Dato/klokkeslett: Man Jun 16, 2025 9:38 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Lørdag er det kanskje muligheter for litt prøvekjøring, da regner jeg med at utleggingen av teppefliser er ferdig, så det kan jo hende vi skal prøve å leke oss litt da. Greit å teste litt :D

Et lite forbehold på det meste som skjer for tiden er barnefødsel, men vi satser på at det skjer en av dagene nå :D

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Det høres veldig bra ut :)

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Når på dagen tenker vi at dette skal finne sted? Er ikke ferdig på jobb før 1515 + tiden det tar å kjøre til Florø :(

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Forutsatt at barnefødselen er overstått, så skal jeg alltids finne tid når det passer dere. Den blir ikke åpnet på lørdagen, men da lager vi bare en slik "avtale" jeg har snakket om, slik at dere får testet banen litt. Jeg har jo noen leiebiler som skal innkjøres også :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Feb 22, 2011 5:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Nå er resten av planene i sammenheng med bilbanen offentligjort, og da blir det kanskje litt lettere å forholde seg til åpningstidene. Om en ønsker noe utenom dette, så tar vi bare en dialog på det via pm :wink:

Jeg kommer tilbake til estimerte åpningstider for butikk og bilbane innen kort tid.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Feb 26, 2011 1:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Det blir dessverre ingen prøving av banen imorgen, tidsskjemaet har endret seg litt, og jeg ligger litt på etterskudd med hva jeg skulle få gjort. Skal prøve å få det til på søndag, men det er heller ikke sikkert enda.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Mar 04, 2011 10:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Idag dukket det opp noen biler for test på bana (takk til Pett4 for å ha lagt opp en liten bane), og jeg tror absolutt dette gav mersmak. Kun den ene delen av banen ble utnyttet, grunnet at resterende banehalvdel er fylt opp med butikkinnredning og diverse varer. Dette skal jeg prøve å få bort på søndag, slik at vi kan teste ut all tilgjengelig plass.

Uansett, jeg tror det ble kjørt sammenhengende et par timer av de samme folka, så litt moro må det jo ha vært :mrgreen:
Sølvkanne og lightly tuned blir nok ypperlige motorer å bruke på denne banen, sammen med lipo så går det mer enn greit nok. På søndag skal jeg også teste med litt kjappere bil, forutsatt at hele baneområdet er tilgjengelig.

Forøvrig så kan jeg opplyse om at de som har tenkt å bruke bilbanen bør sette seg i inn justeringsmulighetene på fjernkontrollen sin. Riktig bruk av expo blir nok meget viktig når en kjører på teppeunderlag.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Mar 05, 2011 7:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg hadde noen få runder på bana idag, og prøvde ut et par sett med dekk. Her er det klare forskjeller ute å går, og under slike stabile kjøreforhold går det an å oppdage hva de forskjellige justeringene gjør med bilen. En må bare vite hva en skal se etter :)

Jeg ser iallefall frem til noen kvelder med test og justering av diverse biler som kun skal brukes innendørs :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Det ble en bitteliten økt på banen idag også, fremdeles på bare en banehalvdel. Jeg og Zombie-Solheim prøvde også å kjøre i mørke, og det var svært moro :D
Zombie-Solheim testa ut litt forskjellige biler, men jeg er ikke sikker på hva han konkluderer seansen med. Jeg har noen punkter som jeg synes er viktige på denne banen, og det er som følger:

- Bilen bør ha en forholdsvis rask styreservo, det kan fort bli tett i svingene.
- Servoredder bør være så presis som mulig, underlaget avslører fort dårlig styring.
- Pass på utvekslingen på bilen, om det blir for godt grep, så bør motorpinion reduseres i størrelse.
- Innlegg i dekkene kan bli veldig viktig for å påvirke overstyring og understyring.

Jeg fikk også æren av å stå for den første knekte chassisdelen på banen, og mer spesifikt så var det bærearmen på TA05MS som måtte gi etter for en god smell i veggen. Jeg tror faktisk det er første knekte del på denne bilen :mrgreen:

Jeg skulle også teste hvor lenge den ene leiebilen ville kjøre på en batteripakke, men gav opp det forsøket etter 5 minutter på grunn av servoredderen. Den delen av servoredderen som er montert på selve servoen er nok feil eller dårlig, så den rapet over hver gang hjulene traff noe. Da ble det plutselig skjev hjulstilling, og det går det ikke an å kjøre med.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 2:42 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Zombie-solheims konklusjon(svært høgtidlig):

I går hadde eg med meg noen biler for å teste den nye bana. Cup raceren min brukte eg mykje. Denne var god å køyre p.g.a. eg har ein ganske rask servo på denne bilen. Slik eg ser det vil det vere ganske viktig med ein rask servo på denne bana. Eg køyrer med "medium" dekk på denne bilen. Desse dekka var litt glatte på dette underlaget. Rekner med at dei som køyrer "soft" dekk vil henge bedre på.
Køyrde også min M-05 ganske mykje. Denne har eg "soft" dekk på og var derfor veldig artig å køyre. Servoen i denne bilen er litt i treigaste laget, så det kan hende eg skifter den ut med en som er raskere.
Hadde også med meg ein FF-03pro og ein TA-05ifs. Desse bilane har mykje kraftigare motor i forhold til cup raceren og
M-05en min og var derfor litt vanskeligare å køyre. På denne bana vil eg tru det er artigare med ein bil som henger godt på framfor ein bil som "går noe jævlig". Du kommer langt med vanlig "sølvkanne"

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 8:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Dette var en meget fin rapport :D
Jeg skal ha en tur ned i butikken ikveld for å rydde litt mer, og satser på å få tømt banen for produkt og innredning. Da går det fint an å lage til en større bane.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Absolutt en nyttig rapport ja! Ser ut som jeg må skaffe raskere servo og soft slicks til minien før neste florøtur :P

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mar 08, 2011 1:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg har nå fått bort resten av innredningen og varene som sto i veien for bilbanen, men det gjenstår å rydde bort litt papp og annet småtteri. Satser på at jeg får gjort det imorgen, kanskje før jeg åpner. Uansett er det full mulighet nå til å lage en litt større bane.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mar 08, 2011 8:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Idag bygget noen av bilgutta en litt større bane, og det kom seg absolutt nå. Kjenner at det må øves på å kjøre på slikt underlag, jeg har enda ikke vennet meg til å kjøre på det.

Jeg har hatt litt problemer med veigrepet til M-chassis, og måtte prøve ut noen løsninger på dette. Først putta jeg 200gram bly i hekken på bilen, noe som førte til at veigrepet ble bedre. Men jeg tok ut omtrent halvparten av blyet, for generelt sett liker jeg ikke å tilføre vekt. Jeg monterte så på vanlige touringfelger med gatedekk (ikke slicks), og da ble det en helt annen bil å kjøre. Istedenfor å skli i svingene, så veltet den bare. Foreløpig vil jeg si at M-chassis dekk med mønster er passende å bruke, og slicks kan bli mer problematisk. Jeg vil ta ut igjen den ekstra vekten, og heller eksperimentere mer med dekk, der er det nok mye kjøreegenskaper å hente på disse bilene.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Mar 10, 2011 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Etter flere tester er det tydelig at dekk med gatemønster gjør jobben bedre enn slicks på dette underlaget. Med tanke på cupracer så hadde det vært moro om noen kunne testet ut forskjellen på soft og medium dekk også.

Husk at slik det ser ut nå, så er det faktisk bare en ukes tid til første cuprace...

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC