Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 8:49 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Flyving i Naustad i morra (Lørdag)??
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, der inne er det flotte forhold. Jeg fikk flydd to turer med speedflyet mitt før throttleoverføringen i plast var brent av på eksosmanifoldet. Nå er det byttet til stål, så slipper jeg det problemet neste gang. Det er potensiale for fart iallefall med tanke på hvor fort det gikk selv med altfor rikt stille på nåla og en propell som ikke er spesiellt egnet for fart. Neste flight blir med 8x8 propell og magrere på nåla, da regner jeg med at det vil gå sinnsykt fort. Jetflyet fungerte knallbra i dag, men tok fyr og brant opp sekunder etter landing :shock: Snakker om ekte jetfeeling, må begynne å ha med brannapparat slik som de med store jetmodeller :lol:

Muligens en aldri så liten overbelastning av min 40 amp ESC som gjorde at den gikk opp i flammer og satt fyr på flyet :oops: Skal jeg fortsette med så heftig oppsett så må jeg nok opp på min 60 amp ESC. Jeg regner med å klare å bygge opp igjen det meste av det som forsvant med litt tynn depron og Mac-Gyver tape. Det blir ikke like vakkert som før, men i lufta igjen skal det.

Zagi`n berget dagen og selv om jeg traff marka ved en loooow bypass i full hyling så det spratt bortover et godt stykke før det stoppet, så var det ikke en skramme på den og det var bare å hive den opp igjen 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving i Naustad i morra (Lørdag)??
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 11:44 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Ja det var hyggelig med besøk, og en flott flydag. :D Holder på å laste over bilder fra kameraet til pc'en.
Ser jeg har vært uheldig og fått drittflekker på linsa, f.. så irriterende, sikkert et par mygg som sa takk for seg akkurat der og da.
Skal legge inn bilder etterhvert, det ble også filma en hel del, skal se på det, men som sagt før så er ikke videoredigering min greie.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC