Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 3:27 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 7:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, du sjokkerte litt med den ja. Hvis du ikke merker forskjell snart, så kan vi konstatere at vi har temmelig forskjellige krav :mrgreen:

Jeg tror at fronten får gjennomgå mye grunnet fasongen ja. Det er omtrent helt flatt, og lexanen blir banket inn i hardplasten bak hver gang det smeller. Selv om det er sølvkanne det er snakk om så får dekselet juling ja. Jeg har jo aldri hatt så voldsom motorisering i denne bilen, men de går ganske greit i utgangspunktet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 7:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Grunnen kan jo være at jeg sammenligner den med er mine litt større biler, og jeg ville tro den ble litt mer smooth enn den er. Men igjen, det har sikkert litt med størrelsen og vekta på bilen. De litt større bilene har jo større hjul og mer vekt plus at de har litt mykere dekk, i alle fall de jeg har.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 8:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, det kan nok forklare en del. Er litt forskjell på en M03/04 kontra de større 4wd-sakene ja :mrgreen:
Blir litt hompetitten-hompetatten-hompetittenteia :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 12:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Det er sant. Nå har jeg i alle fall fått prøvd den ut med karosseri på ute, og opplevelsen av å kjøre den ble noe helt annet med en gang! Det er mye lettere å lese bilens bevegelser når man har karosseri på, det er i alle fall klart. Synes bilen er utrolig artig å kjøre. Kjapp på strekkene og i svingene. Men det blir nok en del slenging med rumpa i hallen før jeg har kontroll vil jeg tro :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 1:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da har jeg hatt min andre tur, og endelig har jeg tømt en batteripakke. Jeg tror jeg kjørte kontinuerlig i 30minutter nå. Jeg har faktisk greid å slite bort mye av mønsteret på framdekkene allerede. Likevel har jeg holdt meg unna mest mulig hjulspinn. Jeg har i alle fall tatt det rolig fra stillestående, men jeg har svinget mye og da virker det som det blir litt hjulspinn når diffen jobber. Jaja, jeg får bare bytte om fremme og bak sånn at det blir noenlunde jevnt til hallen :P Noen som har prøvd ut andre dekk til denne? Er slicks bedre?

Forresten, glemte å si det iste, men jeg er ikke helt overbevist på batterifestet. Kan hende batteriet mitt er litt stort, men det er i alle fall spenn i hele greia når jeg har på de innerste hakkene, men setter jeg den ene ut et hakk så tar den borti karosseriet der.. Er det sånn hos dere andre?

Måtte ha en photoshoot før hallen også :P Har hatt et par småkrasj allerede, og jeg ser det går hardt utover fronten. Har allerede rivd av halve lykta fremme.. :roll:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fekk selskap :)
Bilde

Bilde

Bilde

Her er testbana mi for alle nye biler :P
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 3:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, det er ikke akkurat en highlift :mrgreen:
Og herregud for en gigantisk katt.... :lol: (alt ser rimelig stort ut i forhold til en mini)

Jeg tror jeg selv har slipt littegrann bort fra de festene, for det er nok slik alt etter hvilke batteri som brukes. Dessverre blir batteristørrelsen tullet med hele tiden, og det er alltid noen produsenter som bryter grensene littegrann, slik at batteriene ofte må presses inn i bilene med makt. Eksempelvis Pajero...

Kan også være greit å montere på et bredt gummibånd (eller lignende) over de to "uthengene", spesielt hvis du bruker bilen ute. Da blir batteriet mer beskyttet, for det får også gjennomgå. Steiner og asfalt har en tendens til å skade innpakningen på batteriet.

Jeg skal teste litt med slicks, har det liggende montert på felg. Men jeg skal også bruke opp noen 1/10 felger/dekk på denne bilen. Veldig grei måte å bruke opp gamle dekk på :D (spinne de bort med minien)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 3:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Nei det er ingen highlift. Men den er så lett bak at den kommer seg opp like godt som en highlift likevel :P
Faen, det var ikke så dumt nei. Er jo noen dekk som er umulige å bruke helt opp. Greit å burne de opp på minien ja. Jeg har jo en 1:10 mondeo også med framhjulstrekk så der burde jeg i alle fall klare å bruke opp et sett med dekk eller to.

Jeg tok forresten å skjærte vekk en del plastikk på ene festet på ene sida. Og så har jeg montert den biten uten ledningene på den andre siden. Har bestilt meg quick battery release eller hva det heter, så vi får se hvordan det blir.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
himla fet bil da.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jo takk for det. Godt fornøyd selv :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tor Jul 30, 2009 10:50 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 26
Bosted: Voss/Bergen
Om du vil ha bilen lakkert bra, så vil jeg anbefale å kontakte Kristine fra Førde. Ifølge framsida på Råner'n er hun en råtass med lakksprøyta!

_________________
[bil] nanda swift II, hpi rush evo II, kyosho mantis
(båt) kyosho jetarrow m/ kyosho gs12
{fly} Dynam cessna 182


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC