Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 9:07 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Lør Mai 09, 2009 3:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg, Djupevik og Kåre tar oss en tur i sandtaket ved hammer mc. Jeg tar med liten crawler, Djupevik med highluxen sin og Kåre har nok noen besist han og. Alle som ønsker å være med uansett kjøretøy er velkommen!

Vi skal være på plass i 18-tiden, uansett vær. Jeg og Djupevik reiser fra Førde så fort han har fått montert highluxen sin, som er i mange biter for øyeblikket :shock:

Nærmere bestemt tid kommer.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Lør Mai 09, 2009 4:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
På oversiden av veien eller nede ved bilskroten??

Kan hende jeg tar en tur å kikker på.......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Lør Mai 09, 2009 4:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg tror det var oversiden i det nye sandtaket kåre snakket om, du må ta turen å kjike ja :) Jeg gir en lyd her innpå når jeg reiser fra førde i alle fall :) Bruker vel ca. 50 minutt ut dit.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Lør Mai 09, 2009 5:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da stikker jeg. Tipper vi skal klare å være der til 1815 :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Lør Mai 09, 2009 6:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
No er vi på plass og venter på dere andre.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 1:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette var moro det, og samtidig et artig møte med moder jord. Vi hadde alt fra pissregn til haglebyer, og til slutt sol og blå himmel. Litt crazy egentlig :)

Jeg tok med F-350, Pajero, Unimog og Scania R470. Det ble en veldig våt opplevelse for alle bilene, og også fjernkontrollen min. Skjermen konket ut på slutten, men etter en god tørk over plasmaskjermen her hjemme fungerte den fint igjen. Jeg koste meg, men skal ha bedre skotøy neste gang. Oppdaget en del ting som skal forbedres på bilene, så det skal bli moro å prøve igjen.

Utrolig digg å se den lille crawleren til Wulong, og Djupevik sin hilux ser bare mer og mer naturtro ut. Alltid like moro å se andre sine biler i aksjon :D

Djupeviken tok noen bilder som jeg venter spent på at han får ut :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 1:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hadde egentlig meget lyst å dra ut å se på i går, men liker ikke å bli våt har ein tendens til å bli så mye mindre da. og eg har ikke regnklær så da vart det til at eg satt å spillte istedefor inne i den deilige varmen.

Håper dere alle hadde ein morsom ettermiddag med regnværskjøring.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 7:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja dette var en våt opplevelse! Nå er det nesten litt sånn at jeg skjønner hvordan Hiluxen min har det når jeg kjører den nedi hver eneste sølepytt jeg kan finne :P Neste gang skal jeg ha med meg paraply og regnbukse. Fikk heldigvis lånt meg en paraply med Kåren.

Jeg fikk tatt noen bilder ja, men det var mye som ikke var brukendes. Kjøre bil, holde paraply og ta bilder samtidig med stive våte fingre var en utfordring i seg selv så vi får skylde på det.

Ellers gav Lastebilen til kåre mersmak, og jeg fikk litt lyst til å stikke på loftet for å plukke ned Pajeroen min som ligger klar til å bygges ;)


Vedlegg:
DSC08803 (Medium).JPG
DSC08803 (Medium).JPG [ 134.01 KiB | Vist 6250 ganger ]
DSC08802 (Medium).JPG
DSC08802 (Medium).JPG [ 82.89 KiB | Vist 6250 ganger ]
DSC08801 (Medium).JPG
DSC08801 (Medium).JPG [ 97 KiB | Vist 6250 ganger ]
DSC08800 (Medium).JPG
DSC08800 (Medium).JPG [ 96.68 KiB | Vist 6251 ganger ]
Filkommentar: Legg merke til skiltet i bakgrunnen :D
DSC08799 (Medium).JPG
DSC08799 (Medium).JPG [ 122.02 KiB | Vist 6251 ganger ]
DSC08798 (Medium).JPG
DSC08798 (Medium).JPG [ 115.35 KiB | Vist 6251 ganger ]
DSC08797 (Medium).JPG
DSC08797 (Medium).JPG [ 92.91 KiB | Vist 6251 ganger ]
DSC08796 (Medium).JPG
DSC08796 (Medium).JPG [ 77.66 KiB | Vist 6251 ganger ]
DSC08795 (Medium).JPG
DSC08795 (Medium).JPG [ 82.13 KiB | Vist 6251 ganger ]
DSC08794 (Medium).JPG
DSC08794 (Medium).JPG [ 118.47 KiB | Vist 6252 ganger ]
DSC08793 (Medium).JPG
DSC08793 (Medium).JPG [ 89.53 KiB | Vist 6251 ganger ]
DSC08792 (Medium).JPG
DSC08792 (Medium).JPG [ 116.38 KiB | Vist 6252 ganger ]
DSC08791 (Medium).JPG
DSC08791 (Medium).JPG [ 131.05 KiB | Vist 6252 ganger ]
DSC08789 (Medium).JPG
DSC08789 (Medium).JPG [ 92.65 KiB | Vist 6252 ganger ]
DSC08788 (Medium).JPG
DSC08788 (Medium).JPG [ 107.36 KiB | Vist 6252 ganger ]

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 8:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, det regnet godt ja. Blir mye enhåndskjøring når en må holde paraplyen også :mrgreen:

Bilene mine skal vannsikres litt mer etterhvert som jeg jobber på dem. F-350 sa takk for seg der og da, men det var nok bare en fuktig regulator. Alt skal byttes til vanntett. :D
Men vi skulle kjørt på en sti alle sammen, slik at det hadde blitt en slags kolonnekjøring.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 8:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Min ESC ble såpass fuktig at jeg trodde batteriet var tomt, men etter tørking fant jeg ut at det var fukten som hadde skylden for den lave farten. Hadde sikkert vert gøy å vert der om det var like vått, merket at friksjonen på hjula gikk betydelig ned i det våte været.

Ellers må jeg si at Unimoggen var særs kul og at det fristet med et større kjøretøy :roll:

Jeg skal forøverig til Florø 17.mai og det hadde vert kult å gjentatt noe lign. om vi blir en gjeng.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 9:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Jeg skal forøverig til Florø 17.mai og det hadde vert kult å gjentatt noe lign. om vi blir en gjeng.


Jeg er med om jeg får mulighet. Regner med at jeg kan stikke unna en time eller to. Du får slenge ut en post når det nærmer seg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Man Mai 11, 2009 12:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja vannsikring må til. Blir nok en Mtroniks regulator på meg, og så har jeg en traxxas slash radioboks til mottakeren. Da gjenstår bare servoen. Lurer på om det er potmeteret som har fått seg litt for mye kondens på styreservoen min, for når jeg åpnet bunnen så såg det knusk tørt ut. Jaja, kanskje jeg skal gå for en traxxas servo, disse er jo "vanntette" orginalt. Noen som har erfaring med disse, eller vet om det funker med standard futaba/tamiya servohorn på de?

Og ja, vi skulle kjørt litt mer i lag og gjerne funnet en kul bane. Men jeg var for min del så våt og kald at det tok litt "gnisten" utav meg :P Det sier bare hvor viktig det er å vere godt forberedt på alle plan ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Man Mai 11, 2009 12:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Her er forresten favorittbildet fra Lørdagen. Vet ikke helt hvorfor, men tror det er noe med fargene og regnet. Litt morsomt med en Pajero bakpå unimogen samtidig som det står "Kjøring forbudt" på skiltet i bakgrunnen også. Det la jeg ikke merke til når jeg var der.

Frakt av pajeroen funker jo supert med unimogen. Egentlig skulle man hatt et fjernstyrt transportkjøretøy som man kunne bruke til å frakte alle biler og slikt på når man skal ut å kjøre :D


Vedlegg:
Forbidden.JPG
Forbidden.JPG [ 91.21 KiB | Vist 6180 ganger ]

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Terreng/skala/crawler møte i sandtaket ved hammer MC i dag
InnleggSkrevet: Man Mai 11, 2009 2:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jupp, jeg digget også "kjøring forbudt" skiltet. Passet bra :mrgreen:

Tenkte også på henger når jeg kjørte ned bakken med Unimogen, det må bare lages :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC