Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 11:48 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane søndag 20.06
InnleggSkrevet: Lør Jun 19, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tenker å stikke en liten tur på nesjane i morgen om været blir noenlunde. Tar med meg et par heli og kanskje et fly. Har ikke fått istand noen biler enda, men tar med en crawler.

Satser på å få knotte litt på fjernkontrollen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 20.06
InnleggSkrevet: Søn Jun 20, 2010 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg kjører forbi Nesjane i morgen. Kanskje jeg skulle brukt et batteri på bilen. Når tenkte du å ta turen?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 20.06
InnleggSkrevet: Søn Jun 20, 2010 9:41 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Nå har jeg fikset LST2 igjen, men mangler fortsatt fule... (hint hint stressballen)

Ellers har jeg ladet batteri til Crawler, CUB og noe annet små rask.

Men jeg trenger en sms med tidspunkt. Har mye å gjøre, og nå stikker jeg på jobb for å bytte noen deler på min kjære Volvo!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 20.06
InnleggSkrevet: Søn Jun 20, 2010 6:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Var gøy på Nessjane i dag, fint vær og varmt, bortsett fra en UP bil som målte meg og noen til (skal ikke nevne navn) i en forbikjøring.
Blei ei sur bot + en prikk.

POLITIET (UP) HAR ALTSÅ EN SORT VW PASSAT STV, reg nr SU 54... Fikk ikke med resten.

Savagen fungerte bra i dag selv om diffen forran er gåen, hadde noen fine svev med den.
Kjørte 3 tanker i dag.
En ting skal bilen ha, den er meget lettstartet. Fyrer med en gang.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 20.06
InnleggSkrevet: Søn Jun 20, 2010 7:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Ja takk for en flott dag på Nesjane. LST2 fikk problemer med 2.gir igjen, og litt drittent luftfilter. Men fikk nå herjet litt uten noe flere skader.

Kjørte crawleren en god stund, og det liker jeg bedre og bedre..

Ellers prøvde jeg Cub'en en gang, men det blåste alt for meget til å fly den. Var så vidt jeg fikk den ned igjen :)

Nydelig dag med andre ord, litt sympati til noen uheldige sjeler på veg inn, men det gikk fort over :)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 20.06
InnleggSkrevet: Søn Jun 20, 2010 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, ja, UP var ikke helt med i beregningen, men slik er det. Av og til tester livet oss, og minner oss på at det ikke bare er å dure på uten å tenke seg om. Jeg ser på dette som en liten påminnelse til meg selv. Tross alt, shit happens :lol:

Var kjekt å crawle littegrann, og vi kunne konstatere at dekkene jeg har nå er foreløpig bedre enn de originale. Men vi skal kjøre bilene en annen plass neste gang. Var kjekt å være 2 stk som crawlet, da går det gjerne an å kjøre en løype eller noe.

På helikoptersiden hadde jeg med meg T-rex 600E og T-rex 600N. Jeg satte opp T-rex 600E på "ny" radio, min JR PC9X2, og fikk da en jagende hale som ikke responderte på justering av gain. Det var heldigvis en enkel sak, gyrosens sto i feil kanal på mottaker. JR PC9X2 må ha gyrosens i AUX2 på mottaker, og jeg har tidligere hatt den på GEAR (spektrum DX7).

Er fremdeles forbauset over T-rex 600N, motoren har overlevd enda en tank uten å tulle seg, så jeg må si meg fornøyd med det :D

Jeg hadde også et par jomfruturer i dag, på henholdsvis DG-1000 glidefly m/gondol, og en Thunder Tiger P-40 warhawk. Sistnevnte hadde bare noen få meter før det gikk rett i bakken, tror det skyldtes en kombinasjon av lite motorkraft og dårlig kaster :mrgreen: . Motorfestet knakk, og en liten bit av vingetuppen knakk av, men det er en easy fix.

DG-1000 gikk også i bakken første gang, men da var det bare på grunn av at det glidde ut av hånda på kasteren litt før det skulle. Neste forsøk gikk bra, til tross for en grushaug som så ut til å ligge i veien en stund :mrgreen:
Dette er første gang jeg prøver denne typen fly, og jeg syntes det føltes litt merkelig de første minuttene, men det endret seg fort. Jeg likte flyet veldig godt, og gleder meg til neste tur :D

Katana'n fikk seg også en luftetur, det gikk også greit, men foreløpig må jeg venne meg litt til denne modellen før jeg prøver på lav hovring og andre sprell. Regner med at det blir litt mye sykling hvis jeg går for lavt med den, for jeg føler dette flyet er litt tregt av seg. Nå har jeg egentlig bare elektromodeller å sammenligne denne type fly med, og jeg har blitt vant med responsen på elektromodeller. Da sliter jeg litt når jeg føler at flyet bruker ekstra tid. Er nok en øvelsessak, og dette er tross alt bare andre gangen jeg har prøvd dette flyet.

Vi gjorde også et par forsøk på den minste flyvende vingen jeg har, Microbee. Jeg har nettopp bytta fjernkontroll på denne også, og byttet også den ene servoen siden den var skadet. Sikkert derfor den var håpløs å kaste igang sist jeg prøvde den, da gikk den rundt i kastet. Uansett, jeg begynte med alt for store utslag, så vingen kom seg i luften, men den var vanskelig å kontrollere så jeg lot den lande. Reduserte så rorutslagene, og prøvde på nytt, men da hadde jeg alt for små utslag, og gikk nesten rundt i starten og landet kort etter. Feilen jeg gjorde var å begrense lengden på servoutslagene istedenfor å legge inn expo, for da hadde jeg hatt mye rorutslag om jeg skulle ha behov for det. Uansett, vi gadd ikke mer, så det får bli til neste gang. Vingen er like hel enda :D

Kjekk dag, men må si at jeg savnet å kjøre nitrobil.....


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC