Vegard skrev:
vector 250 skrev:
Vegard skrev:
Du glemte å skrive at forbrenningsmotorene gjerne kjører fort i max 5 minutt før man må ut på vannet å hente båten
Ikke min
Jeg håpte du skulle si det.
Fordi i sommer såg jeg en stor kar som måtte svømme ut på storevannet flere ganger for å hente båten sin. Kjenner du han eller?
(yallaair: nå har jeg varmet han opp, tar du over?
)
Du blander kortene her
Det var Thundercat 31 med glowmotor som ikke var innjustert enda. Ikke akkurat standardoppsett heller med bilmotor, testing av 5-6 forskjellige eksosanlegg, fueltyper, propeller i fleng osv. Den er i etterkant eksperimentert ferdig og fungerer knallbra nå, men det peier å ende med flipp når farten er godt over 80 kmt
Det vi snakker om her en bensinbåten min, bensin som i 95 oktan bensin
Jeg må bare spørre de som tror at det stopper ofte, er det mange av dere som får stopp på motorsaga ofte, kantklipperen, mopeden osv? I prinsipp er det samme motor som i bensinbåter, har man problem så er det noe galt som må taes hånd om, for ellers så går de til tanken er tom. Nå som jeg har beskyttet tenningsanlegget mot sjøsprøyt så kjører jeg til det er på tide å tanke opp igjen. Tuning av forgasser gjør jeg ikke lenger nå som den først er korrekt innstillt, akkurat som på andre maskiner med totaktsmotor