Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 1:37 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Tor Jul 23, 2009 7:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
hehe vi får se på det ja. kan jo hende eg kjøper noe lite leiketøy hos deg på fredan. (om eg bare får det dyrt nok)


Veldig bra innstilling :mrgreen:
Vi snakkes

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Fre Jul 24, 2009 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Litt off topic, men sidan det har med om eg kan være med i hallen eller ikkje på søndag, posta eg det like godt her :P

Har du drivverk til m-03 på butikken, stressballen?

Kom plutselig på at bilen slura litt sist, og når eg skrudde den fra kvarandre var det nokken godt raspa tannhjul inni der :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Fre Jul 24, 2009 1:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Litt off topic, men sidan det har med om eg kan være med i hallen eller ikkje på søndag, posta eg det like godt her :P

Har du drivverk til m-03 på butikken, stressballen?

Kom plutselig på at bilen slura litt sist, og når eg skrudde den fra kvarandre var det nokken godt raspa tannhjul inni der :P


Ta med delene innom butikken så jeg får se på dem. Kanskje jeg har i butikken, og kanskje jeg har noe privat også. Vi får se... :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Fre Jul 24, 2009 2:03 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Mulig det blir en drop-in på meg, kjem an på om eg rekk å lakkere den nye M04'en min :) (les: om resultatet blir såpass at eg tør å vise den fram)

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Fre Jul 24, 2009 12:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ingen som rynker på nesa for en halvgod lakkering vel? :D Folk blir bare ekstra redd for å krasje i deg om den er for fin... eller, nei :lol: Jo bedre resultat du har jo verre blir det for deg utpå bana :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Fre Jul 24, 2009 1:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då har eg fått tak i nytt drivverk til Swiften, så dersom alt anna klaffa no tar eg turen også :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Lør Jul 25, 2009 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har dessverre ikke rukket over alt jeg skulle gjøre til treffet denne gangen. Jeg har ikke fått markert hinderløypa for kontraroterende helikopter slik som jeg skulle, men har i det minste skaffet nye bolter med vingemuttere for å lette monteringen. Får forbedre litt mellom hvert halltreff, så blir det nok bra til slutt.

Jeg har heller ikke fått tid til å lage noen utfordringer på gressmatta som jeg har tenkt på en stund, så det kommer når det kommer. Dette er dessverre slikt som kan skje når planlagt tid for denne type arbeid går i vasken. Men treffet skal fremdeles bli knall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 1:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det snart duket for halltreff, og det ser ut til å bli den store bildagen for min del iallefall :D

Jeg stiller i No Limit, M-chassis, Børsteløs drag, og skal også teste en bil på dragrace med børstemotor.
Av fly og helikopter tar jeg med meg T-rex 500, Parkzone Vapor, Parkzone Micro-Sukhoi, og mitt innefly Jazz 3D. Har gjort en rask easy fix på fronten til sistnevnte fly, så det er ikke sikkert det holder, men det finner jeg fort ut av.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 2:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Eg har allerede skrevet at eg kommer, men ein liten forandring i planene tar med meg TA-05MS og Mini ting.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 7:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Sorry about dobble posting

Idag synest eg da var eit kjekt treff. Fikk ikke kjørt så mye men det var jo min egen feil.

Fikk derimot kjørt eit løp med minien. det var meget artigt. gav faktisk mersmak. så den kommer eg igjen med flere ganger. Mista Mini Mini Skiltet på den da men men får lime det på seinere.

Også var eg nede ved sjøen å såg på dem som kjørte båter. likte meget godt det svake støynivået på Rio 51 Båtene.
Båten til reinhardten var litt meget skarp lyd på. dette burde han få fiksa hehe.

Har tatt ein del bilder fra båtkjøringa. men dere må desverre belage dere på litt venting før dem kommer. ca onsdag eller torsdag.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da var endelig rumpa planta godt ned i godstolen, og inntrykkene fra dagens treff kan begynne å synke inn. Idag var stressnivået mitt veldig høyt, det skyldes at jeg har hatt hendene fulle over lengre tid nå, og det kokte rett og slett over idag. Om jeg har støtt noen med litt for stresset tilstedeværelse, så må jeg bare beklage det. Det skal bli endringer på dette til neste treff. Kan hende jeg bjeffet litt for mye, og det må jeg bare si unnskyld for.

Jeg merket også at det ble ufattelig slitsomt for meg selv å delta på alt sammen, så neste treff ekskluderer jeg meg selv fra bilkjøring, for å få mer tid til å fly littegrann. Neste gang skal jeg kose meg og fly litt, og kommer da til å overlate alt det til noen andre. Jeg har også lyst til å få litt tid til å knipse mer actionshots.

Når alt dette er sagt, så er jeg fornøyd med treffet, og synes at det var kjekt at det dukket opp så mange biler. Utrolig mye tøft i konkurransen med Show Car, og det er ikke vanskelig å se at nivået der øker for hver gang. Gutta begynner rett og slett å bli proffe :D
Vinneren stakk av med heder og ære, og et gavekort hos Skala1 fra klubben på 300,-

Kastekonkurransen ble vunnet av den noe overmotoriserte Vector250, og han vant en Align T-skjorte sponset av Skala1. Får håpe den passer :D

Det var en del artig flyvning å se på også, og det var kjempeflott. Jeg skal få lagt ut noen bilder om ikke så alt for lenge.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 8:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
HVA?? OVERMOTORISERT?? JEG????

I`ll be back, faster, stronger......... :lol:

Ikke vits å yppe seg mot en gammel friidrettshelt som er forhenværende kretsmester i kasteøvelser, he he :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
HVA?? OVERMOTORISERT?? JEG????

I`ll be back, faster, stronger......... :lol:

Ikke vits å yppe seg mot en gammel friidrettshelt som er forhenværende kretsmester i kasteøvelser, he he :wink:


Det skal jeg minne deg om når du blir slått i kastekonkurransen av en åtteåring. Eller åttiåring for den saks skyld :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Søn Jul 26, 2009 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja det var kjekt å komme seg i hallen igjen i dag. Masse flotte biler på showcar, og jevnt over greit med aktivitet.
Jeg storkoser meg med m-chassis i alle fall. Eneste som var litt skuff var at når løpet med m-chassis var over etter 4 korte runder så forsvant alle for å kjøre en annen gren. Så jeg fikk egentlig ikke kjørt noe mer m-chassis løp enn jeg gjør alene i bakgården hjemme :P Men jeg og håvard fekk et par runder selv om han sleit med forstyrringer, og det var veldig artig, så jeg har trua på disse bilene ;) Ellers så har jeg aldri kjørt så elendig i no-limit som jeg gjorde i dag. Det var akkurat som om jeg kjørte med bedøvde hender. Jeg var så opptatt med å kjøre mini at jeg ikke kjørte vanlig 1:10 i hele dag. Og da var det litt for brå overgang å hive seg rett i løp for no-limit.

Vil få rose stressballen og damen hans for arbeidet med å styre skuta i dag=)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt halltreff på søndag
InnleggSkrevet: Man Jul 27, 2009 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått fiksa (tror jeg) flyene som jeg var så uheldig med i starten av treffet. På kasteflyet var den en liten foring som holdt på plass motortønna som hadde løsnet, og den har jeg nå festet igjen med litt lim. Får se om det holder. Jeg har også endret utvekslinga på balanserorene, og håper dette vil gjøre utslagene bedre. Skulle egentlig teste det på dette halltreffet, men jeg hadde glemt hele greia.

På micro-Sukhoien knakk jeg propellen etter en hard uberegnet smell med bakken, og når jeg skulle ta av den gamle propellen var jeg litt for brutal. Trodde den var presset på, men den var faktisk skrudd. Den innvendige plastmutteren som holdt igjen hele propellakslingen var også skrudd på. Jeg tok altså litt hardt i, og dro akslingen rett ut av plastmutteren. Det var heldigvis null problem å fikse, bare å skru akslingen tilbake i plastmutteren. Jeg holdt så akselen med en nebbtang, og skrudde av den gamle propellen. Flyet står nå helt klart, og skal snart få seg en skikkelig test. Tror også jeg skal klare å lime den gamle propellen. Det gjorde jeg en del på propeller av type slowfly før med godt resultat. Så lenge det er rene brudd så går det nok fint, og dette er ikke en så heftig flyvemaskin at det gjør noe :mrgreen:

Men jeg har lært ei lekse idag. Jeg skal aldri mer fly i en slik tilstand. Jeg var stresset, og kjente at det gikk sterkt utover flyvinga. Jeg var heller ikke i stand til å reparere noe. Jeg hadde også en runde med T-rex 500 helt i starten, og der kunne jeg lett se på hovringa at helikopteret beveget seg i takt med fingrene mine. Det var rett og slett ikke moro. Hadde meg en tur til med T-rex 500 etter halltreffet, og det føltes mye bedre ut. Det gjelder å stresse ned... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC