Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:51 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Djupevik's TA03R-S Piaa Porsche 911 GT2
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 1:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
PS: Mye tekst, så vist du ikke er interessert i noveller så kan du skrolle ned for å se bilder :mrgreen:

Det er godt mulig jeg har slengt ut bilder og snakket om denne bilen før. Men for de som ikke husker og ikke vet(alle utenom meg :D ), så er dette altså min første Tamiya, og min første skikkelige RC bil. Jeg kjøpte bilen i år 2000 når jeg var 14 år. Det var min far som hjalp meg i gang, og jeg husker at det jeg var mest forundret over var at jeg faktisk fikk lov til å bruke 3500kroner på et leketøy :P Men det hadde vel kanskje litt med min fars interesse for hobbyen når han var yngre.

Bilen brukte jeg mye i perioder fra jeg fikk den frem ti jeg i 2006 kjøpte meg en nitro gatebil. Så dette er nok en av de mest brukte bilene jeg har, men fortsatt holder den koken. Jeg har i den senere tid gjort det jeg har kunnet for å få bilen i noenlunde orginal og hel stand. Chassiet er helt fint, men karosseriet har tatt sin del av julinga. Jeg tok faktisk å klipte ut framlyktene til en HPI Cayenne for å få fikset frontlysene på bilen, og de passer ikke så aller verst :D

Bortsett fra kulelagrene som jeg kjøpte med bilen med en gang, så er den stort sett orginal. Men etter en stund byttet jeg ut den mekaniske fartsregulatoren til en elektronisk da den mekaniske plutselig tok fyr :P Det eneste jeg har ødelagt på bilen bortsett fra dette er et pinjongdrev. Dette er jo den første bilen til Tamiya som hadde reimdrift, men selv etter myyyye kjøring på grus så er det den samme reima som står på fortsatt ;) Dette kan jo ha litt med at motoriseringen er en Sport Tuned, noe som fulgte med i kitet og som var litt stas når en annen kompis kjøpte en TA03F-S kjørte sølvkanne. Ellers så kjøpte jeg nye felger og dekk, men jeg har i etterkant satt tilbake de orginale felgene. Disse er litt kule siden man kan ta løs midten på de og således velge hvor mye kant(offset) man vil ha. Jeg kjøpte nye felger da mine gamle ikke hadde mye crome igjen, men den grå biten i midten stammer fra de som kom med bilen ;)

Når jeg oppdaget eBay for ca. 1.5 år siden så begynte jeg å skaffe litt deler og oppgraderinger til bilen, men etter hvert fant jeg ut at jeg ville beholde bilen orginal, og heller skaffe meg en TA03R-S TRF. Og så gjorde jeg. Dette gav meg også en unnskyldning til å kjøpe meg en ny body, noe som denne bilen trenger også, men jeg har bare ikke hjerte til å kaste dette etter all historien som hører til.

Her er tråden om TRF versjonen:
viewtopic.php?f=4&t=695&hilit=ta03r+s


Så, hvist det er flere som har en historie om hvordan de kom inn i denne fine hobbyen, og om hvilken bil, båt eller hvilket fly eller helikopter som startet det hele for dere så skal jeg gladelig lese den ;)

Poseringsbilder fra gårsdagens søndagstur :D


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's TA03R-S Piaa Porsche 911 GT2
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 5:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Flott skriving. elsker å lese sånne lange stykker. når det er skrevet med mellomrom og at man faktisk bruker enter knappen eit par ganger hehe.

Den bilen så jo nesten heilt ny ut den.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's TA03R-S Piaa Porsche 911 GT2
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 5:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, takk for det :) Ja chassiet ser ganske fint ut. Mye skraper på undersiden da jeg har kjørt over stokk og stein med denne, og karosseriet har naturligvis tatt mesteparten av julingen :P Før jeg utnevnte bilen til hylle og kosebil så demonterte jeg hele greia og hadde hver eneste del dyppet i WD40. For hver tur jeg har nå så blåser jeg bort alt støvet med trykkluft :)
Jeg fant ut at bilen var produsert i 1998, så den har jo akkurat rundet 10 år :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's TA03R-S Piaa Porsche 911 GT2
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 6:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
er bra alder for ein rc bil det ja. i denne stand.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's TA03R-S Piaa Porsche 911 GT2
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Såg ikkje ut som den der var 10 år nei :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC