Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 9:08 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 3:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg mulighet til å ta med et par små flyvende objekter på spaserturen, været var noenlunde, så da var det bare å benytte anledningen. Jeg har gledet meg til å teste mitt nye kastefly som er modifisert til motordrift. Jeg kaller det for prosjekt "powerfox" :D

Jeg tok også med T-rex 250 for å teste litt etter en del justeringer. Tok med et par batteripakker til hver modell, og det er akkurat passe på en slik tur. Hadde også med begge hundene, og de fikk springe så lenge det var fly jeg holdt på med. Når det er helikopter, så blir både unger og hunder holdt litt i tøylene.

Først ut var kasteflyet, og det fungerer helt fint. Litt trimming måtte til på høyderoret for å få det til å fly noenlunde i level, og et par knepp måtte også til på balanseroret. Når det er sagt så kommer jeg helt klart ikke til å gå opp i 3-cellers, det er absolutt ikke nødvendig på dette flyet. Jeg vil heller prøve å perfeksjonere det litt som det er. Det flyr helt fint med 2-cellers oppsett og en billig 40x40 propell med propsaver. Absolutt ingen problemer med å gli inn til landing, og det flyr på 1/3 gasspådrag. Jeg vil også teste propell med litt mer pitch, bare for moro skyld. Det hadde heller ikke den peneste rollraten, men det kan også forbedres. Totalvekt med denne propellen er 106 gram, og det fungerer utmerket. Det eneste jeg har noe å utsette på er servoene jeg har brukt. Jeg kunne tenkt meg at de var litt finere i bevegelsene, men slik er det når de koster rundt 70,-

En annen ting er at jeg brukte en fartsregulator som jeg tidligere har forkastet, og til dette bruket er den helt knall. Forskjellen er at dette flyet har 1 servo mindre, og det kan virke som at det var årsaken til tidligere problemer, at regulatoren ble litt ustabil med 3 servoer i drift. Uansett, den fungerer bra på 2-cellers og med 2 servoer, og koster 99,- i butikken. Batteriene er 7.4v 450mah, og virker som at de gir godt med flytid også. Så dette er billig og morsomt. Finnes det bedre bagasjeromsmodeller? :D

T-rex 250 fungerte sånn noenlunde, jeg blir aldri helt 100% klok på halen, men det er en klar sammenheng mellom gain og haleproblemer. Jeg har funnet sånn noenlunde innstilling på dette nå, og kommer videre til å jobbe med eliminering av slark i systemet. Fungerte helt fint ellers, og jeg fikk holdt den stabil inverted noen cm over bakken, rollet, loopet, og generelt herjet litt. Begynner å se bruksområde for dette helikopteret nå. Alt jeg brukte i dag er nå koblet opp mot min nye "bagasjeromsradio", Spektrum DX6i. Angrer ikke et sekund på det valget.

Her er noen bilder:


Vedlegg:
bikkja følger etter.jpg
bikkja følger etter.jpg [ 67.01 KiB | Vist 3129 ganger ]
ferdig å fly.jpg
ferdig å fly.jpg [ 83.99 KiB | Vist 3130 ganger ]
fox himmel.jpg
fox himmel.jpg [ 22.56 KiB | Vist 3131 ganger ]
fox.jpg
fox.jpg [ 18.83 KiB | Vist 3131 ganger ]
gamla sjefer over kasteballen.jpg
gamla sjefer over kasteballen.jpg [ 104.04 KiB | Vist 3130 ganger ]
hundene er klare.jpg
hundene er klare.jpg [ 128.39 KiB | Vist 3130 ganger ]
in the moment.jpg
in the moment.jpg [ 127.08 KiB | Vist 3131 ganger ]
inverted høyt.jpg
inverted høyt.jpg [ 62.3 KiB | Vist 3131 ganger ]
inverted lavt closeup.jpg
inverted lavt closeup.jpg [ 98.23 KiB | Vist 3130 ganger ]
inverted lavt.jpg
inverted lavt.jpg [ 88.29 KiB | Vist 3131 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 3:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Litt flere bilder:


Vedlegg:
klargjøring.jpg
klargjøring.jpg [ 120.41 KiB | Vist 3121 ganger ]
landingsplattform.jpg
landingsplattform.jpg [ 81.31 KiB | Vist 3121 ganger ]
loop.jpg
loop.jpg [ 19.82 KiB | Vist 3121 ganger ]
t-rex 250.jpg
t-rex 250.jpg [ 22.33 KiB | Vist 3121 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 6:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ser på bildene her i ettertid at T-rex 250 ofte ser større ut på bildene enn hva den egentlig er :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 7:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg blir vel nøtt å bygge en sånn eg og da! Har du flere foxer i butikken??? Hvis ikke, så kan du godt bestille en til meg!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 7:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har et par tror jeg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Du må ha et ganske så stort bagasjerom med tanke på alle bagasjeromsmodellane du snakka om :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Du må ha et ganske så stort bagasjerom med tanke på alle bagasjeromsmodellane du snakka om :P


Hehe, har du sett størrelsene på gjenstandene vi snakker om her? Får det sikkert inn i hanskerommet med litt makt :mrgreen:

Nei, du har vel rett. Jeg har babla ganske mye om slike modeller i det siste, og for å være helt ærlig, så har dette blitt en slags jakt. Du skjønner, jeg mener det helt seriøst, og jeg SKAL ha noe liggende i bilene slik at jeg kan fly et eller annet når det blir et kvarters tid tilgjengelig. Det kan f.eks være på en tur til førde, eller egentlig alle mulige slags turer. Kanskje jeg kan svippe oppom storhallen på vei hjem fra jobb, eller etter at jeg har vært en tur på posten :D

T-rex 250 og 450 blir helt klart bagasjeromsmodeller, og jeg har også en vinge, et fly og nå et kastefly som faller i denne kategorien. Siden vi har 2 biler i bruk, så må jeg jo ha en pakke jeg kan ta med i hver bil :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: spasertur med familien
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 1:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hehe.. Skjøna litt ka du meina..

Var i Selje for nokken helge sida, og då såg vi plutselig i vinduet søndags morning en kar som drog et fly ut fra bagasjerommet og flaug rundt og hovra på parkerinsplassen utforbi hotellet der oppe..

Så eg ser det du meina om at du har noko du bare kan hive opp når annledningen byr seg :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC