Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 6:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Flyving utenfor storhallen
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 12:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg stikker en tur bort til storhallen ca kl 13 og ser om jeg får testet/justert DX8 litt for første gang. Tar med meg noen helikopter og et par mindre fly.

(lørdag 05.02.2011 kl.13)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving utenfor storhallen
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 12:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Kommer en tur oppom og titter litt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving utenfor storhallen
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 4:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Været holdt seg stort sett greit gjennom hele seansen, litt surt av og til, men jeg fikk iallefall flydd littegrann :D
Hadde med meg Yak55, UMX the beast, T-rex 450, 500, 600N og MSH protos, og hovedmålet var å omsider få tatt jomfruturen på DX8 :D

Jeg har hatt denne kontrollen en god stund, men har enda ikke hatt mulighet til å få prøvd den. Fikk dessverre ikke så mye følelse på radioen, grunnet noe stive fingre og helikopter med litt agressive tendenser. Alt ble rett og slett litt for følsomt til at jeg kunne danne meg et inntrykk. Jeg må roe ned pitch på helikopterene og legge inn litt expo her og der, etter det er gjort så blir det nok bra.

Fremdeles er jeg ikke helt fortrolig med flybarless, vet liksom ikke helt hvor jeg har det enda på grunn av at det lever litt selv, men det er nok en vanesak. Når det blir mer mekanisk, så har jeg noe å forholde meg til, og føler meg litt tryggere i hva jeg gjør. Jeg kommer nok ikke til å bygge T-rex 450, MSH protos eller Outrage Velocity om til flybarless, det er sikkert. Kan også hende jeg fjerner det fra 600N og heller monterer det på 600E som jeg skal ha skalakropp på, vi får se.

Forøvrig så trenger 500'n å justeres, det var en del vugging på halen, men krefter var det nok av. Vuggingen ble vesentlig mindre når jeg justerte gain på radioen, men jeg er ikke i mål enda. Protosen trenger en del tilpassing på pitch, da det ble litt brutalt i idleup. Hadde et tilfelle der det hørtes ut som at reima hoppet av hovedhjulet litt, samtidig som at halen slo ut. Jeg fikk helikopteret fort tilbake i normalkurve, og heldigvis fikset reima seg selv. Jeg tok en kjapp inspeksjon på reima, men den virket tilsynelatende ok, så jeg fortsatte å fly.

Yak'n har for små utslag på høyderor og sideror, så der skal jeg ha på noen nye rorhorn. Bommet nok også litt på tyngdepunktet idag. Microbeast var moro å fly, og fungerer veldig godt. Kan egentlig ta det med overalt, og lande det på trange plasser. Det tar av på et par meter fra bakken, og er null problem å slippe forsiktig fra hånda heller.

Fikk flydd 2 turer med T-rex 500 og 2 turer med MSH Protos, 1 tur med T-rex 450, 2 turer med UMX beast, 2 turer med Yak55, og 1 tank på T-rex 600N. Godt fornøyd med det, for det er jaggu lenge siden sist :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving utenfor storhallen
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 6:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen videoklipp og bilder fra dagen. Er ikke så godt filmet at det gjør noe, men det er ikke så mye spennende å se heller :mrgreen:

T-rex 500
http://www.youtube.com/watch?v=YmO3pQlA7Q0
http://www.youtube.com/watch?v=K78kxt6DRuo

T-rex 600N
http://www.youtube.com/watch?v=_FFSM_d8oJw

UMX beast
http://www.youtube.com/watch?v=M9Pa-Z8K5bc
http://www.youtube.com/watch?v=A5wPFQwyLus


Vedlegg:
CIMG0774.jpg
CIMG0774.jpg [ 134.77 KiB | Vist 4454 ganger ]
CIMG0770.jpg
CIMG0770.jpg [ 123.92 KiB | Vist 4454 ganger ]
CIMG0767.jpg
CIMG0767.jpg [ 144.92 KiB | Vist 4454 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyving utenfor storhallen
InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 1:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå sittet på hobbyrommet og kikket litt på helikopterene etter dagens testtur. Gikk over skruer, oljet litt her og der, rengjorde litt, og kjente etter dårlige deler og skader. Fant noen småting som måtte ordnes, men stort sett såg det meste greit ut. Anbefaler alle å sette seg ned med helikopteret sitt og feilsøke med god belysning, med slike maskiner er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Pitch på 500'n, 600'n og protos var langt utenfor skalaen, så det var veldig greit å få den justert ned litt på alle modellene. Ikke rart at reima på protos hoppet av litt. Jeg måtte justere litt linker på 500'n, der var det mer negativ enn positiv pitch. Den hadde også noen punkter som gikk merkbart bedre når det ble smørt opp. Protosen må få seg nye dempere i hodet, dette blir forbruksvarer med det turtallet den maskinen jobber med. De hadde blitt litt vel slitte etter min smak, og det er nok best å bytte dem før de forårsaker en unødvendig boom strike.

Imorgen skal linkene på T-rex 450 åpnes littegrann, det er litt for mye treghet i dem. Dette er med på å gjøre helikopteret mer nervøst, og servoene sliter mer med å sentrere bra.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC