Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 10:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Fre Nov 19, 2010 12:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Kanonbra! :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Fre Nov 19, 2010 5:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
har nå lada opp batterier. så nå trenger eg bare å pakke ned bilen så er eg klar for avgang.

Endra 20/11-10 da er eg på vei ut døra og kommer sikkert ikke på forum igjen før mandagsettermiddag/kveld. sees på halltreffet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Søn Nov 21, 2010 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da var årets siste treff over, og idag var det litt ekstra hyggelig. Litt labert oppmøte av flygutta, men noen var det jo. Det meste dreiet seg kanskje om avslutningen på Cuprace. Det ble tatt noen bilder, og dette skal bli lagt ut etterhvert som anledningen byr seg ikveld.

Jeg hadde det også ganske moro med dragsteren idag, denne bilen har rett og slett blitt en suksess, og jeg har det skikkelig moro med å forske på denne. Jeg testet en del i starten av halltreffet, men grunnet de andre aktivitetene så ble strekken litt kort, så jeg hadde noen svev med bilen innimellom når jeg traff bilbanen. Fikk heller ikke dratt ut skikkelig. Etter at banen ble plukket ned på slutten av halltreffet, så prøvde jeg på nytt (med et batteri som hadde blitt brukt en del). Beste måling ble da 98km/t, noe som jeg er veldig fornøyd med. En ting er å få bilen til å gå fort, en annen ting er å få den til å håndtere farten. Bilen kjørte stort sett som på en snor. Noen utskeielser ble det, men det var som oftest min feil. Nesten 100km/t på løpebana er ikke så verst, og litt over midtveis så var passasjen plutselig nede i 3-4 meters bredde, så litt spennende var det jo også. Jeg likte veldig godt å se hvordan bilen oppførte seg når den kom til et bestemt punkt der det lå mye gummirester i løpebana. Der kom gyroen til sitt rette element, for bilen fikk sladd på det løse underlaget, og gyroen korrigerte dette umiddelbart. Veldig moro å se på.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Søn Nov 21, 2010 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg skulle egentlig på treffet, men ble plutselig litt opptatt med å lete etter en MVVS laaaangt oppe i steinura oppunder fjellet på Haukåa :lol: :lol:
Imponerende :shock: Hadde vært artig å sett hvor fort den bilen din kunne gått dersom den hadde hatt nok plass til å strekke skikkelig på beina :twisted: Gyro i bil altså? Stilig 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Søn Nov 21, 2010 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Mykje aktivitet på bilbana i dag.. Men det hadde jo sjølvsagt mykje med Cup-Racer å gjøre :p

Må sei Djupevik sin mini gikk overraskande bra.. Vi kniva litt nokre runder på bana, og på langstrekka gikk minien hans like fort som cupraceren min.. Sjølv om eg køyrde 7,4v lipo og han 7,2 nimh :oops:

Fikk også sett df03ra (rally-bilen) det har vore snakk om å køyre løp med neste sesong. Syntes denne såg meget bra ut, og trur det kunne vore artig å fått til nokre organiserte løp med denne bilen :D

Ellers gikk det jo ganske bra med Cup-racer for min del i dag :) Har hatt eit strålande år med løpene vi har hatt, og håpa minst alle som var med i år også stiller neste år :) Hadde aldri i min villaste fantasi forestilt meg at eg skule havne øverst på pallen før vi starta sesongen.. Så dette har virkelig gitt meirsmak :D

Takk til Stressballen for eit supert tiltak og strålande premier :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Søn Nov 21, 2010 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Jeg skulle egentlig på treffet, men ble plutselig litt opptatt med å lete etter en MVVS laaaangt oppe i steinura oppunder fjellet på Haukåa :lol: :lol:
Imponerende :shock: Hadde vært artig å sett hvor fort den bilen din kunne gått dersom den hadde hatt nok plass til å strekke skikkelig på beina :twisted: Gyro i bil altså? Stilig 8)


hehe, ja det er fælt hvordan slike ting plutselig kan forsvinne :mrgreen:

Det var skikkelig moro å kjøre fort i hallen, det er ikke så mye plass, så det er tøft å se på. Blir litt intenst på en måte. Mesteparten av jobben med denne bilen har vært å få kreftene ned i bakken uten at bilen kjører over hele veibana. Gyro på styringa har jeg montert for å motvirke sladd, det blir håpløst å ratte med selv. Fikk et par bevis på at den gjorde jobben idag. Til neste gang skal noen kulelager byttes ut, bilen skal dreves om, og nye dekk skal på plass. Så får vi heller ta målingene med friskt batteri. 100km/t hadde nok gått fint hvis vi hadde målt bilen med friskt batteri, og målet til neste gang blir 120km/t. Jeg tror jeg har mye å hente på drevingen. Har ikke gjort noe med det tidligere på grunn av manglende pinions.

BGH, du filma litt, har du mulighet til å få lagt noe ut?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Søn Nov 21, 2010 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er noen bilder fra dagens konkurranse :D


Vedlegg:
cupracergjengen.jpg
cupracergjengen.jpg [ 123.17 KiB | Vist 5059 ganger ]
3.premie.jpg
3.premie.jpg [ 121.06 KiB | Vist 5059 ganger ]
2.premie.jpg
2.premie.jpg [ 123.93 KiB | Vist 5059 ganger ]
1.premie.jpg
1.premie.jpg [ 138.15 KiB | Vist 5059 ganger ]
tredjeplass.jpg
tredjeplass.jpg [ 131.79 KiB | Vist 5059 ganger ]
andreplass.jpg
andreplass.jpg [ 130.1 KiB | Vist 5059 ganger ]
førsteplass.jpg
førsteplass.jpg [ 133.05 KiB | Vist 5059 ganger ]
vinnertrio 2010.jpg
vinnertrio 2010.jpg [ 125.46 KiB | Vist 5059 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 12:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Bra gjeng :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Bra gjeng :D


Den beste, men det hadde alltids vært kjekt med et par stk til :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Håvard skrev:
Bra gjeng :D


Den beste, men det hadde alltids vært kjekt med et par stk til :D



Så absolutt :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 6:41 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
BGH, du filma litt, har du mulighet til å få lagt noe ut?

Det var ikke rare greiene jeg hadde på kameraet, det var kun en kort video, holder på å laste opp nå så den kommer i løpet av kvelden.
vector 250 skrev:
Jeg skulle egentlig på treffet, men ble plutselig litt opptatt med å lete etter en MVVS laaaangt oppe i steinura oppunder fjellet på Haukåa

Du fikk vel flutter (igjen) da eller. :roll:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 6:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dette var gøy!!

Vanskelig å oppsummere alt i et innlegg, men hadde det utrolig artig denne gangen. Jeg fløy såvidt litt Geebee som fungerer overraskende bra synes jeg :P Jeg må finne en bedre patent på propellen da jeg hadde et tilfelle av at denne hoppet av i lufta under pådrag.

Ellers så kjørte jeg kun mini cooper på bana denne gangen. Denne bilen er bare helt fantastisk morro å kjøre, og bana var utrolig artig å kjøre i forhold til de som har vært tidligere. Mye svinger men likevel ei langstrekke som kan ødelegge det hele om man er litt hard på gassen :mrgreen: Meg og Einar var stort sett de som kjørte med m-chassis, og det merkes at man har helt like biler, man blir liggende å kjempe om plasseringen hele veien. Eneste vi merka var at bilen til Einar var litt treigere med noen av batteriene, så det tyder jo på at det kan være batterier som er dårlige og kanskje må skiftes..

Jeg og Håvard hadde oss noen runder der vi kappkjørte litt. Jeg følte at jeg greide å henge med litt på grunn av at Håvard måtte spare bilen til cupracer-løpet, men bilene gikk overraskende jevnt! :D


Håper flere kan ta med seg Tamiya M03 osv neste halltreff (om det er planlagt noe for neste år), dette er en maskin full i kjøreglede. Kan ikke annet enn å smile når man er litt uheldig og bilen hopper og ruller seg bortover bana :)
Og så må alle ha sølvkanne ;)

...og ja, så må jeg bare si at brødrene Solheim har en imponerende bilsamling. Synes det er kult at de tar med så mange forskjellige modeller som de kjører med, og så er det godt å vite at det ikke bare er meg som er sånn litt over middels glad i Tamiya :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er med på M-chassis neste gang. Har nytt deksel liggende til Minien, og ny mottaker er innkjøpt. Det er for dumt å ikke ha denne bilen klar, for som du sier er det en bil med mye kjøreglede :D
Jeg har inntrykk av at M-chassis generelt sett er en rask bil. Lite drivverk og lett vekt er jo en fordel som hjelper.

Når det gjelder bilene til Solheim-gutta, så er jeg mest imponert over hvor flinke de er med Lakkvalg og dekalplassering. Det står respekt av så mye jobb som blir lagt ned i disse bilene. Jeg har noen personlige favoritter i bilene deres som er helt rå. Jeg krever snart at de legger ut noen bilder av de feteste bilene :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 9:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Jammen var det rått å kjøre mini sammens med Christian. Men var irriterendes med dei batteriene mine som ikke var heilt bra. Han kjørte jo ein halvtime lenger på eit batteri. mens eg kjørte ein
times tid med 4 batteri. Gjett om dei skal byttest ut.

Var artigt å få sett Cup Racing. fikk sett litt på cub'ene.

Gleder meg mye til neste hall treff. da blir det mere kjøring med mini's.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff søndag 21.november
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Jeg brukte vel opp et 3300mAh batteri og så kjørte jeg et 4600 som jeg ikke fikk tømt, så det er en grei bil å kjøre med tanke på kjøretid pr. batteri også :)

Hvis alle med M-chassi har dette klart til neste treff tror jeg det kan bli veldig morro! :D Er jo forsåvidt kjekt med bare 2-3 biler også :P

Noen som vet om det er planlagt noe treff for neste år? Er vel kanskje litt avhengig av hvor mange som betaler årskontigent?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC