Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 3:29 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 2:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg vet at det er noe på gang. Florø Motorsport-klubb er i gang med å planlegge et område på Grovastøylen. Enkelte RC-intresserte her i Florø har prata med Florø Motorsport-klubb (FMCK), og dei er intressert i flere medlemmer for å lettere kunne gjennomføre sine planer. Problemet til denne klubber er etter hva jeg kjenner til å få opp medlemsantallet, som vil kunne utløse arealet vederlagsfritt. Det er etter hva jeg har hørt Norske skog som gir fra seg dette området.

Det som blir viktig fremover at at alle som er intressert i å bruke et dedikert RC-område / motorsportområde som ligger ca 15min kjøring fra Florø og 30 min fra Førde, samlast om dette. Jeg håper Sunnfjord RC-klubb er rette samligngspunkt og styret i klubben forhåpentligvis vil samarbeide med FMCK i å få tildelt dette området.

Område det er snakk om er helt perfekt til bil, heli og fly. Det ligger svært åpent til (muligens det beste området jeg har sett på vestlandet!!! Men det trengs noe opparbeiding. Jeg vet at noen av ildskjelene bak dette prosjektet har tilgang på tung makineri til å ordne dette på et par dager. Flere av disse ildskjelene er IKKE på dette forumet.

Jeg er i alle fall svært intressert og er villig til å bruke mye resurser på å få dette til.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 3:20 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
DETTE må være muligheten vi har ventet på.
Det virker som en gylden mulighet som det hadde vert enormt dumt å la gå i fra oss.

Dette er definitivt noe eg hadde vert villig til å hjelpe til med så mye som eg kan.

Så kom igjen gutta, dette må vi prøve å få bli en realitet :D

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 8:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hva gjennstår egentlig for at det skal bli reelt?

Kan ikke sunnfjordrc-styre bare si at alle medlemmene i klubben er med på forslaget og så mange som kan vil stille til dugnad?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 8:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg vet ikke hvor mye som gjenstår eller er gjort av samtaler. Dette arealet blir mest trolig gitt til Florø Motorsport-klubb. Derfor er det viktig at Sunnfjord RC-klubb kommer tidlig på banen med forhandlinger slik at vi også kan nytte dette arealet og at det hele havner på en fornuftig pris.

Dersom alt er slik jeg har hørt, så blir det hele svært billig, dvs arealet blir gratis. Når tillatelse er gitt av kommunen til å bruke arealet, så er det kun snakk om å kappe noen trær og planere. Det er ikke mange kronene pr mann.

Men det meste står og feller på Sunnfjord RC-klubb og hva dei vil gjøre med dette arealet og muligheten som er der.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 8:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Styre får ta kontakt med Florø-motorsport eller noen som er på talefot med de. Kanskje vi må ha et ekstraordinært møte om det haster.

Vi trenger flyplass, bilbane og mudbane. De to siste er kanskje i planene til Florø-motorsport.

Ser ikke grunnen til å tvile, 3/4 av denne hobbyen kan få plass der inne, om det ikke finnes et vann i nærheten (4/4). Det er et mye bedre tilbud enn hva vi har vert i nærheten av til i dag. Skaflestad er kun for luft og er i det lengste laget for enkelte. Nå som bommen snart forsvinner blir det billigere for oss i gryta å reise frem og tilbake.

Hvor er «arealet» lokalisert, er det mulig å få en link over et kart?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
http://kart.nordfjordnett.no/gislinewebinnsyn_flora/

Plassen ligger ca 2 km fra krysset på Grov, i retning mot Nordalsfjord.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 9:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Jeg stiller med gravemaskin :D

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 10:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
yallaair skrev:
http://kart.nordfjordnett.no/gislinewebinnsyn_flora/

Plassen ligger ca 2 km fra krysset på Grov, i retning mot Nordalsfjord.


Da skal det ligge rundt her en plass -> KART

Bjarne skrev:
Jeg stiller med gravemaskin :D
Noe sånt som dette? :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Om det er der. så ligger det da eit flott vann der inne også.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 10:39 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Dette er jo fantastiske nyheter. :D Må utover å se på dette området en dag. :D

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nesten riktig på kartet. Kjøre litt lenger (ca 500m) mot Nordalsfjord, så kommer en liten avkjørsel på babord side. Den er såvidt synlig på flyfoto.

Jeg er ikke i tvil om at vi klarer å planere / opparbeide området. Her er mange resurs-sterke personer i dette miljøet med gode kontakter.

Utfordingen ligger i å få tillatelse + et godt samarbeid med andre interesse-grupper. Dette blir en viktig oppgave for klubben våres. Vi er avhengi av et godt utgangspunkt uten krangling. Det er nok mye vanskeligere å få et innpass på et senere tidspunk når andre interessegrupper har allerede etablert seg på området. Jeg bare nevner rideklubben som klarte å "praie" et område som kommunen allerede hadde regulert til motorsport.... dei har vært flinke i den ride-klubben :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Tor Feb 11, 2010 11:43 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Fantastisk gode nyheter dette!

Hvis man kan jobbe målbevisst mot ett sånt mål, er nok mange villige til å ta i ett ekstra tak der inne for å få forholdene perfekte. Blir iallefall en plass vi kan utøve hobbyen uten fare for klager fra naboer iallefall!

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Fre Feb 12, 2010 1:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har hatt en kort dialog med styreleder om dette, og vi synes klart at dette er interessant. Hvis noen forøvrig har inntrykk av at vi i styret er slappe, så kan det vel kanskje sies at noen av oss er temmelig overarbeidet på alle plan, og derfor eksploderer vi ikke av glede når det blir mer å gjøre :wink:

Årsmøtet står også for tur, så da kan jo kanskje noen av ildsjelene som nevnes tenke litt på å etablere en fot der også. Det er alltid mangel på folk som gidder å arbeide for at noe skal skje.

Men når det er sagt, så kan jo alle prøve å se for seg hvordan dette kan bli. Tenk mulighetene for å fly flotte modeller som krever flystripe, å kunne fly hva som helst uten å tenke på støy, å kjøre nitrobiler på offroad-bane og så videre. Fantastiske muligheter :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Fre Feb 12, 2010 7:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Gi meg en spade :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kansje vi får en ny plass å drive RC-hobby
InnleggSkrevet: Fre Feb 12, 2010 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg tror det fysiske arbeidet med å opparbeide området er det minste problemet. Det er bare snakk om å leige noen maskiner, så klarer vi resten.

Utfordringen blir nok å klare å få til et godt samarbei med Florø Motorsport-klubb. Det er derfor avgjørende at vi komme i dialog med leder for denne klubben og planen videre blir en felles plan, som begge interesse-grupper kan stå bak.

Det er faktisk store likheter mellom folk som er intressert i motorsport og RC. Jeg tror faktisk at begge klubber har godt av et breidt samarbeid om dette arealet. Begge klubber er avhengi av et område som ligger uforstyrret til, begge klubber er for små til at få til dette prosjektet alene, folk som er intressert i motor er ofte intressert i noe innenfor RC og omvendt.

Jeg tror det er smart av oss å tenke litt bredt. Muligens er det lurt at medlemmene i desse klubbene samlest for å få nok slag-kraft. Etter det jeg har hørt, så er det mangel på utøvere / medlemmer som prosjektet kan stoppe på.

Jeg oppfordrer styret i Sunnfjord RC-klubb til å selv eller oppnevne en person som kan forhandle med Florø Motorsport-klubb om en felles utnyttelse av dette området. Ellers er jeg redd dette prosjektet IKKE lar seg gjennomføre.

Bare tenk på mye mer attaktiv denne hobby'n og motorsporten blir med et felles område som kan brukes uforstyrret :D Dette åpner for mange andre typer RC-fly, biler, ATV, trail ++ som Sunnfjord ikke har hatt mulighet til :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC