Dato/klokkeslett: Man Jun 16, 2025 9:15 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Lør Mar 12, 2011 1:15 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Prøvde bana for første gang i dag, og det var skikkelig grisegøy.
Hadde med meg cup racer og f104 pro, begge hang godt på og var gode å kjøre. Merka at det kreves litt trening for å mestre bana skikkelig, må nok kjøre en del meir før eg føler eg får kontrol, sjøl om det kom seg etterkvert.
Vi var vel 4 stk. utpå samtidig på det meste uten at det blei for trangt.
Gleder meg til vi skal begynne å konkurrere på bana..

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Mar 12, 2011 2:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja, jeg syntes også at dette var knallgøy :D
Jeg ser på det som generalprøven for bana, og det gikk helt greit med 4 stk. Tror også 5 hadde gått helt fint, og da er målet nådd. Når vi kjører konkurranse, så blir vi sikkert 3-4 stk på bana samtidig, og veldig kjekt å få bekreftet at det funket.

En liten periode trodde jeg at det ble for heftig med andre biler enn cupracer og m-chassis, men det er kun snakk om å bli vant til å kjøre med raskere biler. Forskjellen blir at de smeller hardere :shock:
Idag ble jeg veldig komfortabel med TA05MS etterhvert, så biler med noenlunde spreke børstemotorer går nok bra for dem som klarer å håndtere dem. Milde børsteløse oppsett fungerer sikkert også fint.

Jeg og Zombie-Solheim hadde også en liten monsterjam på slutten av kvelden. Vi satt ut en TT01 og TA05, og kjørte over dem med TXT-1 i ekte monstertruckstil :mrgreen:

Fantastisk kjekk kveld, der jeg absolutt ikke fikk gjort noe av det jeg skulle gjøre i butikken :mrgreen:

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Mar 12, 2011 2:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Blir det noe kjøring i helga før halltreffet? :)

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Mar 12, 2011 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mar 15, 2011 2:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ikveld la jeg ut litt flere teppefliser, og når jeg gav meg for kvelden, så tok jeg og Pett4 en liten seanse med M-chassis (utleiebilene) på banen. Vi kjørte sikkert en god halvtime, og hadde det fryktelig morsomt. Det er perfekte biler for nybegynnere, det er helt sikkert. Enkle å kjøre, underholdende, og har lang kjøretid på et batteri. Bilene gikk like fort, og det var mye kniving i svingene. Det ble også mye hopp, sprett og tjohei, men slik er det jo med disse doningene.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mar 15, 2011 1:15 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Tror jeg ville prøvd å fore ut dei bjelkene du har stående som bilfangere der nå, ser i hvertfall for meg at dei kan drepe litt deler etterkvart :)

Men var morro bane dei få minuttene jeg prøvde meg .

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mar 15, 2011 6:54 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
De dreper noen deler ja, og det blir nok løst ganske greit:)

Vi brukte bare noen teppefliser som "guard" i går kveld, og det fungerte veldig bra som en midlertidig løsning.
Sette de opp skikkelig, så kan det fungere veldig greit som en permanent løsning også faktisk:)

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mar 15, 2011 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Tanken er å legge en høy kant rundt hele banen, ca 20 cm eller høyere, men også å lage til avlastninger på alle kanter. Blir bra til slutt :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Mar 25, 2011 1:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg tenkte jeg skulle legge ut en liten rapport på hvordan banen fungerer så langt, for det har virkelig begynt å dukke opp artige scenarioer som vi ikke ble utsatt for tidligere. Det viser seg at når en har mulighet til å kjøre bilene under identiske forhold over lang tid, så kan en virkelig begynne å merke hva de forskjellige justeringene gjør med bilene.

Pett4 har en Tamiya TRF med en GT-tuned som han idag brukte sammen med foamdekk, og med litt inntuning av bilen så blir den helt kanonbra. En kunne holde nesten full spiker gjennom hele banen, og slike presise biler er moro å kjøre. Iallefall veldig kjekt å se at en kan virkelig få nytte av en god bil under slike forhold, og moro er det alltid når en kjører sammen med noen :D

Dere som har merka endringer eller fått aha-opplevelser på bilbanen må gjerne dele erfaringene med oss andre her på forumet :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Mar 25, 2011 6:23 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
er knall med butikkløsningen du har nå vertfall:) så håper du har råd til og forsette og ha det lokale 8) ble til at eg kjøpte meg ein bil selv iforgårs så eg har og leike meg med der eg og, Tamiya TT01E ble det, tok ein test tur samme dag eg kjøpte den og synest det var kjekkt, men vanskeli for meg som alderi har kjørt 1/10 bil hehe, så ble litt på kryss og tvers av bana :lol: og spikte hjørnene på dekselet som fulgte med, men følte eg fekk litt teken på det etterhvert så gleder meg til neste gang eg skal kjøre, som blir i halv 8 tiden søndag tenker eg.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Mar 25, 2011 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Kjekt å høre, og så lenge dette blir brukt så blir jeg mest sannsynlig værende :D
Gleder meg til søndags kveld jeg også, det er alltids kjekt å kjøre med flere, og se at andre koser seg på banen :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Mar 25, 2011 10:31 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Jo var helt knall å kjøre med Foamdekk inne med TRF`n min, iallefall etter en Aha-opplevelse med expo og masse inntuning utført av Stressballen :lol:

Nå må bilen få seg litt nye deler som MANGLER for øyeblikket og justeres 100%, så blir dette bra igjen :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Mar 25, 2011 10:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Mar 27, 2011 10:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Etter kveldens seanse på bilbanen, så har jeg nå bestemt meg for å anskaffe "lærekjøringsbiler". Dette kan eksempelvis være et par TT01 med 35T motor, slik at vi får ned topphastigheten littegrann. Leiebilene lever et EKSTREMT hardt liv når de blir kjørt av skikkelige nybegynnere, og idag ble de satt på prøve. Det var kræsj etter kræsj i over en time. Utrolig nok er ingenting knekt, men karosseriene har fått hard medfart.

På lærekjøringsbilene vil jeg også montere fartsregulatorer med forsinkelse for reversen. Det kom egentlig tydelig frem idag at det kunne være lurt.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Mar 28, 2011 12:34 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
God plan det, gikk hardt utover bilene i første seanse idag ja:)
Men tror de hadde det kjekt, og han bak spakene på den gule fikk inn noen meget bra runder etterhvert:)

Tror de siste som kjørte idag har vondt i kjevene nå, de hadde det iallefall sinnsykt gøy virket det som:)

Mail med delene jeg trenger er sendt deg, så får jeg snart kjørt med komplette biler!

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC