Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 6:53 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Man Des 27, 2010 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
trygt og trygt, i dag må en vel være sertifisert ismåler utdannet i karasjokk for å konkludere med noe som helst, men når jeg har borret 10-15 hull og ikke kommet gjennom isen med et 30cm bor, så våger jeg meg utpå :lol: Tror isen bærer ungene i alle fall...!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Man Des 27, 2010 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, 30cm burde vel duge ja. Noen som husker hva som ble målt der sist år? Hvis det blir noe flyving i helga så kan det hende jeg tar meg en tur med et eller annet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 12:49 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Eg og Anders tar også turen i 12-13 tiden!
Skal bli godt å få flydd igjen! Alt for lenge siden.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ble det noe flyvning på svarthumlevannet idag? Kjenner abstinensene godt nå....

Jeg har konvertert Ultimate 40'n til 2.4ghz og DX8, og hadde en oppstart utenfor huset idag, så jeg tenkte at den skulle få luft under vingene til helga om det er noen som skal fly da?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det ble flyving :) Jeg fløy Groovy 90 (høyhastighetskjerra 8) ) og prylte på to turer. Sinnsyk fart og store areal er helt konge. Men jeg smelta en eksosmanifold og må skaffe en ny før dette flyet er klart igjen. Litt deleforfruk må en rekne med når en tar ut maks av motorer. Jeg tror ikke vector noen gang har operert med slike eksostemperaturer før, men det kommer av at en tyner utstyret maksimalt :mrgreen: :lol: 8) Det var 17 minus der inne, men selv dette var for varmt til å gi tilstrekkelig kjøling på header :lol:

Har truffet ganske bra med header lengde, den detter litt av pipa i sving men på langstrekket booster den på :mrgreen: Har også konvertert til to servoer montert i halen på høyderor, dette har eliminert flutter som jeg har hatt på babord høyderor. Nå er kjerra ganske stabil i høye hastigheter :mrgreen:

Jeg savner egentlig konkuranse, ganske ensomt å fly så fort. Som vanlig glimrer Vector med sitt fravær når det gjelder, han kommer vel med noen unnskyldninger om at tøflene var våte og må tørke før han går ut eller noe slikt.... jeg tror ikke han takler hastigheter over "trainerfart" og holder seg til saktegående batteridrevne isoporfly 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 11:30 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Klart det ble flyving :mrgreen:
Prøvde ut min nye Hitec Aurora 9 i dag, med stor suksess.

Ellers ble det bare random flyging med U-can-do. Men skal sies at uten propanbrenner er det hardt å få start i -17 grader :lol:
Blir forøverig en smule insipirert av yallair sine speed-runs med Groovy'en. Spørs om ikkje eg må mekke sammen noe som går litt.
Håper på mer flyging der seinere. Men ser de har begynt å melde om mildere vær. Vi får krysse fingrene.
Ble smått med bilder og video, men ble da noe ræl som eg slenger ut. Skal klippe sammen det lille eg har av video.



Rå propellmerker i snøen:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 11:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hiTmanhiT skrev:
Prøvde ut min nye Hitec Aurora 9 i dag, med stor suksess


Ny radio altså? Virker den godt konstruert? Noen spes grunn til at du valgte den foran f.eks DX8?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 11:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
stressballen skrev:
hiTmanhiT skrev:
Prøvde ut min nye Hitec Aurora 9 i dag, med stor suksess


Ny radio altså? Virker den godt konstruert? Noen spes grunn til at du valgte den foran f.eks DX8?


Ja fikk den i hus for ikkje lenge siden.
Hittil er eg svært godt fornøyd med radioen. Oser av kvalitet, og virker til å være robuste greier.
Når eg skulle ha ny radio var det mellom denne og DX8 det sto om.

Brukte laaang tid på å vurdere dette og valget falt til slutt på Aurora 9 etter mye lesing rundt om på forum og etter å høre på andre sin erfaring med den.
Grunnen til at det ble Aurora 9 er rett og slett at den etter det eg har lest har en del mer programmeringsmuligheter, og at den i tillegg har gliderprogram(har lest at DX8 også skal få dette snart?). I tillegg kommer den 9. kanalen også godt med :mrgreen:
Eg syns det virka som at eg fikk mer for pengene i en Aurora 9 enn en DX8.

Det som er negativt med Aurora 9 sånn eg ser det, er at det foreløpig kun er 3 tilgjengelige mottakere, en 6, 7 og 9-kanals. Så en micromottaker finnes ikkje enda(dog kan 6-kanaleren modifiseres til å bli lett nok til indoor).
Men utpå nyåret kommer det et par nye mottakere, deriblandt micromottakere.

Men hittil liker eg den iallefall svært godt. Å legge inn modeller går som en lek, har enda ikkje hatt behovet for å åpne manualen for det. Eg trodde Futaba var enkel å programmere :lol:

EDIT: Glemte forøverig å nevne en annen faktor til at eg valgte denne radioen: 7 og 9-kanals mottakerene har innebygd batteri-telemetri, så man slipper noe ekstrautstyr for å overvåke batterispenning.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Ons Des 29, 2010 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er nok en interessant radio ja, så jeg skjønner at du har tenkt en stund på dette. Regner med at fremtidige mottakere fra Spektrum også kommer med innebygget telemetri, og seilfly program er kommet hvis jeg ikke husker feil. Men vurderte du alle BNF-modellene som er tilgjengelig da? Jeg er litt spent på hva folk synes om dem. Jeg har hatt et par mikromodeller en stund nå, og de modellene er snart god nok grunn alene til å kjøpe spektrumradio i mine øyne. Spektrum har skapt noe unikt der, med tanke på alle helikopter og andre mikromodeller som kommer klare for oppbinding mot spektrum.

Men radioen er nok kanon, det har vel kommet stemmemodul til denne også? En dings som forteller viktig info, slik at en slipper å se ned på skjermen. Det er nok bare fantasien som setter begrensing på hva som vil komme til begge disse radioene. Jeg må iallefall få lov til å se på menysystemet på radioen din hvis jeg treffer deg på en sammenkomst :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Ons Des 29, 2010 1:54 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
BNF-modellene som finnes var absolutt noe som gjorde meg enda mer usikker. Har prøvd noen av heliene i hallen i naustdal, og er absolutt artige greier. Men har kommet frem til at de fleste av disse ikkje er helt min greie. Liker best å montere fly og lage egne oppsett, men forstår godt at disse selger. God inngang for folk som vil få en enkel start er det også.

Stemmemodulen er visst på vei ja. Får se om ikkje den også blir handla inn.
Noe knotting skal nok være mulig å få til :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Tor Des 30, 2010 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Joda Yalla, jeg var som vanlig på jobb. Noen fattige underbetalte stakkarer må jo produsere noe og faktisk skape verdiene for at slike styrtrike, smellfeite kaviar spisende og champagne drikkende, ikke produktive bosser som deg også skal kunne heve lønn :wink: Jeg kommer sterkt tilbake når jeg går av vakt i morra;-)


Edit: Måtte inn og smøre på litt tjukkere :lol: :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Fre Des 31, 2010 10:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ja hva kan jeg si til mitt forsvar.... :shock: har du vurdert å jobbe når du faktisk ER på jobb, slik at du kan ta fri når det gjelder? Sitte på dass å tømme ryggen på jobb på 100% overtid er vel ikke akkurat produktivt :lol: :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Fre Des 31, 2010 4:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hæh? Hva snakker du om? Da produseres jo kilovis av biogjødsel som kommer andre til gode :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Fre Des 31, 2010 5:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Hæh? Hva snakker du om? Da produseres jo kilovis av biogjødsel som kommer andre til gode :lol:


Er vel ikke alltid det kommer folk til gode heller, en del av biogassene går jo til det militære for bruk innen kjemisk krigføring :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Fre Jan 07, 2011 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg skal prøve å få presset inn en tur til Svarthumle i morra for å teste Tango'n. Tipper jeg stikker inn ca kl 12 da det er mest lys på himmelen på det tidspunktet :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC