Dato/klokkeslett: Søn Mai 12, 2024 1:57 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Bilkjøring i påska?
InnleggSkrevet: Søn Apr 12, 2009 3:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då stikke Pett4 og eg på flyplassen om 10-15 min.. Eg tar med MC, og Pett4 skulle visst ta med trf, dragster og Mc, så her ligge det bra an til mykje fart og mykje moro :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilkjøring i påska?
InnleggSkrevet: Søn Apr 12, 2009 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
I dag vart faktisk en veldig bra dag.. Pett4 viste fram krefter i sin dragster og trf før dei tok kvelden (kanskje han kan sei litt om det sjølv :P ) Må sei eg ser stort fartspotensiale i dragsteren :mrgreen:

Vi kjørte også kvar vår MC, og dei gikk også veldig bra.. No føler eg omsider eg har fått eit skikkelig styresystem, så det lar seg endelig gjøre å styre den dit eg vil :p Effekten er det heller ingenting å sei på, men eg har fryktelig lyst å prøve med Lipo, og se om eg kan få den på bakhjulet.. Har gitt det opp med 7.2v nimh batteri :roll:

Ser også at eg må stramme opp fjøringa på bakhjulet litt, for det blir fryktelig mykje slenging med rompa når den kjem opp i fart..

Har du forresten deksel til syklane våre på lager stressballen? Finne ikkje igjen det som fulgte med sykkelen, så eg trur eg må ha meg eit nytt :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilkjøring i påska?
InnleggSkrevet: Søn Apr 12, 2009 9:12 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Joda var en kjekk dag for testing idag.

TRF`n fikk en skikkelig luftetur, da den plutselig gikk i lufta i ganske høy fart :lol:
Ellers fungerte denne fint, dessverre litt juling i diverse stag pga kombinasjonen høy fart/skum-dekk!!! Ingen store skader.

Dragster`n viste fint potensiale for fart idag. Etter endel heftig oppvarming av dekkene fikk den etterhvert litt grep i dekkene. Dessverre løsnet dekkene litt slik at tannhjulene fra motor til bakaksling ikke hadde grep. Dvs ikke brems heller, og jeg måtte stoppe bilen etter en strekke med høy hastighet ved hjelp av foten. Dette endte med knekt bunnplate på bilen. Denne er nå limt, og skal forsterkes før neste test.

MC var gøy idag, masse krefter i denne enda. LiPo 7,4v var eneste som ble testet idag. God balanse og ingen skader idag. Skal forske litt på disse støttene på siden, prøve å endre litt vinkel for å kunne holde høyere hastighet i knappe svinger. Støttene faller også ofte av, så dette må også endres. Ellers blir det masse leting og lite kjøring.

Morsomt med 2 sykler samtidig da, blir ikke det samme å kjøre alene.......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilkjøring i påska?
InnleggSkrevet: Man Apr 13, 2009 10:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag tok jeg og mikrosokken en kort tur til nesjane for å kjøre litt bil. Mikrosokken skulle teste sin nye brukte LST2, og det eneste som skulle til for at jeg kunne ta turen var å lade opp receiverbatteri og bytte kulelagerene i clutchklokka, så med en times forvarsel fra mikrosokken gikk det helt fint. Slik som haugene ligger på nesjane nå er de helt supre å hoppe i. Det går an å kjøre på langs og hoppe mellom flere hauger sammenhengende også. Blir nesten som tre-steg, bare med rc-bil istedenfor :D

Jeg hadde med meg LST2 og Baja 5T, og storkoste meg skikkelig. Sokken klarte å knekke en bærearm ganske kjapt, men jeg tror han hadde det helt supert også. Han må forøvrig lære seg å kjøre bil på nytt siden han kun er vant med Savage :mrgreen:

Det ble faktisk ganske varmt en periode, og jeg flekka av meg helt inn til t-skjorta 8)
Dette tegner bra for sommeren, jeg kjenner også at jeg begynner å trekkes litt mot bil igjen, og ikke bare fly og heli.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 44 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC