Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 11:59 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Storevannet søndag 18.juli
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 11:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vurderer å stikke en liten tur på storevannet idag rundt kl 16.
Tenkte jeg skulle teste ut seilbåten for første gang, og kanskje blir det noen runder med Blackjack 26 også. Det kommer litt an på om redningsbåten kommer (håvard) :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet søndag 18.juli
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 12:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg kjeme lett, men har dessverre ikkje tilgang på gummibåt i dag :(


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet søndag 18.juli
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 12:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da tar jeg bare noen forsiktige high speed runs, og satser på at alt går bra. Jeg kan jo stikke nedom butikken og hente fiskebåten som står i vinduet, den klarer sikkert å skubbe BJ26 inn igjen til land om uhellet er ute.

Hovedsaklig vil jeg teste seilbåten, det blir jo kanskje spennende bare det :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Storevannet søndag 18.juli
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 7:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette ble mer moro enn forventet, og jeg fikk faktisk en liten opptur på hele greia :D

Begynte med seilbåten, og følte etterhvert at jeg fikk taket på det, men forseilet må strammes litt. Det var ikke alltid like enkelt å vende båten, men det har nok mest med teknikk og timing å gjøre. Alt gikk bedre enn forventet, og jeg fikk båten inn igjen til land, så da er jeg godt fornøyd. Jeg har også funnet ut at jeg vil feste en liten vimpel i toppen av masta, da blir det nok lettere til enhver tid å se hvordan vinden oppfører seg i forhold til hvordan båten ligger.

høydepunktet ble allikevel Blackjack 26, selv om jeg i utgangspunktet ikke trodde det ville være moro i det hele tatt slik som forholdene var. Det var urolig vann med bølger, og det blåste mye, og det er absolutt ikke gode forhold for en catamaran med børsteløs motor. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøre, men gjorde det allikevel for å tappe batteriene littegrann.

Jeg fikk meg iallefall en stor overraskelse, og det var sykt moro. Jeg kjenner absolutt ikke båten igjen, og nå herjet jeg ganske mye med den. Den har blitt veldig leken, og det var til tider helt sprøtt å se på. Jeg hadde noen svev, der ett var ganske stort og skummelt, men det gikk bra allikevel. Båten slo en slags merkelig salto i lufta og stabiliserte seg slik at den landet normalt, men med akterenden først. Jeg risket ikke å kjøre på full spiker hele tiden siden vi ikke hadde hentebåt, men føler allikevel at båten ble satt på prøve idag, iallefall mer enn før. Hver gang båten ble overbelastet så endet det opp med at båten sladdet rundt. Helt sprøtt å se noen ganger.

Håvard filmet littegrann, og han ble faktisk våt noen ganger, for båten kastet vann når den sladdet :mrgreen:

Edit: Jeg glemte å legge til at jeg hadde et litt hardt møte med steinene også. Jeg kjørte ganske fort mot land, og skulle legge båten over rett etter at jeg hadde sluppet gassen (da sladder den), men den kom seg litt for nærmt land. Resultatet ble at den ene spissen sprakk opp litt etter et møte med berget. Sprekken gikk videre bakover skroget et lite stykke, og mot den andre siden i fronten, men det blir nok ingen problem å fikse. Jeg kjørte en liten stund etter at sprekken hadde kommet, og det gikk fint. Kan også legge til at det hadde kommet latterlig lite vann inn i båten etter endt kjøretur.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC