Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 8:52 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 10:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Til slutt var det T-rex 600N FBL sin tur, og denne er nå satt opp på DX7. For ikke så lenge siden så hadde jeg et litt uforklarlig kræsj med dette helikopteret, og da brukte jeg en DX8 som også var fra en batch som var utsatt for en bulletin fra Spektrum. Jeg fikk aldri frem symptomene som sto forklart, men det kunne jo bare være tilfeldigheter, og selvfølgelig blir en ikke mindre usikker når et rart kræsj dukker opp også. Jeg byttet derfor over til DX7 på denne, dels fordi at T-rex 600N skal bli et helikopter som skal brukes mye, og at jeg derfor vil ha noe som bare gjør jobben sin, men også for at jeg da har utelukket det som jeg trodde var årsaken til kræsjen.

Uansett, jeg spolte opp rotoren, og tok en kort tur. Flippet helikopteret rundt og lå litt inverted, og syntes jeg hadde litt mye vibrasjoner (kunne virke som mye gain, nervøse servoer), så jeg landet helikopteret igjen for å knotte litt radio. Jeg stoppet aldri motoren, og begynte så på oppspoling av turtall igjen. Så skjer det, under oppspoling velger jaggu helikopteret å gjøre det samme som ved sist kræsj, så det rykker til og står plutselig på halv åtte, og havariet er et faktum. Denne gangen ble dessverre bladene ødelagt også, men ingen store skader ellers. Jeg tror nå at årsaken har kommet frem i lyset, og at det ikke har noe med hverken Align 3G eller Spektrum DX8 å gjøre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
Jeg er gjerne med neste helg, fikk ikke kjørt så mye i dag grunnet at Savagen oppfører seg dårlig, må finne ut hva som plager den.
EB-4 mista ene hjulmutteren etter første tanken så da ble det ikke mer kjøring på meg i dag, men fader meg for en trofast bil det er.
Den starter og går bestandig og er sjeldent noe som ryker på den.


Hele uken som kommer har vi 25% rabatt på det meste av lagerførte reservedeler, så det passer jo kanskje bra for deg :wink: (hvis vi har delen du trenger da...)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC