Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 7:50 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane søndag 23.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 23, 2010 12:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg stikker sannsynligvis inn til nesjane en tur idag, tar med Katana, MSH protos og T-rex 600. Madammen og ungene slår også følge, så da blir det en elektrobil og noen spader med på turen også :mrgreen:

Skulle gjerne tatt turen til Skaflestad også, men det er ikke så veldig barnevennlig der at det gjør noe, så da ble egentlig nesjane et greit alternativ. Satser på å dra inn ca 14.30, må vente til guttungen er våknet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 23.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 23, 2010 1:26 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
jeg vurderer å ta turen innover kl 1500.. Du har ikke noe fuel jeg kan låne litt av.. 33% eller noe slikt til LST2 ?

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 23.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 23, 2010 8:04 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Det ble en kort tur for min del i dag, etter å ha virkelig gjort flid med å overhale LST2 de siste dagene var prøveturen en suksess. Den gikk så bra at jeg klarte å knekke begge bærebruene bak, samt feste til dogbone i diffen og demperen.. Jiippi!

Hadde alle deler med meg untatt demperakslingen.. så det ble ikke mer kjøring på meg enn en halv tank..

Hadde glede av å prate med Nina og Kåre, så turen var langt fra bommert..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 23.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 23, 2010 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jaja, dette var jo kjekt etter gammelt :D
Kjekt at Mikrosokken tok turen, og absolutt gøy å se LST2. Det er en fantastisk bil, det er helt sikkert. Kjipt at den ble satt ut av spill så fort, skikkelig uflaks spør du meg.

Fikk kjørt en del med EB-4, og det var skikkelig moro. På nesjane er det noen fine sandhauger som bilen faktisk klarer seg veldig bra i, og sanden var akkurat passe våt også. Veldig kjekt, og bilen overlevde :D

Jeg kom aldri så langt at jeg løfta Protosen, merket kjapt at det var noe tull med halen. Jeg har nettopp bytta radio, så jeg regner med at jeg har glemt noe der. Tror jeg har satt gyrogain på feil kanal. Uansett, jeg valgte å ikke begynne å knotte på radioen der inne, så jeg lot være å fly med både Protosen og T-rex 600.

Jeg hadde også med MX2, og fikk flydd et par batteripakker på den. Dette er et fly som det er spennende å fly lavt, jeg aner ikke hvorfor jeg liker å gjøre slikt med akkurat dette flyet. Det har grei respons, og er forholdsvis kvikt, så totalt sett er det et veldig sportslig fly og morsomt å fly. Jeg endte siste tur i toppen av en sandhaug i full hastighet, jeg feilbedømte avstanden, enkelt og greit. Var et stykke fra meg selv, og flydde direkte mot meg selv, da med sandhaugen imellom. Trodde kanskje jeg var litt lenger fra haugen enn jeg var, for plutselig var det full stopp, så jeg var ikke rask nok på høyderoret. Jeg så bare en sandsprut som kom over haugen etter treffet, selve flyet så jeg ikke siden dette skjedde på helt motsatt side. Etter en rask inspeksjon, så er servoen til sideroret død, servoene til balanserorene skjelver, propellen var helt borte (bare plasten i midtpartiet på propellen var igjen), og akselen er sikkert skjev, pluss at flykroppen hadde en liten revne på tvers av undersiden. Flykropp og vinger ellers var helt, så dette kommer seg nok i luften igjen uten særlige problemer.

Jeg flydde også et par pakker på microcuben, og dette er et skikkelig kosefly, det er sikkert. Det kan flyes på veldig små areal, og selv om det blåste litt innimellom så gikk det veldig greit å bruke det.

Katana .46 fikk også sin jomfrutur i dag. Det var litt annerledes å fly enn jeg hadde forventet, og jeg har nok også bommet litt på tyngdepunktet, men synes det virker lovende. Hadde helt grei kontroll på det, men synes kanskje jeg har litt for lite utslag på rorene, og slik motoroppsettet var nå så syntes jeg det var litt lite futt i det. Tror jeg har bommet på propellvalget, skal prøve noe annet neste gang. Uansett, jeg fikk lettet og landet noen ganger, og det gikk egentlig veldig greit. På siste landing var jeg litt uheldig og tok propellen på noen steiner. Hadde selvfølgelig ikke med ekstra. Når det gjelder rorene så kan det hende at ting endrer seg når jeg får putta i ny Life mottakerpakke. Idag kjørte jeg 4.8v, så det kan nok være grunnen til at rorene ikke føltes så kvikke ut. Men foreløpig er flyet helt og fint, understellet er like fint som før, så jeg er godt fornøyd med dagen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC