Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 5:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Crawler King
InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 3:27 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Heisann,

Var ute og hentet meg en Crawler King i dag hos Skala1, Fikk tatt meg en liten test tur her i nærområdet og merker den er litt dårligere enn Night Crawleren min out of the box. Litt for myke fjører som gjør at den krenger en del og litt dårlig styring så får teste med noen stivere fjører og teste å flytte styre servoen ned på diff'en på samme måte som Losien. Stock går jo styringen via 4-5 ledd virker det som og er litt slark og svai i plasten før den er ved hjulene.

Men vil si meg godt fornøyd med den så langt, kom meg stort sett fram som med den andre Crawleren min så nå kan jeg og madamen snart komme oss på tur med kvar vår bil :)

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crawler King
InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 3:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Grattis med ny bil. Må slenge ut litt bilder når dere stikker på tur da! :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crawler King
InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
rfauske skrev:
Litt for myke fjører som gjør at den krenger en del og litt dårlig styring så får teste med noen stivere fjører og teste å flytte styre servoen ned på diff'en på samme måte som Losien. Stock går jo styringen via 4-5 ledd virker det som og er litt slark og svai i plasten før den er ved hjulene.

Men vil si meg godt fornøyd med den så langt, kom meg stort sett fram som med den andre Crawleren min så nå kan jeg og madamen snart komme oss på tur med kvar vår bil :)


Du kan jo kanskje prøve å strekke fjørene litt? Kanskje bittelitt tykkere olje vil hjelpe også. Angående styringen, så regner jeg med at servoredderen som sitter på styreservoen kanskje kan ha litt å si også. Ofte er det en plastring som utvider seg og gir litt etter når belastningen på styringen blir for stor. Dette er jo selvfølgelig laget for å skåne styreservoen, men selv hadde jeg tatt en strips rundt servoredderen for å holde den tight. Selvfølgelig er det en risiko for at styreservoen får et kortere liv, så dette er en personlig vurdering. Men om en gjør dette, og servoen ryker, så er det bare å putte i en sterkere servo med metallgir som oppgradering.

Pass på at ikke madammen kjører bedre enn deg nå da, det er ikke så lett å takle slikt etter at en passerer 30 år :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crawler King
InnleggSkrevet: Søn Mai 02, 2010 11:13 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Skal ta og teste stivere fjører snart, er i posten.

Ang servosaver så tenkte jeg å montere en slik http://www.hot-racing.com/index.cgi?par ... 4R01;c=237

Så blir styringen på samme vis som Night Crawleren, burde funke ok.

Får ta noen bilder når ting er på plass :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC