Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 9:09 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 11:09 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 130
Bosted: florø
det blir tb-02, f-103gt og lama på meg


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 12:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Tar med meg TA-05 MS Honda NSX.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 12:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Blir nok et veldig amputert treff for min del.. Men tar no vertfall med m-03 Suzuki Swift WRC edition ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 12:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har påbegynt bygging av et enkelt hinderstativ som er beregnet for kontraroterende helikopter, så det er bare å ta med slike helikopter for de som har.

Stativet er ikke så fryktelig spennende enda, men det kan allikevel være en liten utfordring for de som ikke er redde for å ødelegge en del eller to :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 1:02 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Tar med en bunke TRF415, Twister :D , Blade-sak og kanskje T-rex450.......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 4:10 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Ble bare en kort tur ned og opp for meg siden jeg skal rekke båten til Bergen, men må bare anbefale Etomic Vapor som et helt genialt fly for nybegynnere som meg ihvertfall. :)

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 7:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
difcab skrev:
Ble bare en kort tur ned og opp for meg siden jeg skal rekke båten til Bergen, men må bare anbefale Etomic Vapor som et helt genialt fly for nybegynnere som meg ihvertfall. :)


Jeg syntes du hadde full kontroll på det, og likte også å høre tilbakemeldingen din på dette. Det er verdifull info som kan videreføres til neste person som lurer på denne modellen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 7:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Artig dag i hallen, sjølv om det blei altfor lite tid for min del i dag..

Veldig kjekt å få på plass litt organiserte løp igjen, og det gav virkelig meirsmak. Håpa bare det går gjennom det vi har diskutert på forumet i det siste med litt ulike klasser :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 8:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde det også skikkelig moro idag, og syntes det var kjekt å få på plass litt system. Jeg føler at slik som dagen var i dag burde vært et minimum, og at vi bør bruke denne dagen som et utgangspunkt. Vi fikk notert noen ting som skal forbedres, men er generelt sett veldig fornøyd med dagen. Alle som opplevde positive/negative ting må komme med tilbakemeldinger om de vil, iallefall på negative ting. Det er viktig for at vi skal kunne bli bedre.

Det spiller ingen rolle hvor få personer som er der, for vi vet aldri hvor mange som kommer. Derfor må vi ha ei skikkelig rutine på hvordan hallen skal prepareres. Jeg syntes at alle som hjalp til idag gjorde en god jobb :D
Alle har råd til å bruke 3 timer i måneden på å holde dette tilbudet i gang :D

Vi satser på at rutinene sitter bedre til neste gang, og vi som er i styret skal snart ha et nytt møte for å evaluere treffet. Vi vil gjøre vårt for å få på plass baneløp og konkurranse :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Plasseringen av den største bilbana var fin, og det var også veldig greit å ha minibana på plass. Dragracebana ble litt kort i starten, så det bør vi få fikset til neste gang. Forøvrig så må jeg planlegge sabotering av bilen til Pett4, for den har begynt å funke litt for bra :mrgreen:

PS! takk til alle som tilbydde seg å hjelpe til med montering av baner, og rydding av hallen ved slutten av treffet. Vi hadde ikke klart det uten dere :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 9:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Føler vel kanskje at jeg blir sabotert ofte i hallen, iallefall idag når veggen/døra plutselig hoppet ut foran bilen min :lol:

Idag funket flyet mitt (Blade) ganske greit. Fikk flydd 4 batteri på denne, og er fortsatt helt!!! NY REKORD!!

Ellers fungere bilene greit idag, litt småtrøbbel men ikke noen store feil der.

Eneste nå er at batteriene mine begynner å få liten futt i, så her må det handles inn litt nytt etterhvert......

Kjekt på gressbana idag med litt "hinder" til flyene og selvfølgelig "Huset" til kontraroterende. Tok iallefall knekken på mitt heli :lol: :lol: :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeppjepp. Det ble en snarvisitt imellom bryllup, heimreise og eksamenslesing!
Fikk et veldig godt inntrykk av hvordan ting var organisert i dag. Ellers funket mambaen ganske greit. Jeg har lagt inn en ganske så mild kurve og litt "antispinn" slik at det blir litt lettere å disponere kreftene. Problemet mitt nå er at bilen faktisk velter i svinger når den får for mye grep :P Det har ikke vert et problem før :P Jeg vet ikke helt om det er høyt tyngdepunkt eller om jeg har funnet et dugende oppsett på bilen med rette dekk.
Jeg fikk også fikk flydd litt helikopter, og det var gøy med noe nytt :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 24, 2009 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Problemet mitt nå er at bilen faktisk velter i svinger når den får for mye grep :P Det har ikke vert et problem før :P Jeg vet ikke helt om det er høyt tyngdepunkt eller om jeg har funnet et dugende oppsett på bilen med rette dekk.
Jeg fikk også fikk flydd litt helikopter, og det var gøy med noe nytt :)


I slike situasjoner er det spesielt kjekt å ha justeringsmuligheter :D

Kjekt at du har skaffet deg helikopter, det er vel ikke lenge før du er på hinderløypa nå :mrgreen:
Broren din var veldig flink der idag, og flere ble imponert av flyvningen hans i hinderløypa med Big Lama :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Man Mai 25, 2009 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja men kanskje jeg ikke hadde hatt problemet om jeg ikke hadde hatt de justeringsmulighetene ;)
Lurer egentlig på om det kan vere regulatoren som er montert for høyt og dermed skyver tyngdepunktet litt høyt opp.

Hørte han hadde tatt hinderløypa di med glans ja. Synd jeg kom så seint at jeg ikke fikk sett han i aksjon. Har ikke sett helikopteret hans engang :P Men jeg såg han hadde god kontroll når han testa helikopteret mitt i alle fall :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 24.mai
InnleggSkrevet: Man Mai 25, 2009 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du får fjerne justeringsmuligheten og se om det blir bedre da :mrgreen:
Jeg har forøvrig mamba i min TA05ifs, og der sitter regulator oppå styreservo. Det er jo en ruvende klump av en fartsregulator, og jeg har aldri gått rundt med den bilen uten ytre påvirkninger :)
Men jeg har jo gjord en del med oppsettet der, både ride height, demperoppsett, stabstag og camber.

Hvis hinderløypa blir for lett for bror din, så øker vi bare vanskelighetsgraden et par hakk :mrgreen:
Neida, det er ikke meningen at det skal være for vanskelig heller, det er bare et ekstra tilbud til de som har lyst til å utfordre seg selv litt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC