Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 6:44 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Steindalen 17.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 17, 2009 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag var vi på middag i steindalen, og i den anledning fylte jeg opp bilen med rc. Jeg prøver å utnytte hver anledning jeg har til å fly der inne, og idag var intet unntak. Jeg har også nettopp satt sammen T-rex 600 nitro etter en full demontering, og skulle også teste denne. Jeg hadde med følgende:

T-rex 500 esp
T-rex 600 nitro
Outrage G5
Ultimate 40
U-can-do 3D ep
Microbee flyvende vinge

Det var til tider litt frisk vind der idag, og jeg fant fort ut at vingen min ikke er så glad i vind. Det går greit, men den blir mye verre å fly når det blåser opp litt. Dette skyldes nok vekt og størrelse.

Jeg begynner å føle meg litt fortrolig med Outrage G5 og Ultimate 40 nå, men dessverre så endte alle landingene med Ultimate i flipp. Gresset har vokst litt, så det nyttet ikke uansett hvor fine landingene var. Jeg kommer uansett til å sette på litt større hjul for å øke kapasiteten litt. Når jeg pakket sammen for dagen så fant jeg forøvrig ut at høyderoret (selve vingen som rorene er festet på) var løst. Det er jo av typen som presses inn fra siden under bygging, og denne hadde løsnet. Kunne ha blitt skummelt. Eller morsomt :mrgreen:

U-can-do 3D ble jeg litt forbanna på idag. Jeg har nettopp rettet motorakselen, og ved første landing idag bøyde den seg noe jævlig igjen. Jeg landet flyet fint, og hadde motoren av. Men allikevel skjedde dette. Har nok litt med kvaliteten på motoren å gjøre også... :roll:

T-rex 600 var merkelig idag. Fremdeles litt arbeide som gjenstår, jeg vil bytte det meste av kulelager også. Men motoren er litt på trynet for tiden, og kan finne på å bare dø bort uten forvarsel. Har litt problemer med innjustering av denne, og koblet bort governor idag for å teste enklest mulig. Hadde det i lufta i 30 sekunder, og landet for å sjekke tempen, og da døde det bare igjen. Huff....

Skal legge ut et bilde eller to, jeg vet ikke helt hva madammen har tatt av bilder, så vi får se om det er noe fornuftig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 17.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 17, 2009 10:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et par bilder. Det ble dessverre bare fra testinga av T-rex 600 nitro.

Vedlegg:
IMG_1519 (600 x 400).jpg
IMG_1519 (600 x 400).jpg [ 86.12 KiB | Vist 1990 ganger ]
Vedlegg:
IMG_1521 (400 x 600).jpg
IMG_1521 (400 x 600).jpg [ 67.64 KiB | Vist 1990 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC