Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 3:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Man Jul 27, 2009 8:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
I dag var det plutselig fint vær og jeg benyttet muligheten til å stikke lang til havs + opp på et fjell. Nermere bestemt til Rognaldsvågen. Der er det et fjell på 218 meter som jeg ansåg som et passe fjell for en jomfrutur :mrgreen: Jeg prylte flyet utfor og ga halv gass. Flyet for som et prosjektil ned fjellsiden og jeg fekk full kontroll med en gang :shock: Hotliner'n gikk som på skinner!! Dønn stabil. Det var ikke mye vind, muligens opp i 7-10 knop. Men dette hadde vært nok til å henge på kanten av henget uten bruk av motor, hadde det ikke vært for at jeg glemte å lage til brems på speedkontroller'n. Uten brems fekk jeg kontinuerlig rotasjon på propellen og dermed ville den ikker "klappe sammen".

Dette var en flott opplevelse, selv ørna kom for å se på flyet!! Alt av måse og ravn i nærheten kom for å "sjekke hva f*en som var kommet i lufta".

Landingene var uten problemer. Store bilder ligger her: http://site.sunnfjordrc.no/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=34&func=viewcategory&catid=3

Bilde

Ørna som var med for å se på "showet"
Bilde

Bilde av hengkant mot sørvest
Bilde
hengkant mot nordvest
Bilde
Hengkant mot sør
Bilde
Heng mot sørøst
Bilde
"stripa"
Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Man Jul 27, 2009 9:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nydelige bilder ja. Hvordan var hastigheten på flyet da?
Hvor stort batteri ble brukt, og hvor lang flytid har du pr batteri?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Man Jul 27, 2009 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg hadde ikke med med noen voltspy, så jeg safet inn på flytida. Ble to turer på 10-12 min. på to 11,1v 2300 pakke. Jeg drog på i korte strekk og farten ble høy men ikke avskrekkende. Jeg flyr med en 12x8 propell og en 1100kv motor. Trekker ca 70 amp static. Flytida ser jeg blir svært avhengi av hvordan en flyr. Hadde jeg hatt "brake" programert på speedkontroller'n, så kunne jeg flydd i mange timer :shock: Etter at jeg kom hjem så sjekket jeg hvor mye som var igjen på "tanken" og det viste seg at jeg bare brukte 40% av pakkene :mrgreen:

Men det er helt klart at her bor det mye fart i denne flykroppen. Det er bare snakk om rette propell, batteri en gal mann bak stikkene :mrgreen: Dette er ikke noe slow-fly-kjerre.... den lander nok i 50 km/t :shock:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Tir Jul 28, 2009 12:14 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Brems er viktig ja!!! Fy faen for en plass!! Eg vil, eg vil, eg vil!!! Hvis det passer en gang, så må du gi beskjed! Det er en sånn plass deg har drømt om. Korleis er det med DS der?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Tir Jul 28, 2009 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg skal si fra meste gang, så kan vi bli en gjeng :D Tror plassen egner seg både til hang og DS. Det er ikke bare bratte stup, men også "brattbakker". Blir artig å prøve i noe mer vind :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 9:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
farten ble høy men ikke avskrekkende. Dette er ikke noe slow-fly-kjerre i 50 km/t :shock:





Muaahahhahhahahaaahhehheeiiiieehheheh :lol: :lol:

Ja, det er jammen godt at du ikke ble avskrekket av denne vanvittige farten :lol: :lol: 8)
Du sikter vel mot 60 km/t når alt er fintrimmet da :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 12:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
yallaair skrev:
farten ble høy men ikke avskrekkende. Dette er ikke noe slow-fly-kjerre i 50 km/t :shock:



Muaahahhahhahahaaahhehheeiiiieehheheh :lol: :lol:

Ja, det er jammen godt at du ikke ble avskrekket av denne vanvittige farten :lol: :lol: 8)
Du sikter vel mot 60 km/t når alt er fintrimmet da :?:


Nå begynner du å bryte reglene her Vector. Du kan jo ikke redigere stakkars Yallaair før du begynner mobbinga...
Hmmm.....når jeg tenker over det, så hetser dere hverandre mye mindre nå enn før. Har begge parter begynt å være veldig forsiktige med hva som skrives, slik at ingen får noen gullkorn på hverandre? Kanskje derfor dere begynner å sitere motstanderen med litt ekstra redigering på teksten til hverandre....? :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 12:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
he he, ja du er inne på noe der. Han er hjemme nå og da pleier vi å være venner for å utøve hobbyen sammen, men når han er på sjøen pleier vi å fighte mer :lol:

Jeg har jo sitert helt rett med hans egne ord, har ikke forandret på noe, men kun utelatt enkelte deler av teksten slik at det blir slik som jeg ønsker :lol: :lol:

Det er jo ikke uvanlig å sitere kun deler av et innlegg, spesiellt dersom det er langt og man kan få frem poenget uten å gjenta hele inlegget :wink: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 1:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehehhehee.....dritbra.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Testtur med Hotliner
InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 3:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg er ikke så redd for dette... vector er bare grovt misunnelig på den kjerra :lol: Den gir meg noe som vector aldri har hatt før: Et fly som kutter lufta så fort og presist at det er høres ut som et piskeslag BAK flyet :P Ikke et øredøvende bråk som fra flyene til vector som har fått halve eksosanleget kutta av, og kaller det en "expert mod" :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC