Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 12:23 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 1:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ser faktisk ut som vector tør å stille opp også :shock: Han tar vel med et lite batteridrevet isoporfly, bare for å ha noe å fly :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 1:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er det fremdeles fine forhold der da?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 9:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
hvordan forholda er vet jeg ikke. Men så lenge vannet ligger der og det er is på det, skal jeg fly :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 10:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg vet faktisk ikke om jeg tar med noe fly selv i dag, jeg får vel nok å gjøre i andre enden av TRAINERKABELEN din :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 12:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Desverre er det ikke parkeringsplass der inne. Det blir vel litt flyving i Florø på Trollskjæret i stede.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 9:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det ble litt flyving i dag på trollskjæret. Bare litt. Ikke noe mer å snakke om :oops:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 9:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Flyter flyet eller sank det??


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
pett4 skrev:
Flyter flyet eller sank det??


what? Her må det mer info til.....Yalla...?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 10:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Tok bare en sjanse jeg..... Fly/Heli-Trolleskjæret-noesomgikkgalt...........

Kan jo bare se for meg slutten på det......


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 11:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Dette er et sårt tema og veldig tungt for Yalla å snakke om. Han prøvde så godt han kunne i dag, og jeg ga han all den hjelp og støtte han trengte, men i dag ble bare rett og slett for mye for han :cry: Hverken hans nye høyvingede trainer eller helikopteret hans kom i luften i dag, det var sørgelig å se på hvordan han sleit, men men......... :roll: Noen ganger må man bare innse at alle kan ikke reddes, jeg syntes det var tungt å måtte gi han opp og la han forsøke å kjempe seg gjennom det på egenhånd, men jeg kommer vel over det :(

Jeg fløy to turer med min Rainbow og en tur med min lille brushless Funjet, en helt ok dag til tross for grisekald drittvind fra alle kanter i dag 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Søn Jan 09, 2011 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
I he*vete heller.. :shock: :shock: :shock: Hvem var det som gang på gang fekk motorstopp i lufta?? Utbrøt: "Å fy fa*n, hadde ikke rainbow'n vært så lett og snill å fly hadde det gått rett i dass..." og fortsatte :"den MVVS'n har aldri sviktet meg, får jeg det ikke til nå, så går ASP'n rett inn i stede..."

Begge uttalelsene bygger på REN kunnskapsløyse 8) Ikke klarer vector å justere motor'n sin slik at den går i lufta og ikke klarer han å fly heller.... :P Riktig nok fløy han den lille batteridreven isoporvingen sin (plug and play rett fra fabrikk, ingen forkunskaper nødvendig :lol: ), men landinga såg likevel ut som den hadde ramlet ned fra 10000 fot og rett i bakken :mrgreen:

Riktig nok hadde jeg vært litt overmodig å montere på en 12x10 propell med extremt lavt treghetsmoment (vetor kommer nok til å google dette utrykket for å prøve å fremstå som opplyst :lol: ). Dette resulterte i at detonasjon ved økende gasspådrag førte til at motor'n stoppet. Derfor vurderte jeg det som uforsvarlig å fly med en motor som jeg ikke stolte 100% på 8)

Jeg var også litt uheldig med TZ 90 i dag. Novarossi'n hadde nettopp begynt oppspooling av turtall da en kastevind la heli'n over på siden og jeg fekk noen brist i bladene i hovedrotor :shock: Dette reddet nok dagen til vector.... men jeg hiver på noen nye og kommer sterkere tilbake 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving på Svarthumlevannet
InnleggSkrevet: Søn Jan 09, 2011 12:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Njaaa... du pynter på sannheten som vanlig. Fakta er at jeg var i luften to ganger med min Rainbow, og ja, motoren køddet, men likevel gikk det fint 8) Du fikk aldri skikk nok på din motor til engang å få tatt av, var det ikke da jeg antydet at muligens den bittelille lette pinglepropellen du hadde valgt antagelig ikke hadde nok masse til å opprettholde motorgange på tomgang?? eh?? Mener tydelig å erindre at du bortimot innrømmet at det var en bummer og at jeg antagelig hadde helt rett i det :lol: Jeg skal låne deg en riktig propell, det er ikke alltid så lett å forstå hvilken propell som passer til formålet, det er bare å be om hjelp så kommer jeg på banen vet du :wink: De fleste som flyr litt og har litt mer enn "average" peiling VET at en 12-10 :shock: :shock: absolutt IKKE er en egnet propell for 3-D flyging på en .91 maskin :lol: Hadde du bare løftet telefonen og spurt meg først så hadde du sluppet mye frustrasjon og følelsen av å ikke mestre ting :wink:
Kanskje hadde du til og med klart å holde liv i motoren lenge nok til å klare å få tatt av 8)

Min lille funjet er langt ifra plug and play, den er oppgrader kraftig, ca dobbel effekt av originalt og dette vil igjen bli dobblet nå som jeg har funnet den optimale motor til den :wink: det er ikke mange ting jeg klarer å nøye meg med " out of the box" prestanda 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC