Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 4:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 9:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Jessda.. Dokke leste riktig, eg skal ut å fly helikopter :D

Bilde


Var innom stressballen her om dagen og kom i snakk om helikopter.. Og for å gjøre samtalen veldig kort så sa han at han hadde et T-rex 450 V2 ståande heime som eg kunne få en pris på om det var av interresse.. Fikk seinare på kvelden et tilbud eg ikkje kunne avslå, og dermed var eg blitt stolt eiger av et helikopter :mrgreen:

Radio fulgte ikkje med i pakken, så etter litt fram og tilbake med vurdering av Spektrum sin DX6i og Spektrum DX7 falt valget til slutt på DX7.. Så trur dei to skal kunne kommunisere bra sammen..

Forhåpentligvis blir jomfruturen tatt iløpet av helga.. Gleda meg :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 9:45 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Så kjekt det er en nybegynner til med helikopter da. Skal vi slå oss i lag ?

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 9:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Så kjekt det er en nybegynner til med helikopter da. Skal vi slå oss i lag ?


Vet ikke om du får lov til å legge psyken din over på Håvard. "Jammen Håvard, synes ikke du at helikopteret er for pent til å fly da?" - "Jammen Håvard, det kan jo ruste om du tar det ut av kofferten" og så videre.... :wink:

Jeg synes dette er dritbra, og valget av helikopter er også topp. Fantastisk helikopter å gå videre på iallefall. Jeg ønsker deg lykke til i din helikopterkarriere, og om du trenger hjelp, så er jeg rett rundt hjørnet (bokstavelig talt) :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 10:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
microsock skrev:
Så kjekt det er en nybegynner til med helikopter da. Skal vi slå oss i lag ?



Kanskje det.. Har du forslag til plass vi kan stå og øve?



stressballen skrev:
microsock skrev:
Så kjekt det er en nybegynner til med helikopter da. Skal vi slå oss i lag ?


Vet ikke om du får lov til å legge psyken din over på Håvard. "Jammen Håvard, synes ikke du at helikopteret er for pent til å fly da?" - "Jammen Håvard, det kan jo ruste om du tar det ut av kofferten" og så videre.... :wink:

Jeg synes dette er dritbra, og valget av helikopter er også topp. Fantastisk helikopter å gå videre på iallefall. Jeg ønsker deg lykke til i din helikopterkarriere, og om du trenger hjelp, så er jeg rett rundt hjørnet (bokstavelig talt) :D



Det kan jo slå andre veien også.. Dersom vi slår oss sammen så kan det jo være eg klara å få han til å fly meir :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 10:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Joda, sant det. Først og fremst så kan vi jo nevne et visst halltreff som er innimellom, der tror jeg at det går an å fly slike helikopter :mrgreen:

Hva med skolegården til barneskolen? Der er dere kanskje litt i le for vinden også. Jeg hiver meg gjerne med også, hadde vært kjekt. Ellers er jo marka en mulighet også, men da bør dere stå nedenfor selve bakken som er der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 12:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Vil nok funke fint å stå på barneskulen.. Og tru du meg, det helikopteret kjem til å bli fast innslag på halltreffene :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det høres bra ut :D

Hvis det blir noenlunde vær på søndag, så kan vi jo kanskje ta turen om du er tilgjengelig. Kanskje Sokken kan hive seg med også om han er i form.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Ser ut som søndag er einaste dagen i helga det blir opplett, men det skal visst blåse ganske heftig :roll:

Får se det litt an, men det skal uansett i lufta iløpet av helga :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 12:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Joda, dette skal vi få til. Jeg kommer uansett til å løfte det i butikken i morgen etter at alt er klargjort, og etter det er det jo bare å hive på understellet. Du får rydde deg godt med plass bak på lageret :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 2:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Grattis med heli! Dette blir spennende å følge med på :D Har du flydd noe heli eller fly før?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 3:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Grattis med heli! Dette blir spennende å følge med på :D Har du flydd noe heli eller fly før?



Kjøpte eit av dei første kontraroterande stressballen hadde inne. Eit JP Medivac (?)

Så føla eg har fått inn i fingra koreis det skal gjørast, sjølv om det er blitt ei god stund sidan eg sist flaug :P Men har man først lært å sykle så kan man jo det :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Airborne :D

Måtte bare prøve helikopteret i kveld, men grunna litt mykje nedbør i lufta vart det under tak i carporten vår.. Snakka kanskje 3x3m i størrelse, så området var ganske begrensa.. Derfor prøvde eg ikkje noko sprell i kveld.. Hadde bare som mål å få treningsunderstellet over asfalten :P

Så etter en del opp og ned med gassen hang det plutselig der.. Heile seansen varte nok ikkje meir enn et sekund eller to og helikopteret var sikkert ikkje meir enn eit par cm over bakken, men det var meir enn nok for meg i kveld :D

Så vi får håpe på litt bedre vær i morgon :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Lør Nov 14, 2009 9:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grattis Håvard, kjekt at fikk løftet det. Det virker helt klart som at dette er noe du virkelig vil, og vilje er alt du trenger for å få det til. Pluss et fly eller helikopter da :mrgreen:

Men jeg må nesten si at du formulerte deg litt bra. "Derfor prøvde jeg ikke noe sprell ikveld..." :mrgreen:
Det er ganske imponerende å bruke dette i en setning når du har vært helikopterpilot i 5 minutter. Meget tøft :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Søn Nov 15, 2009 2:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Grattis Håvard, kjekt at fikk løftet det. Det virker helt klart som at dette er noe du virkelig vil, og vilje er alt du trenger for å få det til. Pluss et fly eller helikopter da :mrgreen:

Men jeg må nesten si at du formulerte deg litt bra. "Derfor prøvde jeg ikke noe sprell ikveld..." :mrgreen:
Det er ganske imponerende å bruke dette i en setning når du har vært helikopterpilot i 5 minutter. Meget tøft :D


Skal ikkje stå på viljen.. Får bare håpe egenskapane til å lære seg det er like gode :P

Vi to har sannsynligvis litt forskjellig syn på det å gjøre sprell.. For deg vil nok det sei å fly en eller anna form for 3D.. For min del vil nok "sprell" i den nærmaste framtida være enstydande med å gi litt ekstra throttle på stikka og heller hovre 60cm over bakken enn 3cm :mrgreen:


Har forresten 3 batteripakker opplada og klare + en heilt nyopplada DX7.. Får bare håpe det blir muligheter for litt flyging i morgon :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvards T-Rex 450 V2
InnleggSkrevet: Søn Nov 15, 2009 6:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, jeg må si at Håvard imponerte som fersk helikopterpilot. Det er ganske tøft gjort å ville teste til tross for slike vindforhold som det var idag. Det blåste ganske kraftig, noe i dur av "nordavind fra alle kanter" :mrgreen:

Halen ble holdt på plass stort sett hele tiden, og han korrigerte bra. Dette lover godt iallefall, så det blir spennende å følge Håvard fremover. Jeg synes at det alltid er morsomt å se hvordan progresjonen til folk er, for da får jeg minner til hvordan jeg startet selv, og det er litt kjekt å tenke på. Jeg husker nemlig da spenningen jeg følte selv :D

Jeg prøvde å filme litt, men det ble fryktelig vanskelig siden jeg ble mer opptatt av å se flyvningen med egne øyne :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC