Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 3:25 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå endret camber bak, og har tro på at dette vil forbedre bilen betraktelig. Blir spennende å prøve. Jeg åpnet også framdiffen for å sjekke tilstanden, men der så alt veldig bra ut, ingen tegn til slitasje. Jeg gikk også over dekkene, og limte ytterkanten på nytt. Nytt lyssystem er også under montering, jeg har slått fra meg tanken om ekstralys i form av utvendige lyktebøtter, de blir nok slått av i første skikkelige kræsj. Så her blir det doble hovedlys og ett sett med baklys, enkelt og greit.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Man Jun 07, 2010 11:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld monterte jeg ferdig et enkelt og greit lyssett, og fikset den knekte støtfangeren. Regner med at den blir knekt på nytt imorgen :mrgreen:

Gleder meg skikkelig til morgendagens cup race, forhåpentligvis blir værforholdene bra. Bilen er iallefall klar for en ny runde :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Aug 21, 2010 1:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tok en kjapp oversikt på bilen etter dagens løp, og kan konstatere at motoren min har blitt noe redusert, så den kommer jeg til å bytte til neste løp. Ellers så ser det ut som at chassiset holder mistenkelig godt sammen til tross for alle gangene den har vært airborne.

Bakdiffen min er også skikkelig ruskete, så den skal overhales. Det er også på tide med oljeskift i demperene.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter dagens halltreff så sjekket jeg lipobatteriet jeg hadde brukt på cup racern, og måleren viste at det gjensto 42% kapasitet. Dette var med et 7.4v 3200mah 20c lipo, og jeg hadde kun ett eneste lipo i cup raceren denne dagen. Må si at jeg nesten blir fasinert over strømforbruket. Rett og slett kanonbra.

På banen som ble lagt opp idag kom det frem et par tydelige svakheter med bilen min som må fikses. Jeg vil ha en raskere servo på styring, for det var såvidt min nåværende servo klarte å henge med når det ble så svingete. Den andre svakheten var at det dukket opp en elektronikkfeil der bilen mistet fart, nesten som at den døde litt. Jeg hadde også et par store rykninger i styreservoen, nok til å få bilen helt på avveie. Jeg har ikke fått sjekket så nøye enda, men noe er det iallefall. Kan være mottaker som trenger en liten sjekk, den har ligget en stund i ballong, men idag var den ubeskyttet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg omsider påbegynt bytte av styreservo. Nå har jeg montert en Futaba S9252 digitalservo, denne er meget rask og presis. Nå finner jeg selvfølgelig ikke servoarmen til Futaba som fulgte med bilen. Hvis jeg ikke finner den rimelig kjapt, så monterer jeg nok bare en servoredder der istedenfor. Da skåner jeg servoen litt mer også, og det er ikke akkurat en ulempe med tanke på så mye juling disse bilene får.

Forøvrig så hadde jeg fremdeles perioder ved sist kjøring der bilen bare døde, og da har altså motoren vært bytta uten at det hadde innvirkning på disse symptomene. Så nå kan motor utelukkes. Hvis jeg får samme symptomer neste gang, da kan også servoen utelukkes siden den blir byttet nå. Da ligger problemet i esc eller mottaker, eller en dårlig kontakt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Sep 11, 2010 12:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld tok jeg omsider ut bakdiffen for en rengjøring og tilstandssjekk. Jeg tror ikke jeg har hatt den ute siden jeg bygget bilen, så da kan jeg trygt konstatere at det jaggu var på tide. Jeg er nok litt i seneste laget med denne overhalingen, for det virker som at kulene har blitt ujevne, det betyr at de sikkert har fått slitasjepunkter. Da er det vanskelig å få diffen til å bli smooth. Men etter rengjøring og nysmøring i kuleholderen så ble alt bedre enn det var.

Før neste løp så har jeg tre hovedpunkter til som skal gjøres, og det er endring/rengjøring på fremdiff, bytte av støtdemperolje, og innjustering av hjulvinkler.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC