Dato/klokkeslett: Tir Jun 04, 2024 9:42 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tir Apr 28, 2009 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Imorgen tar jeg, Lugerity og en til turen til steindalen for litt flyvning. Jeg tar med meg Ultimate 40 med 61 4-takt og RCS MX2 elektrofly. I tillegg blir det T-rex 700 og T-rex 600. Har hatt noe tull med halen til T-rex 700 i det siste, og vil prøve å finne ut av det, og dessuten prøve å tune motoren litt. T-rex 600 nitro skal også i lufta. Har hatt noen stygge lyder i det også, noe jeg tror kommer fra motoren. Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøre jævelskapen til den detter ned, så slipper jeg kanskje å lete etter feilen.

Lugerity skal ha med seg Jato 3.3, så får vi se om den egner seg på bøen :D
Sistemann skal ha med seg en Raptor 30 V2, og kanskje en T-rex 450.

Jeg skal prøve å få dokumentert litt, og har store intensjoner om å pryle livskiten av utstyret i morgen :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 12:10 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Er det plass til en 2,4m Yak der.?? Når på dagen skal dere være der.?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg regner med at det er plass til en til der inne ja. Vi drar sikkert inn litt før 12. Få telefonnummeret ditt, så kan jeg jo ta kontakt i morgen før vi drar?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 12:39 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Får se kanskje jeg tar turen, dere blir vel der noen timer utover dagen. mob. 94315993

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 7:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, da var det gjort. Veldig hyggelig dag, og veldig kjekt å se Yak'n til BGH. Kameraet som har bildene havnet i feil bil på veien tilbake, så jeg får ikke lagt ut bilder før senere i kveld.

Jeg fikk flydd 1 tank på 600'n før potta sa takk for seg. Dette er andre potta jeg har fått ødelagt, og jeg kan ikke si at jeg helt skjønner hvorfor dette skjer. Det er ett eller annet som går i stykker. Skal få sett på det en eller annen dag.

Ultimate 40 tok jeg bare en tur med, og det gikk forholdsvis greit, men jeg syntes det var litt merkelige vindkast til tider. Jeg "safet" og tok en lang innflyvning, og måtte da omplassere meg litt for å se selve landingen, så det ble litt løping for å plassere seg. Det gikk forholdsvis greit under landing også, men flyet tippet over til slutt. Litt ulendt terreng, men ingen skade.

Jeg fikk tatt en tur med RCS MX2, og er litt misfornøyd med det. Lekte meg litt med rolig lavflyvning da det virket som at flyet bare ble kasta i bakken. Bøyde understell, knakk propell og bøyde aksel littegrann også. Ingen store skader, men irriterende.

T-rex 700 fikk jeg flydd en del med. Fikk brukt 2 liter, men ble aldri ferdig med justering. Halen begynte å tulle seg litt igjen, så det var litt irriterende, men det er alltid moro å fly et helikopter som T-rex 700. Det er en klasse helt for seg selv, det er sikkert. Jeg skal selge GY611'n jeg har på dette helikopteret, for jeg har ikke tid til å prøve å justere bort problemet som oppstår med halen. Skal prøve å gå tilbake til fabrikkinnstillingene på gyroen og ta det kjapt derfra, men jeg vil uansett prøve en annen gyro/haleservo kombinasjon. Greit for meg å få prøvd ut litt forskjellig.

Kompisen min var litt uheldig med sin Raptor 30 V2. Vinden tok fatt, og det var litt for lite power i helikopteret. Det gikk som det gikk, og helikopteret gikk ned med halen først i myra. Det skal sies at det var veldig lite skader på helikopteret. Throttelkurven er nå justert opp, så vi får håpe det går bedre neste gang.

Lugerity prøvde å dra på noen ganger med sin Jato 3.3, men gatedekk og gress fungerer ikke så voldsomt bra sammen. Men det ble allikevel grei fart på bilen til tross for uegnet underlag og ulimte dekk.

Alt i alt en kjempefin dag i steindalen. Skal følge opp med noen bilder og litt film når det er klart. Tror at BGH filmet litt også, så vi får se om det ble noe fornuftig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 8:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Glemte visst å nevne Sundowner'n til Johnny (skrev jeg det rett?), artig fly som gikk ganske bra. Alltid tøft med lave forbipasseringer. Men var synd at ikke motorkåpa var montert, det flyet der er pent med den påmontert.

Glemte også å takke for sjokoladen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen bilder fra dagen :D

Vedlegg:
IMG_0963.jpg
IMG_0963.jpg [ 56.61 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_0982.jpg
IMG_0982.jpg [ 50.18 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_0984.jpg
IMG_0984.jpg [ 55.52 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_0991.jpg
IMG_0991.jpg [ 22.04 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1000.jpg
IMG_1000.jpg [ 40.93 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1001.jpg
IMG_1001.jpg [ 41.19 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1004.jpg
IMG_1004.jpg [ 25.32 KiB | Vist 5403 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1005.jpg
IMG_1005.jpg [ 23.3 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1010.jpg
IMG_1010.jpg [ 20.36 KiB | Vist 5402 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1011.jpg
IMG_1011.jpg [ 19.96 KiB | Vist 5402 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Ons Apr 29, 2009 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Og enda litt flere :D

Vedlegg:
IMG_1012.jpg
IMG_1012.jpg [ 20.8 KiB | Vist 5392 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1013.jpg
IMG_1013.jpg [ 70.11 KiB | Vist 5392 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1014.jpg
IMG_1014.jpg [ 46.52 KiB | Vist 5392 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1021.jpg
IMG_1021.jpg [ 71.48 KiB | Vist 5392 ganger ]



Det ble vel tatt flere bilder av andre, så det er bare å få de ut :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Høres ut som beflkninga i Steindalen gikk opp en del i dag.. Mange som var innover?

Såg vertfall ut som en meget fin dag der inne.. Bare kjedelig at alle butikka ikkje kan holde stengt på onsdaga :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja det er sant. Er ikke alltid det klaffer for alle nei.

Det var jeg, Lugerity og Kjetil Kvalheim som tok turen idag. Vi fikk også besøk av BGH og Johnny (aner ikke om sistnevnte er her på forumet)

De er meget flinke til å fly, og det er like gøy å se på hver gang. Johnny hadde med seg et Hangar-9 Sundowner og BGH kom med flyet på taket av bilen, et YAK54 med vingespenn på 2.4 mtr og 85cc bensinmotor. Utrolig kjekt å se på. Sundowner'n gav fart og spenning, og Yak'n var rett og slett fasinerende å se på. Flotte rolling circles, og det var skikkelig tøft når flyet kom sakte dalende med omtrent fullt høyderor før BGH tok det opp i hover.

Når BGH hovra med Yak'n så gikk jeg bort under og tok på halen. Jeg tok også noen bilder mens jeg låg på bakken under flyet, og det var ganske tøft å være under flyet. Blåser bra fra den propellen, og lukta er kanonbra :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 1:02 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Ja, det var artig å besøke dere i Steindalen, var veldig spent på hvordan det var med fly og landingsforhold. Bøen var stort sett jevn og fin og sådan ingen problem å lande der. Noen økter med motorsag og fått bort noen trær så hadde det blitt enda bedre, men absolutt en god plass å fly på.

Jeg må si meg mektig imponert over denne t-rex 700 maskina, blir nesten stående å måpe over respons og krefter på denne killeren, og så røyken av byron fuelen attpå, helt rått. :shock: :shock: Denne modellbilen som var der også, spreke greier.

Vindforholda var spooky til tider, så at du gikk i bakken med MX2 en tror jeg nok har si forklaring der, det kan gå så fort ned at en ikke rekker å dra i stikka en gang, dersom en kommer inn i en lomme uten løft. Håper du får tak i ny aksling til motoren slik at du får det i lufta igjen. Det funker nok i bedre forhold skal du se.

Bilder tok jeg desverre bare noen få stk. Jeg filma derimot en del, men så er det denne videoredigeringa.! skrekk og gru.!, men jeg skal se om jeg kan få klippet sammen noe på enklest måte.

Johnny bør absolutt få på cowlingen på sundowner'n snarest så vi får se hvordan den egentlig skal se ut.
Så er det en ting til med den fyren.! det skjer ikke en eneste gang vi har en samling uten at han er innom en butikk og kommer drassende med en hel masse med sjokolade, brus, og annet kaloribombesnacks.
Jeg sier at jeg skal prøve å kvitte meg med noen kilo, men det er ikke helt enkelt å holde fingrene av fatet når han kommer med disse godsakene.
Njeeeh, sier han, en må holde jo skinnet stramt, det kan han jaggu si det som det er så vidt buksa henger på'n.
Som ikke det er nok så passer han på å legge fra seg sjokolade og brus i bilen min etter en flydag, hvis han synest jeg har spist for lite tidligere på dagen.

Må likevel takke for sjokoladen jeg også , de var veldig gode de kjeglene med noe gult inni, tomposen blåste ut av bilen mens vi sto og pratet ved parkeringsplassen ved tunnelen. Tror nok jeg må stoppe der i morgen for å se om jeg finner den igjen. :wink:


Vedlegg:
P1010922.jpg
P1010922.jpg [ 110.99 KiB | Vist 5353 ganger ]
Vedlegg:
P1010921.jpg
P1010921.jpg [ 96.58 KiB | Vist 5352 ganger ]
Vedlegg:
P1010917.jpg
P1010917.jpg [ 109.93 KiB | Vist 5352 ganger ]
Vedlegg:
P1010916.jpg
P1010916.jpg [ 85.67 KiB | Vist 5352 ganger ]
Vedlegg:
P1010915.jpg
P1010915.jpg [ 86.8 KiB | Vist 5352 ganger ]

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 1:15 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Når BGH hovra med Yak'n så gikk jeg bort under og tok på halen. Jeg tok også noen bilder mens jeg låg på bakken under flyet

Det var neiggu ikke enkelt å holde flyet stabilt i dag, med tilskuere i bakgrunnen og du som lå på bakken under flyet gjorde det ikke akkurat noe enklere. :oops:
Jeg skalv nok så det viste på rorene. :oops: :oops:

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 1:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, du kan ta det helt med ro. Jeg er veldig fasinert over flyvinga di, og hvor "på jorda" du er. Var forøvrig helt rått å ligge under flyet ditt :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 11:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
jau var ein kjekke dage i steindalen i går. mange flotte fly/heli å se på.

digga bilen min selv om den ikke var så enkel å styre på kulehoppene på marka til svigerene til stressen. men men er morro.

Var meget kult å se den svære yak'en til Bgh.

Stressen røykla nærmast heile marka der inne når han holdt på med heliene sine det var mega rått å se på.

Tok enkelte bilder av flya når dem sto på bakken, fikk ikke noen bra bilder av dem i lufta skal legge ut det eg har seinere.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen onsdag 29.april
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2009 9:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Angående den defekte eksospotta på T-rex 600, så viser det seg å være en svakhet på akkurat den potta. Det skjer selvfølgelig ikke med hver eneste, men det har vært mange tilfeller. Jeg fikk en bra pris på ei ny potte, og det holder for meg. Jeg kommer til å fortsette med samme potta, for den fungerer bra (når den er hel) :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC