Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 6:56 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Ons Aug 18, 2010 10:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Slenger ut en post sånn at folk ikke glemmer at SunnfjordRC betaler leie av storhallen i Florø til radiostyrt-morro. Dette er første innetreff etter sommeren og på en god stund. Håper på å se mange kjente fjes og gjerne noen nye! :mrgreen:

Tar med litt fly og litt bil. Kanskje litt heli om jeg får plass.

Vel møtt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Tor Aug 19, 2010 5:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Såvidt jeg har skjønt det så blir jeg og madammen de eneste som kommer fra styret denne gangen. Jeg får hjelp av Janni til å få fraktet bilbanen, og jeg kommer sikkert til å ta med bil og fly selv.

Jeg vil også gi et lite offentlig spark i ræva til resten av styremedlemmene slik at de kan engasjere seg litt i sakene her. Det er absolutt ikke mitt ansvar å måtte følge opp andre, og jeg er egentlig rimelig lei av å passe på det. Nå er det halltreff igjen, og jeg håper at de som kan tar turen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Tor Aug 19, 2010 5:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hvis årsmøte hadde blitt gjennomført når det skulle, kunne styremedlemmener gått av.

Styremedlem betyr ikke bære rundt på alt som skal i hallen, men heller å dele ut arbeid til andre medlemmer som skal i hallen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Tor Aug 19, 2010 8:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Hvis årsmøte hadde blitt gjennomført når det skulle, kunne styremedlemmener gått av.

Styremedlem betyr ikke bære rundt på alt som skal i hallen, men heller å dele ut arbeid til andre medlemmer som skal i hallen.


Joda, for all del, årsmøte skulle absolutt ha vært tatt for lenge siden, ingen unnskyldning for det. Styret som sitter nå sitter vel egentlig på grunn av manglende interesse fra andre. Det er nesten som "somebody has to do it"
Jeg synes absolutt ikke at jeg selv eller styret nå for den saks skyld har gjort en så fantastisk jobb at det gjør noe (bortsett fra madammen), men samtidig så er det iallefall et styre. Vi har tross alt vært der et par år nå med de samme folkene (klart vår egen feil).

En kan si hva en vil om hva et styremedlem skal gjøre, men på et tidspunkt blir en lei av å måtte følge opp folk på alt. Jeg mener, etter et visst antall halltreff så bør vi kunne vite hva som må til, og da bør noen kunne ta i et tak uten oppfordring. Det er nok mer slik at så lenge folk vet at f.eks madammen nesten alltid stiller opp med kiosk, så dukker det ikke opp alternativer. Vi vet også sjelden hvem som kommer på halltreff, og har derfor ingen faste holdepunkt der heller. Å ringe rundt for å høre hvem som kan hjelpe til gidder ikke jeg iallefall.

Meningen med å skrive dette er ikke å peke ut noen som helst, men mer for å få frem at noen av oss er lei av å hele tiden måtte stille opp, og for å forklare til de som tror at alt skjer av seg selv at det nettopp ikke gjør det. Ta surmulingen min med en klype salt, det ble bare litt for mye for meg denne gangen, for både jeg og madammen har hatt en helvetes måned med arbeid og annet, og da blir det et lite slag i trynet når jeg finner ut idag at det kun blir vi to igjen fra styret som dukker opp på søndag, da resten av styret ikke kan. Jeg håper det sitter noen ildsjeler som er klar til å ta over i neste styre, for det trengs.

Det er ikke meningen å klage, jeg ber bare folk om å begynne å tenke litt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Tor Aug 19, 2010 10:34 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Wulong skrev:

Styremedlem betyr ikke bære rundt på alt som skal i hallen, men heller å dele ut arbeid til andre medlemmer som skal i hallen.


Eg tenker vi tar de konstruktive tilbakemeldingene og tar det opp på neste styremøte. Og dette var et konkret forslag.
I andre idrettslag og lignende er det dugnad av alle foreldre på tilstelninger som de har. Der blir de satt opp i ulike grupperinger, der noen har kiosksalg, annonsering, opprydding osv...og så rullerer dette år for år. Det er også flere i hver gruppe slik at eventuelt frafall ikke skal påvirke resultatet i videre grad. Problemet her er vel at det er ingen foreldre som kunne tenkt seg å stille opp på dugnad :lol: , og de som er på treffene er så få, og ønsker helst å bruke tiden på å utøve hobbyen.

Likevel vil eg foreslå noe slikt i fremtiden. Jeg ser for meg at vi melder oss på ulike poster som vi kan hjelpe til med, slik at vi faktisk får noe som vi mener at vi kan klare. Så i forkant av det må vi i styre se på hvilke poster som er aktuelle å delegere ut.

Jeg sitter gjerne videre i styre, ingen problem med det, men jeg er enig i at ansvaret for at de ulike oppgavene i hallen må delegeres ut. For vi er alle voksne folk med andre ansvarsområder og forpliktelser enn sunnfjord RC-klubb, og det er noe jeg regner med vi alle både respekterer og forstår. Selv har vi i utgangspunktet både en 3 års dag vi skulle vært i på søndag, og vi har beds sommergjester komme neste helg, siden vi hadde hallen denne helga. Det er alltid noen det ikke passer for, men det må likevel ikke vere slik at noen er så "selvsagte" på treffene at vi alle, også styret, tar dette for gitt. MEN jeg er enig i at det er styret sitt ansvar å delegere arbeidet ut hvis det er umulig for noen av oss å komme. Selv synest jeg det er vanskelig å ikke være tilstedes på treffene siden det er jeg som har fått ansvaret for nøkkelkortet som vi har. Men det er i vår alles interesse at vi skal kunne fungere som en KLUBB - der vi står samlet - og ikke et ork for noen og en gledens dag for andre.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Tor Aug 19, 2010 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Godt sagt :)

Men nå skal ikke jeg surmule mer i denne tråden, tenkte jeg heller skulle nevne litt om hva jeg skal drasse med meg. Jeg tar med følgende:

TA05MS - håper også noen andre dukker opp med biler av type "no limit", slik at vi kanskje får kjørt noen løp med litt uskyldig konkurranse :D

Cup Racer - håper også at noen dukker opp med Cup Racers, så kan vi jo ta noen uformelle løp der også? Kunne vært artig å testa bilene innendørs i løp.

Formula Ten - Jeg regner med at denne er noenlunde klar, og da tar jeg den med for at de som er interessert kan se litt på den. Hvis noen lurer på å delta i Formula Ten til neste år, så kan det jo være spennende å se bilen.

E-flite Micro 4-site og Parkzone Micro Cub - Dette blir sikkert de eneste flyene jeg tar med. Helikopter blir ikke medbrakt denne gangen, da det minste jeg har er 500-størrelse. Jeg har veldig lyst til å skaffe meg 450-størrelse, da den er fin til slik bruk, men det må nok vente en stund. Kanskje til jul :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Fre Aug 20, 2010 9:39 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Som sagt så hjelper jeg til med bane, kommer med Cup racerene mine og sikkert en bil til. Men om jeg har mulighet til å være der hele tiden vet jeg ikke, for fruen har reist til Karmøy og det er minstemann det kommer ann på. Men skal få fraktet bane til og fra.

Jeg kan godt bli med i styret jeg :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Lør Aug 21, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har bestemt meg for to fly, to biler, et skalaheli og en vinge. Håper alt er like helt når treffet er over 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Søn Aug 22, 2010 10:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg tar med et par fly :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Søn Aug 22, 2010 1:09 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Tar med meg begge cup racerene, så bobla mi for litt kosekjøring. Mulig Hpi Sprinten blir med også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Søn Aug 22, 2010 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette var moro, og denne gangen ble det nesten for lite med 3 timer :D

Jeg kjørte mest bil idag, men det ble litt flyving også da jeg hadde med meg micro 4-site. Dette har potensiale til å bli en veldig kjekk bagasjeromsmodell, og jeg skal garantert ha denne med på ferie. Den inkluderte laderen tar 4 batteri samtidig, og lader alle på en halvtime. Jeg testa de originale 150mah 12c batteriene, og noen 160mah 30c og 180mah 15c, og etter min mening fungerte 3.7v 180mah 15c best. Det var merkbart mer power i dem. Uansett, flyet er med hjem igjen like helt, og da har også flere personer prøvd det. Jeg er fornøyd med det :D

Det ble også mye bilkjøring idag, og det var skikkelig moro. Banen var utfordrende idag, for svingene var såpass knappe at svingradiusen på bilene ble utnyttet til det ytterste. Hvis en bommet litt på kjørelinja inn i svingen, så straffet dette seg helt klart i neste sving. Men slik er det, vi trenger utfordringer for å bli bedre, og det tok ikke lang tid før de fleste taklet banen fint. Jeg fikk kjørt en del med TA05MS idag, og den fungerte meget bra, men motor trenger å få byttet børstene nå. En annen ting er at jeg må montere på en støvkopp, for denne motoren trekker til seg mye drit.

Cup Raceren fungerte også bra, men det har begynt å dukke opp noen merkelige ting med elektronikken som jeg ikke vet helt hva er for noe. Forøvrig så er det på tide med bytte av motor og styreservo på denne. Jeg vil ha en raskere og digital styreservo, gjerne av samme type som jeg har i TA05MS og TA05ifs, eneste ulempen der er prisen. Jeg hadde også endret utveksling på bilen idag, bare for å teste, og kunne vel egentlig konstatere at bilen ikke gikk noe særlig saktere av den grunn, men heller at akselerasjonen var forbedret. Normalt sett går bedre aks utover toppfart, men i dette tilfellet så harmonerte nok utvekslingen bedre med motorens arbeidsområde.

Jeg hadde også med Formula Ten, men hadde glemt å lime dekkene, så det ble litt forsiktig prøving der. Jeg har fått testa nok til at vi skal ha igang en liten diskusjon om enkelte ting, men når det gjelder batteri så synes jeg at 4.8v-pakken gjorde susen. Personlig har jeg nå fått et ønske om å bruke en motor som kan demonteres, for jeg ser et behov for å kunne gjøre dette på cup racern, men det går ikke når motoren er lukket slik en standard 540 er.

Men iallefall, en trivelig dag i storhallen var det, og jeg vil si takk til alle oppmøtte. Det var hyggelig :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Søn Aug 22, 2010 10:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Kom seint idag, men fikk flydd endel pakker på min slitne NoLiemits.....
Hjem med helt fly, og ingen store smell.
Hadde med Mandala også, men gikk dessverre tom for batteri-pakker:)

Ingen biler på meg denne gangen, håper å komme sterkere tilbake der neste gang.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 9:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
. Uansett, flyet er med hjem igjen like helt, og da har også flere personer prøvd det. Jeg er fornøyd med det :D



Ja, akkurat det var ingen selvfølge siden du lot yallaair prøve det :lol: :lol: Det betyr at det er et meget velflygende fly :mrgreen:

Jeg annonserte ikke min tilstedeværelse forran dette treffet siden jeg hadde/har vakt, og det var bare på nippet at jeg fikk det med meg, men det var kjekt ja 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff 22. august (om fire dager)
InnleggSkrevet: Tir Aug 24, 2010 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, du har en ganske fin måte til å bedømme om et fly er bra eller ikke, det spørs bare om Yalla er enig :mrgreen:

Jeg ser frem til å bli bedre kjent med dette flyet når jeg tar ferie om en 3 ukers tid. Jeg har 6 batteri, og da får jeg jo bare sørge for å legge 6 stopp på turen til Oslo, slik at jeg får flydd littegrann. Veldig praktisk størrelse iallefall :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC