Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 7:48 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Lør Apr 18, 2009 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Tenkte eg skulle skru litt på blackjack 55 i dag og se om eg får den klar til i morra.. For då kunne eg i tilfelle tenkt meg en tur i fjorden :p nokken andre som har planer om å fly eller evt kjøre litt bil i morra? ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Lør Apr 18, 2009 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hmmmm.....kanskje en liten test av et nytt fly kan legges til i morgen? Kommer litt an på været. Hvor hadde du tenkt deg?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Lør Apr 18, 2009 11:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
gidde noen av dere å sende en melding om dere stikke inn, så jeg får det med meg??

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 12:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Tenkte meg på båtverftet på nesjane dersom eg blir ferdig med båten :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 2:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Etter å ha sett over båten i kveld var den faktisk i overraskande bra stand. Sist eg kjørte den var i Stavanger i oktober. Etter den turen vart den sett i garasjen til gamlingane og der blei den..kremt.. glømt :roll:

Men som sagt så såg, etter forholda, bra ut.. En del eiring og rust var der sjølvsagt komt, men ikkje verre enn at det forsvant bra kjapt.. Så no gjenstår det bare å smøre litt dela, sette motoren tilbake og håpe på at den starta i morra :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 2:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
slr88 skrev:
gidde noen av dere å sende en melding om dere stikke inn, så jeg får det med meg??



Skal gi deg en lyd.. Er tross alt du som har redningsbåten :D

Stressballen: Når føler du for å reise innover?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 9:56 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Tror jeg blir med også :)

Setter LST2 og litt annet på lading nå!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 11:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Ser for meg at eg reise innover halv to- to.. Får bare håpe på litt stille sjø :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 11:55 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
OK... Tror ikke det blir så rolig sjø akkurat, men det er vel gøy med litt utfordring ?

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 7:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg hadde en nydelig dag på Nesjane i dag. Fikk herjet endel med min flotte LST2, og det er godt å se at en stock LST2 kjører fletta og litt til av en skikkelig over horet LST2 med mer Barbie klistermerker en godt er :)
Håvard var inne med BlackJack'en sin men jeg vet ikke om han fikk kjørt den, da jeg måtte hjem til middag...
Men i alt, en fantastisk flott dag for min del!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Søn Apr 19, 2009 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, dette var knall. Kjempeflotte hauger å leke seg i der for tiden. Storkoste meg, og skulle ønske jeg hadde hatt bedre tid idag.

Fikk lekt meg litt med LST2, men jeg har en del problemer med forgasseren. Den justerer seg selv litt for mye. Hadde et tilfelle av en motortemperatur på ca 200 grader idag, og det er nok ikke så bra. Når motoren fungerer skikkelig, så er den som en drøm å kjøre. Team Losi er helt rå på kjøreegenskaper.
Nå skal bilen gjennom sin årlige sesongservice, og det betyr full demontering og bytte av en del kulelager og enveislager. Selvfølgelig andre ting også hvis det er skader ute å går. Tror jeg begynner på fjerde eller femte året til denne bilen :D

Kjørte også Baja 5T en del idag, og den fikk gjennomgå en del. Knakk en bærearm foran, men tror det var alt. Utrolig rå bil.
Ellers flydde jeg to batteripakker på T-rex 500 og fikk også tatt 2 batteripakker på det nye flyet jeg har fått inn i butikken. Dette fungerte over all forventning, og gikk meget fint. Det hadde mer enn nok krefter til at jeg bare kunne kaste det pent avgårde, og det var fint balansert. Når jeg kuttet motoren så hang det nesten helt i ro i lufta. Utrolig morsomt å se på. Tror jeg bygget det på 20-30 minutter. Rett og slett et fly som gav mersmak :D

PS! Mikrosokk, min meg på pluggen jeg fikk av deg, så skal du få en ny tilbake.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Man Apr 20, 2009 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Var tøft å se tre stk Lst2 i aksjon samtidig i dag.. Må sei eg deppa litt over at muggyen min ligge i fleire dela her heime fot toda, for i dag såg ut som en gøyal dag å kjøre bil :D

Fikk etterkvart start på Blackjacken i dag.. Det tok si tid, så eg kjenner høgrearmen har hatt ei gpd treningsøkt i dag :roll:

Satt båten utpå nede med verftet, men var litt vel mykje bølger utpå, så det vart i grunn bare litt loffing utpå sjøen for å sjekke at alt er som det skal.. Trengs litt justering på gass-vaieren, og eg synes det virka som motoren vart vel varm utpå der (MYKJE damp sammen med kjølvatnet) Så det kan vre nokken skrua som trengs litt justering.. Men var veldig kjekt å få den i gang igjen :)

Håper på bra vær i Stavang neste helg, så det kan bli litt kjøring der inne..

Vart det forresten nokke brukande fim i dag Stressballen? Trur det vart mykje vingling då eg følte bilane kom litt vel nærmt et par ganga :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Man Apr 20, 2009 12:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har så smått begynt å redigere litt. Kommer til å dele opp filmen, og da blir det Baja'n som er først ut. Den kommer nok ut i løpet av mandagen, og kanskje resten kommer ut da også. Vi får se hvor god tid jeg får på kveldinga :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: nesjane søndag 19/4
InnleggSkrevet: Man Apr 20, 2009 12:58 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
Kult å se 3 lst2 idag ja=) skal fikse opp bilen min iløp av veka så er klar til neste gang det er noe kjøring inne.. Blei det noen bra bilde håvard?

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC