Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 1:10 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Jan 07, 2010 1:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld fikk jeg laget meg et slags fargeskjema på Cup Racer'n min, og regner med at jeg får lakkert bilen før helga med litt flaks. Jeg har valgt litt spreke farger, og prøvd å kombinert det med et slags race-look. Ingenting avansert, men resultatet kan falle begge veier. Blir nok gjort litt kjapt tenker jeg.

En annen ting jeg gjorde i kveld var å holde et par forskjellige 1/10 rallydekk opp i dekselet for å se om hjulbuene blir for små, men det ser faktisk ut til å kunne gå greit, iallefall hvis en setter rett høyde på dekselet. Kommer tilbake til dette når jeg har lakket og klippet ut dekselet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Jan 09, 2010 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå er jeg snart ferdig med lakkeringa, og vet ikke helt hvordan det blir enda. Det er gjort forholdsvis enkelt og kjapt, så jeg regner med litt blødninger og feil her og der. Jeg glemte også å maskere et lite mønster jeg skulle ha frem.
Dette er et brukskarosseri, og for min del er det litt grenser på hvor mye arbeid jeg legger ned i lakkeringen. Jeg har brukt lakk fra Pactra denne gangen. Jeg skal også montere lys, men er ikke helt sikker på hvilket lyssett jeg skal bruke enda. Bilder kommer nok senere i kveld.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 1:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et par bilder av resultatet så langt. Hadde litt blødninger noen steder, men det var ikke annet å vente. Er sånn noenlunde fornøyd, men enda er det litt som skal gjøres. Har spart litt plass på karosseriet for nummerskilt, og når det er på plass, så blir det litt lettere å sette på resten av emblemene. Jeg har også bare grovklippet hjulbuene, hvis noen skulle lure :mrgreen:

Vedlegg:
cup racer ferdig 001 (800 x 600).jpg
cup racer ferdig 001 (800 x 600).jpg [ 89.56 KiB | Vist 10437 ganger ]
Vedlegg:
cup racer ferdig 002 (800 x 600).jpg
cup racer ferdig 002 (800 x 600).jpg [ 101.74 KiB | Vist 10437 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 1:27 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Den blei kul da, artig fargevalg.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 1:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal være lett å se :mrgreen:
En annen ting jeg tenkte litt på er at jeg ikke skal være en fullverdig deltaker i selve løpene, så da er det faktisk greit med litt spreke farger. Dette er jo ikke helt typisk racing, men samtidig er det litt racing allikevel :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 1:34 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Hehe, syns den blei kul jeg, Huberten min har jo nesten samme stripene, bare på en annen måte.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 2:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, disse skrå stripene er ganske typiske på slike biler. Jeg valgte å dele dem opp litt med sølv. Glemte forøvrig å maskere noen skrå smale striper på bakre støtfanger. Jævla irriterende. Jeg skulle ha noen sølvstriper på den sorte stripen som går bakover, men kun litt i regionen ved bakre støtfanger. Altså på den lille biten før "datsun"-merket. Men men, slik går det, noen ganger blir ting glemt...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 2:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå testa litt med touringdekk på den ene siden av cup racern, og det ser ut til å kunne gå. Problemet blir selvfølgelig foran ved sving. Heves karosseriet 1 cm eller deromkring, så tror jeg det går greit. Ser faktisk ikke så dumt ut heller. Det er jo egentlig en nødløsning slik at vi kan kjøre på litt tøffere underlag inntil det blir laget cup racer rallydekk.

Hvis noe slikt gjøres, så bør en også tenke på vern for chassiset. Jeg mener, når karosseriet heves såpass, så blir chassiset blottet mer. Både foran og på siden. Det kan da være en tanke å lage seg noe vern av scrap lexan eller lignende, slik at en kan unngå den verste snø eller steinspruten. Foran er det gjerne lurt å lage seg en slags skliplate.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 2:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et bilde med et sett typiske tamiya rallydekk. En tanke er jo å bruke felger med 0 offset, og kanskje bruke det smaleste hex-settet til cup racer'n. Da får dekkene best mulig plass i karosseriet. Jeg skal teste dette litt mer ut.

Vedlegg:
cup racer ferdig 016 (800 x 600).jpg
cup racer ferdig 016 (800 x 600).jpg [ 97.51 KiB | Vist 10407 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 10:04 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 23
Bosted: Florø
Tøft fargevalg.

Såg litt luni ut med rallydekk :mrgreen:

men funksjon fremfor utseende er ofte det beste.

_________________
http://www.hhenr.com - min bildeside på nett.

HPI - Sprint 2 Flux


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 10, 2010 1:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hhenr skrev:
Tøft fargevalg.

Såg litt luni ut med rallydekk :mrgreen:

men funksjon fremfor utseende er ofte det beste.



Ja, absolutt. Rallydekkene er kun for at bilen i det hele tatt skal funke hvis vi skal kjøre på snø. Jeg skal også prøve med M-chassis felg, for der finnes det også rallydekk. Det finnes også dekk med mønster til den størrelsen, så det er en alternativ løsning. En av grunnene til at 1/10 rallydekk i det hele tatt vurderes er at kjøreforholdene ute er såpass dårlig nå at det hadde vært greit med litt bakkeklaring.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 12:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk dillet litt med bilen ikveld, og jeg har montert en Mtroniks RV max fartsregulator. Veldig overkill, men den eneste jeg hadde ledig. Skal bytte til en Mtroniks ECO20 etterhvert, den holder mer enn nok til denne bilen. Har en liten issue med borrelås som tar borti mellomakselen, men det bryr jeg meg ikke om.

Kommer til å kjøre et enkelt, men veldig funksjonabelt lysopplegg. Fikk sett litt på dette ikveld også, og skal få fullført de siste detaljene i løpet av helga. Jeg mangler bare å få på plass noen mods for å motstå det våte element, så er bilen min helt klar.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Apr 24, 2010 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter at jeg fikk testet bilen så syntes jeg den gikk litt for dårlig. Dette ordnet seg fint da jeg kalibrerte regulatoren på nytt. Syntes også at jeg har litt treghet i diffene, men har valgt å forsøke slik som de er nå. Nye drev pleier å gå seg til littegrann, så jeg avventer littegrann. Jeg mangler bare å lime dekkene fast, så er jeg klar til første Cup Racer runde :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Apr 25, 2010 11:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Målte hastigheten på cup racern i hallen idag, og et par målinger med speedgun viste oppunder 30km/t. Nå var ikke batteriet helt fresh (batteriet i seg selv er også gammelt), så jeg vil si at bilen gjør 30km/t med akkurat det batteriet. Jeg kobla til et måleapparat her hjemme og prøvde et annet nyere nimh batteri, og fikk noen ekstra watt effekt der. Jeg vil derfor anta at 35km/t er en reell hastighet på min bil. Så det betyr at jeg allikevel ligger litt etter på hastighet, så jeg får mer og mer lyst til å plukke drivverket fra hverandre, men jeg lar bilen gå gjennom generalprøven på tirsdag, og tar en ny vurdering etter det.

Blir veldig kjekt å få kjørt noen treningsrunder med de andre bilene :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det viser seg at når jeg kjører lipo så holder bilen lignende hastighet som de andre bilene, så jeg lar motoren være for nå. Men etter dagens runde så syntes jeg at bilen min snurret litt vel mye, så jeg sjekket hjulstillingene, og camber bak er ikke slik jeg ville ha den. Fra å være omtrent 0 grader så har den gått til å bli 1-2 grader positiv. Regner med at dette har skjedd på grunn av at deler har gått seg til, men uansett skal den endres. Regner med at det vil gjøre til at det skal mer til for at bakenden går ut.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC