Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 10:33 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 18, 2010 10:23 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Sunnfjord RC Klubb inviterer til Halltreff på Florø Idrettssenter den 24. Oktober fra klokken 15:00 til 18:00

Det blir som vanlig masse action både for fly, helikopter og bil. I tillegg blir det showcar konkurranse i 1/10 skala RC biler.
Denne gangen blir det de som stiller med showcar som bedømmer bilene.

Tror vi skal få plass til Kiosk denne gangen også, med de fantastiske wieeeerpølsene!

Gratis adgang for medlemer og tilskueere. Ønsker du å kjøre i hallen med oss uten medlemskap koster det kr 100,- for drop-in!

Vel møtt alle sammen, håper det blir et rekord treff i styggeværet!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 18, 2010 5:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Høres bra ut! Jeg håper på å ta meg en tur etter gammelt, gjerne med Geebee :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 18, 2010 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, dette blir moro. Satser på mye bilkjøring, og jeg ser frem til å se "the showcars" :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Tor Okt 21, 2010 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg fått lada opp 5 batterier til Ta05Ms. og ta med meg 3 lipo batterier som eg lader i florø som eg skal bruke på den store Crawleren, også har eg lada opp 4 batterier til mellomstore Crawleren og eit til mini Crawleren. Håper på at eg får med meg alt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Tor Okt 21, 2010 12:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi får prøve å lage en artig bane, dette skal bli moro :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Lør Okt 23, 2010 9:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg plukker nok med meg et par innefly, en bil og et bidrag til showcar.

Var ikke klar over at dere har tenkt å lage bane til crawlere ellers skulle jeg anstrengt meg litt mer for å få ferdig min.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Lør Okt 23, 2010 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har ikke planlagt å lage crawlerbane, jeg bare kommenterte Lugerity i forhold til TA05MS. Ser at den kunne misforståes, beklager det :roll:

Kjekt at du stiller opp i showcar da :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Lør Okt 23, 2010 10:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Aha, da misforstod jeg.

Skulle nesten fått til noe konkurranse med crawlere. Vi begynner å bli en del med 2.2 biler nå.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Søn Okt 24, 2010 2:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Aha, da misforstod jeg.

Skulle nesten fått til noe konkurranse med crawlere. Vi begynner å bli en del med 2.2 biler nå.



Det har du helt rett i, men kanskje vi skulle gjort noe utendørs uten tidspress? Da kunne en jo ha brukt litt tid på å rigge opp forskjellige hindringer også. Jeg kunne gjerne tenkt meg at folk med crawlere møttes på et berg eller noe og kjørte en løype. Hadde vært kult med f.eks en stigning som foregikk på tid. Jeg er iallefall med så fremt jeg har anledning :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Søn Okt 24, 2010 11:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Må ha det utendørs, ja. Er egentlig bare å finne en god plass å kjøre og samles der. Kanskje en plass ved sjøen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Søn Okt 24, 2010 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da var treffet ferdig for denne gang, og jeg hadde det iallefall kjekt som vanlig. Dragsteren min ble noe redusert idag grunnet kort kjørebane, men jeg fikk kjørt en del med TA05MS på banen med de andre, og det var steikje moro :D

Jeg fikk igjen konstatert at oppsettet på dragsteren fungerer, så jeg er veldig happy med det. Kjørte noen få "drags" mot en mye raskere bil (2cell mot 3cell), men tok den allikevel på grunn av egenskapene ved start. Jeg har tilstrebet å få kreftene til bilen ned i bakken, og dette viser seg godt når raskere biler går på kryss og tvers ved start. Jeg har veldig lyst til å snart prøve med 3cell, men da må iallefall hele strekken være tilgjengelig.

Ellers så var det kjekt å kjøre noen runder på bana med de andre gutta også, men tiden blir så alt for kort når en har det moro :D

Jeg testa cupracern min littegrann på slutten, og kan også konstatere at dekkene jeg kjører på er oppbrukt. Bilen understyrer noe voldsomt, og sladder hit og dit. Nå er det bare 1 løp igjen av cupracer cup 2010, så jeg kommer til å gjøre det enkelt og preppe dekkene for ett løp til. For min del er det jo ikke så viktig som resten av deltakerene, men til neste år skal jeg sørge for å ha en steady supply av nye dekk :mrgreen:

På flyfronten hadde jeg kun med meg e-flite micro 4-site, og den er veldig grei å trene med. Den veier lite, så det er ikke så mye som blir ødelagt på den, og den tar liten plass. Absolutt en grei modell å kose seg med.

Jeg vil også gi litt ros til alle som dukka opp med showcar. Det var flere enn forventa, og noen tok seg bryet med å ta med en bil selv om de ikke hadde planlagt å delta. Og vinneren skal også ha skryt, bilen var fantastisk flott. Gjennomføringen var veldig bra, og det grønne temaet var veldig stilfullt. Imponerende.

En annen bil som også bør få oppmerksomhet var den gule rallybilen (suzuki) som solheim-brødrene hadde med seg. Denne var ikke med på showcar, men dette er noe av det peneste jeg har sett, og et slikt arbeid med dekaler fortjener respekt. Fantastisk bra jobba :D

Alt dreier seg om detaljer og gjennomføring :wink:


Sist endret av stressballen den Man Okt 25, 2010 12:48 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 25, 2010 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Nokken som fikk knipsa litt der oppe? Til dei av oss som ikkje kom seg fra bursdager etc? :p


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 25, 2010 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror at mikrosokken knipsa noen bilder, så da er det vel bare å vente i spenning tenker jeg. Håper virkelig det ble tatt bilder av bilene....


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 25, 2010 9:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja dette var morro! Fikk tatt jomfruturen på Geebee'en min. Første gang jeg flyr et 3D fly. Kjører kjipeste typen radio, så ingen expo eller slikt. Var litt spent på hvordan utslagene ville bli, men flyet var overraskende lett å fly. Nå ble det litt neselandinger og ikke minst en tur i nettet, men det er ikke så ille med tanke på at jeg ikke har flydd siden sommer :)

Og så var det kjekt å kjøre bil! Jeg var tilogmed innom Skala1 en tur før treffet og kjøpte meg inn en ny liten sak. Micro SCT tror jeg den het :P Skal komme tilbake med en tråd på den senere :)

Showcar var jo kult å være med på, men det ble jo ikke superplassering med en bil som ble lakket for nesten 4 år siden uten noe som helst showcar i tankene :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff den 24. Oktober med SHOWCAR konkurranse!
InnleggSkrevet: Man Okt 25, 2010 5:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hadde det ganske morro i hallen denne gangen, merka at det er lenge siden eg har fått kjørt med Ta05ms nå. det er gav virkelig mersmak.
Fikk kjørt ca ein timestid, 3 og en halv batteripakke eller noe sånt.

På siste batteriet hadde eg litt problemer. viser seg at det har samla seg ekstremt mye dritt på den bilen, små gummikuler og slikt som eg ikke har tenkt på i det heile tatt. så får sette meg ein dag å skru sønder bilen og renske opp skikkelig.

Bortsett fra det kjørte eg litt med nye crawleren utenfor i snøen, men var kjedelig siden det var så mye slaps.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC