Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 4:45 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Årets første halltreff er ferdig!
InnleggSkrevet: Søn Jan 25, 2009 8:40 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jepp jepp, da var årets første halltreff over.

Fikk kjørt 2 batteri på TRF`n før reimhjulet bak revnet, og var da ferdigkjørt ganske tidlig.

Ellers fikk iallefall jeg en vekker om hvor morsomt indoor-fly er :D

Fikk fløyet 4 batteri-pakker på Ikarus-saken min før den blir kassert :lol:
Litt tape og lim mellom batteri-pakkene, men fungerte vel faktisk bedre enn jeg hadde trodd på forhånd.

Så nå blir det bygget flere indoor-ting til neste treff :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Søn Jan 25, 2009 9:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette var Rock'n Roll, det er helt sikkert. Jeg hadde det skikkelig morsomt, og som Pett4 sier, indoorfly var en ny opplevelse. Blir garantert satset litt på dette fremover, både privat og i butikken.

Fikk kjørt litt med Baja 5T før og etter treffet, men turen endte tilslutt i en fortauskant. Knakk litt av hvert på høyre bakhjul, det kan virke som at det er den mest utsatte plassen på mine biler. Men uansett, fy flate, det var gøy. Den er ikke så kvikk som FG'n til Bjarne, men litt justering her og der så skal han bare passe seg.... :twisted:
Bilen har en bra topphastighet, og kjøreegenskapene er helt knall. Men det er ikke noe særlig å kjøre på gress. Jeg hadde noen fine svev med bilen, og den virker svært bra balansert og forutsigbar.

Kjørte litt LST2 også, men så måtte jo Sidboy (the destructor) blande seg inn også, så da ble det ødelagt en bakre bærearm. Har ikke sjekket over bilen, men jeg tror det var alt.

Og ENDELIG, TA05ifs (dragster) begynner å funke. Nå er det bare små justeringer igjen. Bilen kjørte rett og fint, så det var lite jobbing med styringa for å holde bilen i bana. TA05MS fungerte også veldig bra, men banen må kjøres uten bremsing. Ellers går det galt. En annen ting, det nytter ikke med kjøredeksel som har lysdioder. Ble vanskelig å holde ledningene på plass etterhvert :mrgreen:

Innendørsflyet fungerte ganske bra også. Jeg er veldig rookie på dette, og balansepunkt og slikt er en helt ny verden for meg. Men det gikk bra, jeg fikk til litt forskjellig småtteri, og endte dagen uten en kræsjlanding. Stor takk til den mobile flystripa som ble brukt i starten :mrgreen: (mikrosokken)

Ellers var det godt oppmøte og en sinnsyk knall dag. Hadde vi hatt salg på kake, pølse og kaffi så hadde klubben fått bra med kroner i kassa også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg fått sett over alt, og det var ikke så mye galt som jeg først trodde. LST2 er i orden igjen, det var bare en bærearm som var ødelagt, og den er nå byttet.

Etter å ha tatt et lite overblikk over skaden på Baja 5T, så viser det seg å være nedre bærearm og nederste del på støtdemperen som er ødelagt. Skal si meg veldig fornøyd med at det ikke er mer skade. Ifølge produsent så veier bilen 12.6 kg uten drivstoff, så når den lander og sladder inn i en betongkant så er det ikke annet å vente :mrgreen:

Men en ting jeg sterkt vurderer er en egen muttertrekker til hjulmutterene. Jeg utvikla sikkert senebetennelse i forsøket på å få av bakhjulet, det satt noe inn i hampen.... :evil:

Rapporter fra andre idag? Fikk ikke sett så mye på hva som skjedde rundt omkring...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 2:01 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
jess jess, dette var en knall dag fikk fyring på min LST2 kjørte litt på gressbana. som kom stressballen med sin LST2 den gjekk så sakte at eg kjørte i den bakfra mohahahahaha, fikk kjørt mitt tensor 4d i dag, ødlela det hehe, eg blei heldigvis stoppa før første take off, da kom den beste MOTORTUNERN OG FLYGEREN I FLORØ nemelig vektor 250 hehe, balanserore mitt gjekk feil vei, så det blei litt kræsing og liming, men på siste turen min gjekk det skikkelig gale flaug oppned i ring, så merket eg kom litt lavt, så nor eg skulle rette det opp igjen så hadde eg for lite power å dermed styra driten beint ned og flyet mitt knakk midt på IGJEN!, og i tilleg til det så blei motorfeste knust i fillebiter, batteriet dat av og reiv med seg en stor bilt av flyet. så trur ikkje eg gidder og prøve og redde det flyet. ellers en kjempe dag i hallen det var drit artig.

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 2:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
sidboy skrev:
som kom stressballen med sin LST2 den gjekk så sakte at eg kjørte i den bakfra mohahahahaha


Hehe, du "glemmer" å si at jeg da hadde passert deg, og hadde bremset ned slik at jeg omtrent ikke hadde fart, SÅ kom du uten kontroll eller begrep om hva du holdt på med.... :lol: :lol:

Og du må slutte å si at du kjører i ting bakfra, det kan misforståes. Du kan fremstå som litt tvilsom..... :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 2:33 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
hahahaha. det eg meinte var at din motor dinamite .28 motor gjekk så reva dorlig. i forrhold til min mach 427 med litt vektor250 tuning. eg trilla jo på tomgang etter bilen din, så sorry stressballen skal skru ned tomgangs skruen så eg ikkje trilla fra deg neste gang hehe.

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 9:28 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
video fra treffet viewtopic.php?f=11&t=1296 8)

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 12:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
sidboy skrev:
hahahaha. det eg meinte var at din motor dinamite .28 motor gjekk så reva dorlig. i forrhold til min mach 427 med litt vektor250 tuning. eg trilla jo på tomgang etter bilen din, så sorry stressballen skal skru ned tomgangs skruen så eg ikkje trilla fra deg neste gang hehe.


Hehe, skru på hva du vil så lenge du forstår at du var ETTER bilen min :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 11:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
sidboy skrev:
da kom den beste MOTORTUNERN OG FLYGEREN I FLORØ nemelig vektor 250




Yalla, leser du dette?? Nok en fornøyd kunde som har fått Vector tuning 8) :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2009 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Yalla, leser du dette?? Nok en fornøyd kunde som har fått Vector tuning 8) :lol:

Det er nesten som blasfemi!! Det er helt klart at du har banka vette ut av stakkar'n og trua han på livet om ikke det kom noe ros på forumet! Nå tror jeg vet hva du mener med "vector-tuning"... karen kan antakelig ikke gå oppreist etterpå :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2009 1:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
Yalla, leser du dette?? Nok en fornøyd kunde som har fått Vector tuning 8) :lol:

Det er nesten som blasfemi!! Det er helt klart at du har banka vette ut av stakkar'n og trua han på livet om ikke det kom noe ros på forumet! Nå tror jeg vet hva du mener med "vector-tuning"... karen kan antakelig ikke gå oppreist etterpå :lol:


Hehe, jeg tenkte også litt på det der. Siboy snakker mye om å kjøre i ting bakfra, og skryter av at han har blitt tuna av vector. Er det noe litt på kanten som foregår her eller? :lol:

Will it never end, Sidboy George? :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2009 8:26 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Hehehehehe.....

*kremt* som moderator på forumet her så må jeg be dere stoppe (snart).. tror det er litt mot reglene våres.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2009 7:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Begynte å tenke litt i etterkant jeg også. Tror kanskje kommentarene er litt på kanten ja. Beklager dette....

Dere får fjerne i vei :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets første halltreff
InnleggSkrevet: Tor Feb 05, 2009 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg følger opp denne tråden littegrann, for å avslutte det som skjedde med Bajaen. Jeg fikk del til støtdemper og ny bærearm idag, så jeg gikk igang med godt mot. Jeg hadde tidligere planlagt at når dette skulle byttes så skulle jeg også ha ut diffen for å bytte silikonolje. Jeg ville også prøve å tette noe eksoslekkasje rundt falsen på potta.

Det gikk problemfritt for seg under demonteringa, alt er forholdsvis oversiktlig og greit å jobbe med. Når jeg fikk åpnet diffen så fant jeg som forventet nesten ikke spor etter den gamle silikonolja (slikt pleier aldri å holde tett fra fabrikk). Gummipakningen som ligger mellom halvdelene i diffhuset hadde økt i størrelse, og passet derfor ikke lenger. Den har sikkert reagert med oljen og blitt ødelagt, og mest sannsynlig har oljen forsvunnet av den grunn. I brukermanualen står det at en skal bruke oljetykkelse 1000wt, men jeg brukte 5000wt istedenfor. Føler den passer bedre til mitt bruk :mrgreen:

Jeg regjorde så eksospotta, og la varmebestandig silikon i falsen rundt hele potta. Den skal tåle en god del over 300 grader, så det bør vel holde en stund. Bærearmen er også bytta, og det eneste som gjenstår er nå å skifte en del på demperen og montere resten sammen igjen, så er bilen klar for nye eventyr. Håper at snøen ligger litt nå, for jeg planlegger snart en tur i steindalen med denne bilen, og da skal den testes litt på langkjøring :mrgreen:

Skal også bytte mottaker i denne slik at jeg kan bruke den sammen med rattradioen min. Må ha 2.4ghz..... :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC