Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 7:13 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Lør Feb 28, 2009 1:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Yesyes, da var det offisielt! Djupevik kjører børsteløst i hallen neste gang ;)
Selvom jeg har børsteløst i micro-t, så vil jeg påstå at dette er ikke mindre enn en liten milepæl i min RC-kariære :P

Så.. I går kom jeg hjem til Førde for første gang, og begynte da ganske fort å montere Mamba MAX i TT01. Jeg har valgt denne bilen da det er denne som har vist seg å tåle mest i hallen, både når det kommer til fysisk kontakt med andre gjenstander, og drivverk. "Det enkle er ofte det beste".
Det er vel denne bilen som har størst behov for en slik kraftkilde, da den ikke har så mye å hente på kjøreegenskapene :P
Der har vel TB02 et lite overtak, sålenge jeg klarer å få baken til å følge med gjennom svingene ;)

I dag var det ei lita tørr stripe med asfalt her hjemme, så da fikk jeg testet vidunderet. Jeg kjøpte 5700Kv komboen da jeg ønsker å ha et lite håp om å kunne klare å kjøre bilen på banen i hallen. Etter et par gasspådrag fikk jeg konstatert at dette er noe annet enn de 23 og 29turn greiene jeg har brukt å kjøre i hallen :P Det jeg merket først kontra børstemotor var at bilen trillet mye bedre etter man slipper opp gassen, selv med "drag" brake instillingen som er std. i ESC.


Jeg håper jeg får mulighet til å vere med på treffet i April. Det som kommer nå i Mars må desverre vike for jobb.


Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Søn Mar 01, 2009 12:42 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Blir bra dette ja :lol: , og velkommen etter :lol:

April blir første treffet mitt også, så da skal vi nok ordne litt race igjen.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Søn Mar 01, 2009 10:00 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Gratulerer med kongemotor!

Max motorene liker ikke mer enn ca 65000 rpm, så derfor er 5700kv perfekt med 3s lipo.

Have fun :twisted:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Søn Mar 01, 2009 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, takker :D Er det ikke det du kjører også? Jeg tror jeg skal holde meg til 7.2 pakkene foreløbig, men greit å ha muligheten til å fyre i litt mer med tida ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Søn Mar 01, 2009 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du skal få teste en av mine 7.4v til bil engang i hallen. Er større forskjell på 7.2 nimh og 7.4 lipo enn hva mange gjerne tror... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Søn Mar 01, 2009 11:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja akkurat det har jeg trua på! Både vektmessig, punch og slikt. Men kanskje det er litt greit med "antispin" slik som nimh gir :P

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen flere NiMH batterier med det første i alle fall. Det neste blir nok Lipo eller A123 :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik goes brushless!
InnleggSkrevet: Søn Mar 01, 2009 11:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Enig med deg, jeg har mer eller mindre begynt å bytte ut batteriene. Har 2 stk nimh som jeg nå bruker på en 12V starter. Har fått tak i en egen holder til 2 stickpacks, og har laget en y-kabel slik at spenninga blir 14.4v. Starteren plugges til de 2 batteripakkene med vanlige bananplugger, og gir altså mer trøkk til starteren enn når den ble brukt på 12v. Jeg har beholdt et par nimh batteri til F103GT, siden jeg har laget den for å kunne brukes i høljende regnvær. Tør ikke utsette lipo for det enda iallefall...

Hehe, "innebygget antispinn", den var fin :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC