Dato/klokkeslett: Tir Jun 04, 2024 1:52 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 8:30 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Yes yes, tror dere alle har feil ang beste bilen ja :lol:

Fikk kjørt endel idag, selv om jeg hadde jentungen med. Hun fikk jo også prøve seg litt med ene bilen.

Bana var meget bra, og oppsettet ble ganske greit idag.

Fikk erfare at dekkene man kjører på er stor forskjell på.

På Trf`n med Mamba 4600kv har jeg litt sporet dekk, medium innlegg::: Glatt!!!
På Trf`n med Mamba 6900kv har jeg slicks, sitter som fa*n!!!
Helt sykt som det hang på idag, ellers er jo bilene nesten like. Prøve å skifte dekkene mellom bilene neste gang, bare for å sjekke at det er dekkene ikke bilene som er så stor forskjell på.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 8:41 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
hva som er best da?

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 9:10 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Noen som tok bilder fra treffet?
Send en PM eller mail, slik at vi får laget en liten notis på siden vår

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 9:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg var på jobb i hele dag, måtte velge mellom å tjene 5000 spenn eller fly litt elektrofly så valget ble enkelt denne gangen. Har flydd såpass mye i det siste at det egentlig ikke gjorde noe at det ble jobb i dag :)

Var det noe action inne på "gressbana" av andre da??

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Synest bana var knall bra. var enkelt og greit å komme seg innpå igjen om man kjørte uttafor bana. tviler på at der finnest bedre baner hehe.

Tror det er på tide at eg snart kjøper meg ein annen bil, eller at eg limer fast alle delene som er i bilen. i tilleg til å skru dem fast. skal ihvertfall prøve det før neste treff tror eg.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
slr88 skrev:
med tanke på justerings muligheter vil jeg tro tb-02 er best:P


Joda, er liksom det jeg har komt frem til også. Liker du å justere/skru, så er denne bilen fin :P


Tror kanskje bilene dine ikke passer helt inn i bildiskusjonen jeg startet her Tepett :P Det blir i alle fall noe slikt på meg med tida om tb'en ikke holder litt mer enn den har gjort hittil. Kanskje enveisdiffen hjelper litt på når den er på plass.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 10:35 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 28
Bosted: Førde
Eg for mindel trivdest så bra på bilbana at det vart berre eit batteri med fly på grasbana.
Du får høyre med stressballen om han opplevde litt action.

_________________
Jørn Bortheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, sånn det skal være jornus! Det er jo bil som er tingen ;) Jeg merket faktisk at det var litt tomt i hallen uten alle disse flyverne. Men det gikk som sagt opp i opp med tanke på bilbana.

No er det jo berre å planlegge litt banelayout å sånn. Vi har jo faktisk plass til litt mer svinger og sjikaner. Men så var det jo det med monteringstid også.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg må muligens ta med en av de små børsteløse bilene mine neste gang, siden det høres ut som denne bana er helt knall :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Søn Jun 08, 2008 11:36 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Konge bane!

Sprinten slukte 2 batteripakker a 11,1v 5000mah :lol:

Ingenting ødelagt som vanlig. Må ha kjørt minst 200 runder i dag :D

Her er i alle fall noen dårlige mobilbilder....

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 12:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
montering av bana kommer til å gå mye kjapere når vi har funne en måte vi skal ha bana på..
Øvelse er det som skal til, så er sikkert bana oppe på 1,2,3.....

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jornus skrev:
Eg for mindel trivdest så bra på bilbana at det vart berre eit batteri med fly på grasbana.
Du får høyre med stressballen om han opplevde litt action.


Hehe, noe spesielt du sikter til? :mrgreen:

Jeg var litt uheldig på gressmatta når jeg skulle fly batteripakke nr 2 på T-rex 450. Alt var koblet til, og jeg skulle bare få reima til kontrollen over skallen før jeg startet flyturen. Hadde dessverre ikke throttlehold på. Reima la seg pent rundt bryteren som skifter mellom de forskjellige flymodusene, og satt derfor helikopteret rett i 3D-modus når jeg løftet kontrollen. Det betyr 100% turtall på motoren uansett stikkeutslag. Min høyre hånd gikk mot fjernkontrollen for å slå på throttlehold, og min venstre hånd gikk rett på rotoren til helikopteret. Jeg knakk karbonbladet i venstrehånda, og tre fingre fikk seg en kraftig smell. Det gikk verst utover lillefingeren, men jeg tror det ikke skjedde noe alvorlig. Tror heller ikke at rotoren hadde kommet seg opp i fullt turtall, men det gikk iallefall fort nok til å knekke rotorbladet. Ingen softstart her i gården....

Det kan nok hende at det er en naturlig reaksjon å gjøre det jeg gjorde, for jeg satt veldig nærme helikopteret. Det virket veldig riktig der og da å verge seg med hånda når faenskapet starta opp. Men men, slik er det. Shit happens. Jeg fikk et par nye lærdommer idag også, den første går egentlig på rutine ved oppstart. Jeg kommer faktisk til å kutte ut reima igjen, den begynte jeg med bare fordi at de fleste foretrekker reim, og jeg ville prøve om det hadde noe for seg etter min smak. Etter jeg begynte med reim har jeg hatt flere slike "nesten" situasjoner, men det har ikke vært så skummelt som denne gangen. En annen tanke som dukker opp er hva som hadde skjedd hvis jeg hadde hatt ansiktet inntil helikopteret. Karbonblader er VELDIG harde....

Men slik som alt gikk, så kan jeg ikke si annet enn at jeg var veldig heldig. Og da dukket irritasjonsmomentene opp også. Hvorfor skulle dette skje etter første batteripakken? Hvorfor kunne det ikke skjedd på siste? Og det er sinnsykt irriterende å knekke et dyrt karbonblad på lillefingeren. Jeg fikk egentlig lyst til å fullføre jobben som helikopteret påbegynte, og bare knekke av fingen som straff for at den ødela karbonbladet....

Forøvrig så storkoste jeg meg på bilbana, det var moro å kjøre på noe skikkelig. Da gjenstår det bare å bygge ny bil :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 1:16 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
ja, gøy med bra bane=)
kas bil du skal ha deg no da?

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har allerede skaffet meg en Tamiya TA-05MS, samme bil som Jornus hadde på bana idag (den røde)

Den består av carbon og alu, og har mange justeringsmuligheter :mrgreen: . 4WD med reimdrift. Jeg har også kjøpt inn en lavprofil digital servo til styringa, men er enda usikker på motorvalg. Kommer sikkert til å kjøre børstemotor i starten iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 1:26 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
ja, har sett på den..
ser sweet ut den da=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC