Dato/klokkeslett: Tor Mai 09, 2024 12:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kunne tenkt meg litt innspill på hva som bør gjøres på halltreffene. Personlig savner jeg litt konkurranser og moro for de som flyr. Har en liten tanke om konkurranse i å fly lavt eller lignende, men vi trenger litt input fra de som eventuelt kunne tenkt seg å gjøre noe slikt.

Har også tenkt litt på billøp. Det er jo litt forskjellige klasser ute å går, noe som faktisk er nødvendig for å møte de forskjellige brukerene. Men kan en tanke være å bytte på hva som blir kjørt annenhvert eller hvert tredje treff? Eksempelvis kan vi begynne 25 oktober med No Limit, så dragrace børste og børsteløs neste gang igjen, så M-chassis neste gang igjen?
Da går det an å kjøre litt trening/justering først, så innledende runder og til slutt finale. Ikke tidspress, og en får da kjørt mer enn en gang. Mange av medlemmene dukker jo ikke opp på hvert treff allikevel, og det vil kanskje gjøre at ting vil flyte litt bedre med organisering av løp?

Jeg bare lufter tanker her, dette er ikke slikt som har vært diskutert i styret, men det får jeg sikkert tilgivelse for :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 8:17 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg vil gjerne ha M-klasse løp på neste treff også, grunnen er at jeg syns det er mest moro med m-klasse, og at det er den eneste bilen jeg har i drift :oops:

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 11:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg har ikke vert så mye på treffene i det siste, men jeg tror det ville blitt bedre om man satset på å ha konkurranse i en bestemt klasse på bilbanen. Det blir for lite tid til å skifte mellom forskjellige biler heletiden. Da må man i så fall ha ene konkurransen veldig tidlig, og den andre seint. Men i bunn og grunn er jeg mer fan av å gjøre en ting skikkelig eller 10 ting halveis, tror jeg :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 3:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er med på hva du mener også Djupevik, men da lukes mange bort også. Hva skal kjøres? M-chassis? Dragrace? No limit? Sistnevnte er klassen som helt klart har de mest påkostede bilene, og de som gjerne liker å justere litt på bilene sine. M-chassis er rett og slett bare en moro-klasse, men på ett punkt er det mange som ønsker noe mer enn den klassen kan tilby. Dragrace stiller seg litt utenom igjen. Noen av oss er på hvert eneste treff, og ser at vi er nødt til å ha flere klasser om det skal bli konkurransekjøring. Det er en god del flere oppgraderte biler i omløp enn f.eks M-chassis, men det blir uansett ikke rett å fjerne M-chassis.

Første prioritet er vel at folk faktisk gidder å dukke opp på treffene (om de har mulighet selvfølgelig), og her er det ikke snakk om å gjøre 10 ting halvveis, men å gjøre 3-4 ting skikkelig. Det er langt fra umulig, men vi vet jo ikke hva som skal gjøres enda, og hvis folk hadde vært mer stabile på oppmøte så hadde jo det forenklet jobben mye. Det er også lov å stå frem og ta ansvar for å arrangere en bestemt ting (etter retningslinjer som styret er enig i selvfølgelig). Vi er 4 stk i styret, og stort sett er det en eller annen av oss som ikke kan rekke et treff, så ofte er vi 3 stk som holder på. Håper folk har dette i bakhodet, og ikke tar treffene som en selvfølge.

Hvis noen kun er interessert i M-chassis, så kan det jo sies at M-chassis kjøres annenhver måned, og sammen med dragrace for børstemotor. Da vil selvfølgelig motsvarende måneder fylles med No Limit og dragrace for børsteløst. De fleste kommer ikke hver måned allikevel, heller nærmere hver tredje eller hver fjerde måned.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 3:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Jeg vil gjerne ha M-klasse løp på neste treff også, grunnen er at jeg syns det er mest moro med m-klasse, og at det er den eneste bilen jeg har i drift :oops:


Jaja, da vet du hva du må gjøre :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 4:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Bare så det er klart. Jeg snakket om bilbanen med svinger på i innlegget over. Drag i en eller annen klasse kan jo arrangeres uten at det går ut over konkurransen på bilbanen. Det samme er for eventuelle konkurranser for fly, heli eller helikopterbladkast :P

Men jeg mener de som står for arrangeringen må styre litt hvor mye som arrangeres. Hva som arrangere, kan man derimot ta litt tempen på. Akkurat som det gjøres med showcar nå. Er det ingen som melder interesse for No-limit løp før et treff så kjører man på med m-chassis for eksempel selv om det var det som ble arrangert gangen før også. Ser styret at det er oppsluttning nok for å kjøre begge klasser så kan jo de vurdere om de har kapasitet til å gjennomføre dette.

Til mitt forsvar så tror jeg alle treffene dette halvåret ligger i oddetalsuker(min jobbhelg), utenom det siste som ligger midt i eksamensperioden min. Snakkes neste år! :roll:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 6:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om det arrangeres dragrace eller M-chassis så er det likemye et løp som må arrangeres, og det krever tid og innsats uansett. Ofte er det også slik at folk vil gjerne delta i eksempelvis dragrace OG M-chassis. Da kan de ikke arrangeres samtidig, men det er nok heller ikke et stort problem, 2 løp går nok helt greit tidsmessig.

Føle på tempen som du sier er en ting, men det krever at folk er her og "avgir temperatur" også. Såvidt meg bekjent, så skjer det ikke. Grunnet manglende dialog her på forumet blir det også problem å ha noe inntrykk av hvem som blir med på hva. Før var dette mye enklere når folk nevnte i tråden at de kommer, og med hva. Vi baserer også hva som er i kiosken litt på "tempen".

Djupevik, du har ingenting å forsvare, kan du ikke komme så kan du ikke komme, slik er det bare. Om jeg treffer noen på et sårt punkt, så får de heller overse det. Jeg sier meningen min for å belyse en problemstilling, ferdig med det. Å ta treffene på "feelingen" blir ikke bra nok. Hvis folk vet hva som er når, så er iallefall den rutinen på plass, og da får folk innrette seg etter det. Hvis det blir bestemt på forumet 2 dager før treffet at det kun blir M-chassis, så er det ikke sikkert at folk får dette med seg. Da kommer det alltids til å stå noen i døra med "feil bil". Med riktig system kan det settes opp hva som skjer hele året, og det er en liste som kan være tilgjengelig på nettsiden, i butikken min og lignende.

Og jeg ser gjerne at noen faktisk kommer med kommentarer til forslagene også, nå har jeg slengt ut et forslag om M-chassis/dragrace og No Limit/BL dragrace på annethvert treff. Hva vi begynner med når kan vi komme tilbake til.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 7:57 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Skulle gjerne deltatt i M chassi jeg, ser utrolig artig ut, men så er det å få tak i løse deksel til de. det er jo et problem virker det som. Jeg har ikke løpsdeksel til min.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 8:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
Skulle gjerne deltatt i M chassi jeg, ser utrolig artig ut, men så er det å få tak i løse deksel til de. det er jo et problem virker det som. Jeg har ikke løpsdeksel til min.


Er ikke vanskelig å få tak i slike deksel, jeg får beholdning på slike deksel i butikken etterhvert også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 8:49 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Det er bra;)

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 8:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Om det arrangeres dragrace eller M-chassis så er det likemye et løp som må arrangeres, og det krever tid og innsats uansett. Ofte er det også slik at folk vil gjerne delta i eksempelvis dragrace OG M-chassis. Da kan de ikke arrangeres samtidig, men det er nok heller ikke et stort problem, 2 løp går nok helt greit tidsmessig.

Føle på tempen som du sier er en ting, men det krever at folk er her og "avgir temperatur" også. Såvidt meg bekjent, så skjer det ikke. Grunnet manglende dialog her på forumet blir det også problem å ha noe inntrykk av hvem som blir med på hva. Før var dette mye enklere når folk nevnte i tråden at de kommer, og med hva. Vi baserer også hva som er i kiosken litt på "tempen".

Djupevik, du har ingenting å forsvare, kan du ikke komme så kan du ikke komme, slik er det bare. Om jeg treffer noen på et sårt punkt, så får de heller overse det. Jeg sier meningen min for å belyse en problemstilling, ferdig med det. Å ta treffene på "feelingen" blir ikke bra nok. Hvis folk vet hva som er når, så er iallefall den rutinen på plass, og da får folk innrette seg etter det. Hvis det blir bestemt på forumet 2 dager før treffet at det kun blir M-chassis, så er det ikke sikkert at folk får dette med seg. Da kommer det alltids til å stå noen i døra med "feil bil". Med riktig system kan det settes opp hva som skjer hele året, og det er en liste som kan være tilgjengelig på nettsiden, i butikken min og lignende.

Og jeg ser gjerne at noen faktisk kommer med kommentarer til forslagene også, nå har jeg slengt ut et forslag om M-chassis/dragrace og No Limit/BL dragrace på annethvert treff. Hva vi begynner med når kan vi komme tilbake til.



Om folk kommer i hallen med feil bil så kanskje de hadde giddet å sjekke forumet før de kommer neste gang? Men ja, en fast rutine på annenhver er sikkert bra det. Da blir det i alle fall større sjangs for at det blir bra gjennomført. Jeg synes i alle fall at de(i styret) som gjør en jobb for å arrangere løpene skal få avgjøre dette med hvor mange klasser som arrangeres og når, spesielt når det er så lite "temperatur" som blir avgitt fra folk. Da må dere rett og slett bestemme selv :P

Og forresten, klart jeg har noe å forsvare ovenfor klubben og hobbyen :lol: Men det ble vel litt OT, så jeg skal overse det videre ;)

Janni skrev:
Skulle gjerne deltatt i M chassi jeg, ser utrolig artig ut, men så er det å få tak i løse deksel til de. det er jo et problem virker det som. Jeg har ikke løpsdeksel til min.


Det er fordi du har valgt "feil" M-chassi :P Cooper dekselet er i alle fall ingen problem å få tak i. Bilen koster jo nesten ikke mer enn et deksel så det er jo bare å skaffe seg en til? :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det høres greit ut for meg også, hadde kanskje gått an å prøve ut. Uten at noe er bestemt enda (vi skal prøve å få tatt et styremøte i neste uke), så hadde det vært kjekt å vite hva folk føler for å begynne med på neste treff. No Limit eller M-chassis?

Og hvordan er det med flygutta? Er folk der med på en liten "how low can you go" uformell konkurranse?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tor Okt 15, 2009 12:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
bump.......? :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tor Okt 15, 2009 5:10 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jeg flyr ofte VELDIG lavt, kanskje for lavt som regel:)

Kanskje vært greit med en presisjons-øvelse for fly?

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva skal skje i storhallen?
InnleggSkrevet: Tor Okt 15, 2009 5:13 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Og hvordan er det med flygutta? Er folk der med på en liten "how low can you go" uformell konkurranse?

Jeg er med.. :)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC