Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 8:27 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 10:27 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Noen som er med å kjøre nitrobiler i morgen (søndag 10/4)? Jeg tror jeg kommer til å kjøre imorgen vist været er bra.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 10:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvor tenkte du å kjøre? Kan hende jeg hiver meg med hvis jeg er ferdig med alt som skal gjøres med heliene mine.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 10:40 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Vet ikke hvor enda, men lurte litt på Nessjane, for der er det store fine hauger å kjøre i nå. Var inn der i kikka for en uke siden.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 10:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal se litt på om jeg har noe kjørbart, kanskje jeg kan kombinere med heli der inne, men det hadde vært kjekt med noen flere også. Anyone?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 11:01 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Kom igjen folkens, tørk vinterstøvet av bilene nå og få de ut i frisk luft igjen. :D

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 12:24 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Det er mulig at eg er med. Får sjå ann været og fyllasjuka

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 1:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal ta en titt over LST2 ikveld, husker egentlig ikke status på den. Har dessverre enda ikke fått satt sammen min Savage X som jeg har stående, men skal få gjort det meget snart.

Hvis jeg får mulighet, så blir det sikkert ikke før kl 15

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 10:51 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Jeg kjører fra Florø rundt 14.00. Tar med Savage XL og EB-4.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 11:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal prøve å joine deg en liten tur. Tar med LST2, men kombinerer med noen helikopter også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 12:01 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Eg tar med RB5 og Bullet MT

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 12:01 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Det er bra, kjedelig å kjøre aleine.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 2:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tar med Team Losi LST2 og 8ight, pluss T-rex 450,500,600E og 600N. Kan like gjerne benytte det fine været til å ta noen testturer med helikopterene også, men satser hovedsaklig på å få kjørt bil. Skal knipse noen actionbilder om jeg får mulighet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 10:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, hva kan man si til denne lille samlingen? Kjekt var det, og veldig flott vær gjorde det ekstra hyggelig, det er jaggu lenge siden sist. Om været er noenlunde neste helg, så kunne jeg tenkt meg å ta turen igjen. Dette året skal ikke bli som det forrige, med SÅ lite rc-aktivitet på bilsiden.

Uansett, jeg fyrte først opp LST2, og oppdaget først at jeg måtte justere litt, da blandingen nå var alt for fet. Når motoren første begynte å gå sånn noenlunde, så stoppet plutselig motoren. Hell i uhell kanskje, for når jeg bærte bilen bort til stedet vi satt så kjente jeg den berømmelige "sprengt kondensator" duften, men tenkte ikke så nøye over det, for det var litt forskjellige elektromodeller der, og en Bullet Flux var i bruk rett ved siden av meg. Tenkte at dette kanskje var lukta av ny elektronikk. Men så ble lukta veldig sterk, og jeg så røyk under dekselet til LST2 :mrgreen:
Jeg fikk det av, plugget ut batteriet, og kunne konstatere at en av de to Futaba S3305MG på styringa hadde tatt kvelden og brent opp. Det er slikt som skjer dessverre, styreservoer lever et hardt liv, så her er det bare å skaffe ny.

Jeg fyrte så opp Team Losi 8ight, og denne gikk også dårlig, men jeg har ikke justert denne noe særlig enda. Jeg gikk bort på asfalten og justerte litt, og den løsnet ganske greit etterhvert. Jeg merker at det står gode servoer på denne, bilen er veldig responsiv og kontrollerbar. Utrolig presis styring har den også. Kjørte bare en tank på denne, da jeg hadde litt begrenset tid tilgjengelig idag.

Så var det helikopterene...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg begynte med T-rex 450 PRO på DX7, og prøvde å fly denne litt sportslig agressivt idag. Litt for å finne ut hvordan jeg vil justere følsomheten på stikkene, for der har jeg en liten jobb å gjøre. Foreløpig kjører jeg lineære kurver, liker godt å lære meg det også, det trener opp en evne til å kunne tilpasse seg det meste av radioer. Men skal legge inn litt expo, for lineære kurver er ikke så greit hvis en ønsker fine linjer i flyvninga. T-rex 450 fungerte meget bra, og er absolutt en liten friskus :D

T-rex 500ESP FBL var neste helikopter, denne brukte jeg også på DX7. Der må jeg nå justere litt på kontrollenheten til gyroen, for nå var det godt synlig gynging på halen. Ellers fungerte dette også helt fint.

T-rex 600E er nå satt opp på DX8, for her skal jeg ha skalakropp, og da er det greit med litt flere muligheter på radioen. Dette helikopteret er ikke så sprekt at det gjør noe, men det går og går og går, uten problemer what so ever. Jeg føler at jeg virkelig kan stole på det. Jeg skal gjøre en endring på det, og det er å bytte servoene. Jeg har noen Hitec HS-485 som opprinnelig var tiltenkt bil på grunn av styrken i drevene, men jeg tror karbonittdrev rett og slett blir for sprøtt til den bruken. Har knekt 3-4 servo output shafts til nå, og da er de nok bedre egnet i fly eller heli. I helikopteret står det nå noen spektrum DS821 standard digitalservoer, og de kan jeg heller bruke i fly eller båt. Er ikke helt overbevist på styrken i drevene der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring med nitrobiler
InnleggSkrevet: Søn Apr 10, 2011 10:56 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Jeg er gjerne med neste helg, fikk ikke kjørt så mye i dag grunnet at Savagen oppfører seg dårlig, må finne ut hva som plager den.
EB-4 mista ene hjulmutteren etter første tanken så da ble det ikke mer kjøring på meg i dag, men fader meg for en trofast bil det er.
Den starter og går bestandig og er sjeldent noe som ryker på den.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC