Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 6:53 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Litt sprø dag i steindalen...
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 8:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fylte jeg opp bilen til madammen med rc-utstyr før jeg selv dro på jobb. Vi avtalte det slik at hun skulle kjøre i steindalen med ungene, og så skulle jeg komme etter når jeg var ferdig på jobb. Jeg fylte selvfølgelig også opp bilen med rc, pluss et par hunder. Satset stort på å få en fin dag i steindalen med mye rc.

Det var faktisk perfekte forhold idag. Alt fra vindstille til noen vind-råser nå og da, men det var nesten bare deilig. Godt med litt kjølig luft innimellom. Det kom også noen små regnbyger midt oppi all sola, men det gjorde heller ikke noe. Jeg hadde med RCS MX2, Ultimate 40, T-rex 500/600/700, og til slutt en F-15 elektromodell med vifte. Jeg gledet meg stort til sistnevnte, det er første gang jeg har testet noe slikt.

Jeg begynte med RCS MX2 for å varme opp litt, og jeg digger det flyet mer og mer. Det fungerer alltid bra, men idag hadde jeg en litt ufin landing, og rev av den ene hengselen på sideroret. Så det må ordnes litt før det kan fly igjen. Easy fix :D

Så var det viftemodellen sin tur. Jeg kastet det igang, og dro på. Det fløy fint, og rollet bedre, men den store power'n uteble. Jeg fikk aldri noe særlig fart på det, og ble rett og slett skuffet. Jeg var klar for litt fart nå :mrgreen:
Etter en stund landet jeg det, da kuttet jeg bare motoren og lot det glidefly helt til jeg traff bøen. Det gikk helt problemfritt, og flyet oppførte seg bra. Jeg byttet umiddelbart batteri, og kastet flyet i lufta igjen. Ville prøve med et annet batteri for å se om jeg fikk mer fart, men ingen forskjell dessverre. Det var kun en ting som ble annerledes på den andre turen, og det var at fartsregulatoren sa takk for seg :mrgreen:
Landing nummer to ble en reprise av landing nummer en, bare litt lengre unna meg selv denne gangen. Fartsregulatoren har nok blitt overopphetet, og brant opp som følge av dette. Det er gjerne min egen feil, jeg lot ikke flyet få hvile etter første batteri, og gikk umiddelbart på igjen.

Jeg flydde et par tanker på Ultimaten, men ved landinga på tank nummer to var dessverre underlaget litt for dårlig, og humpene slo av understellet på Ultimaten. Det er også en easy fix, litt liming, så er dette i orden igjen.

T-rex 600 fikk jeg flydd et par tanker på, men på tank nummer to kom den første autorotasjonen. Motoren bare døde, og det skjedde i lav høyde, men jeg fikk rettet opp helikopter og landet greit. Noe hard landing, men kreftene var borte. Jeg byttet plugg og prøvde igjen. Forsøkte meg litt på tic-tocs, og så dør motoren plutselig enda en gang. Jeg hadde nok satt i en feil plugg, regner med at det var grunnen. Fikk autorotert enda en gang, og landet greit, litt mykere enn første gang :mrgreen:

Fikk flydd en tank på T-rex 700 også, og motortemperaturen var helt nydelig. Det var noen rare lyder innimellom, men jeg hengte meg ikke mer opp i det. På tank nummer 2 kom det en rar lyd fra helikopteret, som om noen stakk et skrujern inni tannhjul i bevegelse, og øyeblikkelig etter døde motoren. Så da ble det en autorotasjon på T-rex 700 også. Det gikk også fint, men 3 autorotasjoner på samme dag er alt for mye.

Så det ble en litt crazy dag, defekt regulator på en F-15, avrevet hengsel på MX2, avrevet understell på Ultimate, 2 autorotasjoner på T-rex 600 og 1 autorotasjon på T-rex 700 (sannsynligvis med ødelagt motor)

Jeg hadde også med T-rex 500, og den fungerte helt knall. Det ble 2 batteripakker med mye herjing :D
Alt utstyr er egentlig helt og fint, det er små bagateller som må gjøres, men stort sett fornøyd med dagen. Det ble visst tatt noen bilder også, skal få lagt ut noen om det er noe bra :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Litt sprø dag i steindalen...
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 10:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her kommer noen bilder fra turen i steindalen. Det er en serie på 3 bilder som viser den første motorstoppen på T-rex 600, og en serie på 3 bilder som viser Ultimate 40 rett før og under landing da understellet blir slått av. De andre bildene er litt diverse, og det er ikke sikkert at ting kommer i rekkefølge, men noen av bildene har et navn som kanskje gir en liten forklaring.

Vedlegg:
bra vindforhold.jpg
bra vindforhold.jpg [ 13.82 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
første stopp 1.jpg
første stopp 1.jpg [ 74.58 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
første stopp 2.jpg
første stopp 2.jpg [ 77.23 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
første stopp 3.jpg
første stopp 3.jpg [ 77.27 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
flotte forhold.jpg
flotte forhold.jpg [ 23.11 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
frihet.jpg
frihet.jpg [ 22.53 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
grenseland.jpg
grenseland.jpg [ 21.51 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
inverted.jpg
inverted.jpg [ 74.54 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
landing 1 .jpg
landing 1 .jpg [ 73.01 KiB | Vist 2455 ganger ]
Vedlegg:
landing 2.jpg
landing 2.jpg [ 77.97 KiB | Vist 2454 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Litt sprø dag i steindalen...
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 10:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Og så litt flere bilder, fortsetter der jeg slapp (får ikke lastet mer enn 10 bilder på en gang)


Vedlegg:
ultimate 40 med 61 firtakt.jpg
ultimate 40 med 61 firtakt.jpg [ 76.38 KiB | Vist 2440 ganger ]
T-rex 600 nitro.jpg
T-rex 600 nitro.jpg [ 72.98 KiB | Vist 2440 ganger ]
takeoff.jpg
takeoff.jpg [ 68.32 KiB | Vist 2441 ganger ]
sprell.jpg
sprell.jpg [ 15.07 KiB | Vist 2441 ganger ]
røykspor.jpg
røykspor.jpg [ 70.65 KiB | Vist 2441 ganger ]
oppstart trex 600.jpg
oppstart trex 600.jpg [ 91.58 KiB | Vist 2441 ganger ]
nydelig.jpg
nydelig.jpg [ 26.49 KiB | Vist 2443 ganger ]
low pass.jpg
low pass.jpg [ 60.18 KiB | Vist 2442 ganger ]
landing 3.jpg
landing 3.jpg [ 78.15 KiB | Vist 2443 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Litt sprø dag i steindalen...
InnleggSkrevet: Søn Jul 12, 2009 11:38 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe ser ut som ein sheik rett fra ørkenen:) mangler bare laken kjolen

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Litt sprø dag i steindalen...
InnleggSkrevet: Søn Jul 12, 2009 12:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kurt-Inge skrev:
hehe ser ut som ein sheik rett fra ørkenen:) mangler bare laken kjolen


Hehe, det stemmer. Genial caps, men dessverre ikke noen hit på motefronten :mrgreen:
Jeg trenger noen oljepumper før jeg tar på det hvite lakenet :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC