Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 6:30 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 1:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har tenkt å stikke en tur på nesjane for litt bilkjøring (hvis jeg får klar LST2) og innjustering av et helikopter for Lugerity, og kanskje fly litt også. Etter nesjane har jeg tenkt meg en tur på storevannet for å kjøre litt båt.

Jeg er usikker på nøyaktige tidspunkt, og det kommer litt an på været, men jeg hadde i utgangspunktet tenkt rundt kl 12.

Noen flere som tar turen?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 6:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Eg ta Turen!! hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 11:57 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 34
Bosted: EIKEFJORD
lugerity skrev:
Eg ta Turen!! hehe.



Hørest ut som en plan:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 4:27 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg blir nok ikke med denne gangen da jeg har ei lita jente som skal feire 5 års dagen sin.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 6:59 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Jeg tenker å henge meg med, tar i så tilfelle kun med Savagen min så da er det bare å håpe at ingen bruker samme kanal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Jeg blir nok ikke med denne gangen da jeg har ei lita jente som skal feire 5 års dagen sin.


Stemmer det ja, leste det i avisa. Grattis med dagen :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 7:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Blir nok ikkje Nesjane på meg, andre ting som står på agendaen akkurat då.. Men fra klokka 16 er eg klar for båtliv på Storevatnet :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Men fra klokka 16 er eg klar for båtliv på Storevatnet :D


Skal prøve å time det slik at vi møtes på storevannet da. Men hva sier du, blir det Odin og gummibåt? (uten lekkasjer :mrgreen: )
Jeg har lyst til å teste Blackjack litt, men da er jeg avhengig av å ha noen ute på vannet...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg er ledig heile dagen likavel, så eg tar sikkert turen innom på Nesjane og kikka så kan vi se då korti vi fyke på storevatnet ;) Eg er veldig klar for odin på storevatnet, men har ikkje fleire gummibåta :( Men om det er nokken her inne som har og vi kan låne hoppa eg gjerne uti :mrgreen:

Er passe sugen på å finne ut korleis det er å bli dradd etter Odin :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har ikkje fleire gummibåta? Har du mange? Hvis det er slik at du kjøper ny båt hver gang du punkterer en, så kan vi jo kanskje bare lappe et par stk? :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Sist eg handla kjøpte eg to.. Den eine sank på Langeland, og den andre havna i bosset etter sist vi var på storevatnet :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk ikke tid til å jobbe med LST2 ikveld, så jeg skal prøve å få gjort det når jeg står opp. Der må jeg ta throttleservo og sette på styringa, og montere en digitalservo på throttle. Snorstarten må også repareres, og Life mottakerbatteri må på plass. Hvis jeg får gjort dette så blir det sikkert litt bilkjøring på meg også.

Jeg tar med MSH protos for å sette den opp mot min DX6i, og Outrage G5 for å sette den opp på Lugerity sin DX6i. Jeg har omsider fått fiksa Yak-54 også, så den skal garantert være med :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Sist eg handla kjøpte eg to.. Den eine sank på Langeland, og den andre havna i bosset etter sist vi var på storevatnet :P


Fanden....
Hvem har gummibåt?
Er den røde båten som ligger på storevannet borte? Hvis ikke så kan vi jo hente den med Odin først?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Håvard skrev:
Sist eg handla kjøpte eg to.. Den eine sank på Langeland, og den andre havna i bosset etter sist vi var på storevatnet :P


Fanden....
Hvem har gummibåt?
Er den røde båten som ligger på storevannet borte? Hvis ikke så kan vi jo hente den med Odin først?



Vi skal nok ordne nokke ;) Den røde ligge nedafor barneskulen.. Så i verste fall henta vi bare den ja ;)

Edit: Gummibåt er fiksa ;) Slr88 og sidboy stakk innom med en eg kan bruke i morra.. Så takk til dei :) Gleda meg :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet og Nesjane søndag 27.juni
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 9:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kom meg dessverre ikke fra Florø til det tidspunktet jeg ville idag, så vi gikk nok glipp av eventuelt andre som var på nesjane. Kom meg ikke fra Florø før kl 13.30. Det som forårsaket forsinkelsen var at jeg fikk knapt med tid å fikse LST2 på, men jeg fikk montert en ny styreservo, ny throttleservo, Life mottakerbatteri og ny(tidligere brukt)snorstart. Fikk prøvd den litt på nesjane, og den funket bra men ble ganske varm etterhvert.

Vi satt så opp Outrage G5 til Lugerity, og han fikk så hovret halvannen batteripakke, noe som han fikk god kontroll på etterhvert. Veldig bra til å være første gang med et "ekte" helikopter, så dette kommer til å gå fint. Treningsunderstellet gjorde også en god jobb på helikopteret.

Jeg satt så opp MSH Protos på min DX6i, og flydde et par batteripakker på den. Alt fungerte fint, men jeg må stille inn bladvinklene skikkelig. Denne har såpass med turtall og krefter at det er viktig at det blir akkurat passelig med pitch.

Omsider fikk jeg også flydd "hageflyet" mitt igjen, og alt fungerte helt knall. Fikk 3 pakker på det, er ikke ofte jeg får gjort det.

Så pakket vi sammen og dro til storevannet, for der skulle jeg teste Blackjack 26. Og det ble stor suksess. Jeg kan konstatere at det er en ny båt. Jeg har gjort en del forandringer, og det er tydelig at noe har skjedd. Båten ligger veldig bra i vannet, og jeg kan være tøffere på roret. Den spant rundt sin egen akse når svingen ble for stor, istedenfor å flippe rundt som den gjorde tidligere. Jeg er meget fornøyd så langt.

Jeg knipset noen bilder med kameraet til Håvard, så jeg regner med at det dukker opp noen bilder etterhvert. Fikk sett seilbåten i aksjon til tross for svak vind, og dette gav mersmak... :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC