Dato/klokkeslett: Tir Jun 04, 2024 2:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane 28.06.08
InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 2:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, idag ble det familiepiknik på nesjane igjen. Vi hadde kjøpt engangsgrill, og tok oss et lite måltid mellom flyturene. Dette er den mest vellykka rc/familiedagen jeg har hatt på lenge. Dagen begynte med en kort spasertur med madammen og jentungen til storevannet. Jeg hadde i den anledning med meg Blackjack 26 brushless, og tok da et par batteripakker på vannet der. Jeg dro så opp på flyplassen og tok jomfruløftet på en Raptor E550 som jeg har justert og satt opp for en kunde. Det gikk rett i boks umiddelbart, og var en hyggelig opplevelse. Alltid like spennende å ta opp noe nytt.... :shock:

Vi dro så på nesjane, og jeg hadde med meg 1 stk T-rex 450, 1 stk T-rex 450 V2 og 1 stk T-rex 600 nitro. Jeg fikk herja godt med begge elektroRexene, og testa litt på nitroen. Sistnevnte skal igjennom en liten sjekk, for den var ikke 100%. Jeg skal også bytte gyro på denne. T-rex 700 er snart i hus, og den skal da ha gyroen som nå står på T-rex 600 (GY611). På T-rex 600 skal jeg sette på en standard GY401, den gjør nok jobben der. Men uansett, jeg må konkludere med at T-rex 450 er et jævla artig herjehelikopter, og det er morsomt å fly det. Føler at det går bedre og bedre for hver gang jeg flyr dette helikopteret, så det er absolutt det helikopteret som jeg har vokst mest med.

Jeg savner forøvrig en rapport fra de andre gutta som var inne og luftet utstyret sitt. Vel...? :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 28.06.08
InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 7:45 am 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 15
Bosted: Florø
Vel jeg var jo der også da med Cessnaen min som jeg forøvrig hadde skiftet motor på fra børste til børsteløs. Skulle fått skiftet propell også men det bestilles på mandag. Ut med Ni-metallhydritt batteriet også så nå virker modellen mye bedre. Litt vind igår da så fikk noen voldsommme utslag på den flygende isoporen av og til når det kom noen vind kast. Hadde 2 fly turer igår og etter at stressballen hadde reist, fikk jeg satt flyet ned på den lille flekken midt på plassen som er glattest så jeg fikk se modellen rulle etter landing :)

_________________
Fly: Art-tech Cessna 182 w/brushless , Thunder Tiger P-40 Warhawk ,Top Flite Elder 40 & New Yamaoto
Heli: E-flite Blade 400 & E-Sky Lama


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 28.06.08
InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 9:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Ja dere hadde det vel fint der inne tenker jeg :twisted:

For min del var det ikke en god dag nei, masse problemer med heli`n min.

Tror det må skiftes endel plast-deler der noen skruer er overgjenget, og en skikkelig sjekk ellers.

Var i bakken 2 ganger, ikke noen store feil etter disse smellene.......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC