Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 1:05 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 9:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde en HPI wheelie king 4x4 stående uten emballasje i butikken, og etter en kort prat med madammen fant vi ut at dette kunne være en glimrende bil til jentungen. Klart, noen modifikasjoner måtte gjøres siden jentungen er litt over 3 år gammel. Hun har selvfølgelig radiostyrte biler fra før, men det er av typen små for innendørs bruk. Wheelie King er en morsom bil, og jentungen kan fint vokse litt med denne.

Det første som skjedde var å ta bort det originale radioutstyret, og det ble montert en enkel spektrum 2.4ghz radio (kjøpt av wulong) og selvfølgelig ny mottaker. Hovedsaklig ble dette gjort fordi at jeg ikke gidder å bytte ut teleskopantenner hele tiden, ungene knekker de støtt og stadig. Det andre som ble gjort var at jeg loddet om til deans, da kan vi bruke mine egne batteripakker. Det tredje var å bytte ut motoren med en 55T crawlermotor. Den ble akkurat passe rask, og kjøretiden blir også veldig bra med denne motoren. Ingen tvil om at jentungen har den tøffeste bilen i gata :mrgreen:

Noen bilder fra første test:


Vedlegg:
scarlet bandit hopper.jpg
scarlet bandit hopper.jpg [ 171.95 KiB | Vist 7263 ganger ]
sara louise kjører.jpg
sara louise kjører.jpg [ 214.19 KiB | Vist 7263 ganger ]
veiledning.jpg
veiledning.jpg [ 191.15 KiB | Vist 7263 ganger ]
scarlet bandit.jpg
scarlet bandit.jpg [ 205.93 KiB | Vist 7263 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 9:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Skikkelig flott altså. kan du ikke adoptere meg også så eg også får slike kule leiker.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 11:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stilig! Du er en snill pappa :D Er hun god til å kjøre da?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 11:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Stilig! Du er en snill pappa :D Er hun god til å kjøre da?


Hehe, koordinasjonen er ikke alltid like bra, noen ganger ser hun på broren sin når hun kjører, med påfølgende løpetur for pappa. Og det er heller ikke alltid at hånda er på rattet, men jeg synes hun er flink. Hun hadde noen vellykka turer idag der hun styrte og kjørte selv. Dette er første rattradioen hennes, så det er egentlig litt bra at hun fikk det til. Inne kjører hun alle småbilene med stikkeradio.

Jeg har ikke pusha på for å lære ungene noe, det er av egen lyst. Selvfølgelig påvirker det jo at de ser meg kjøre og fly, men vi har ikke gått aktivt inn på rc. Guttungen på litt over 1.5år har kanskje litt mer interesse, men det er fly som er greia der. Han går bananas hvis jeg bærer på et fly og legger det fra meg. Hvis vi er på en lekeplass og jeg flyr noe, så står han helt i ro med meg og kikker, mens jentungen leker. Han har allerede begynt med disse små 3-kanals IR-helikopterene som jeg selger i butikken nå. Han ser iallefall relasjonen mellom stikkeutslag og bevegelse, så vi får ta det derfra. Blir nok mye utendørs flyvning med slike små fly og helikopter i sommer, og hvis interessen fortsetter, så tror jeg nok at han flyr kontraroterende heli før han fyller 3 år. Og om det går lengre tid så gjør det absolutt ingenting, jeg skal være på plass med reservedeler uansett :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Godt å se at jeg indirekte bidrar til å skaffe RC-folk :lol:

Tenker guttene i nabolaget blir misunnelig på den bilen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Godt å se at jeg indirekte bidrar til å skaffe RC-folk :lol:

Tenker guttene i nabolaget blir misunnelig på den bilen.



hehe, ja, kontrollen ble egentlig midt i blinken til henne :D
Tror pinadø at vi er de eneste som kjører radiostyrte biler oppi her, og det er egentlig helt ok. Da får de andre foreldrene velfortjent masing fra ungene siden de ikke har noe som helst som kan brukes ute. Det kommer alltid noen unger bort og kikker, de står helt i ro med laaaaange blikk. Synes nesten synd på dem.... :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:22 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Veldig bra Stressen, gleder meg til minsten min blir litt eldre ja.
Bare synd eldste mann bor så langt unna, her er jo bitt av basillen.
Men blir lite rc kjøring med far og sønn, det er litt trist men. Hver gang vi møtes så er det jo kjøring hele dagen.

Har en Savage 3.5 på gang nå som han skal få herje litt med når vi er sammen, så da blir vel nitrobil neste steg for han.
Ikke meninga å ødelegge tråden.

Er litt kult at ei jente på litt over 3 år har denne interssen da, er nok ikke så mangen av de.
Stå på :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nei, det er ikke alltid like lett når barna bor langt borte, men han setter nok da stor pris på å kjøre med deg når dere møtes. Og det er jo ikke dårlig det heller :D

Savage 3.5 er en fin bil å begynne med, et par oppgraderinger så er den knall. Jeg tenker da på 6v oppladbart batteri og aluminiumsdiffer. Kanskje konvertering til rotostart er en tanke om en ikke vil ha snorstart. Etter dette er det nesten en bombesikker bil om den brukes rett.

Når det gjelder mine egne unger så skal elektro brukes noen år fremover. Som første nitrobil så tenker jeg på et eller annet fra Traxxas, kanskje en nitro stampede eller noe. Fin intro til forbrenningsmotor med enkel startmetode og bil som tåler mye og ikke går for fort. Og etter det er det fritt frem 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:41 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Han blir jo 10 år nå så jeg mener selv han begyner å bli moden for Nitro.
Savagen er en del oppgraderinger på, har byttet den i en TT-01 så det blir litt overhaling.
Er aludiffer på den og LST 2 dempere og slike ting, men blir vel å handle rotorstart hos deg, for det er snor på den nå, så er det montert på en SH 28 motor, det er vel 4.1 eller noe sånt vist ikke jeg tar feil.

Men når bilen kommer hit så skal jeg lage en ny link om den så jeg ikke ødelegger her.
Blir full overhaling av bilen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Som 10-åring klarer han nok dette fint med litt veiledning fra deg. Forøvrig så er en .28 motor 4.6cc. Du må også ta bilder av hvordan LST2-demperene er montert. Har tidligere vurdert å gjøre det på min egen Savage.

Hvis jeg ikke husker feil, så har jeg rotostart i butikken, og kanskje også baklokk med litt flaks. Kan sjekke hvis du minner meg på det når du er innom. Men ja, start en egen tråd på bilen :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 1:24 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Ser tydeleg på bilde der du hjelper din datter at du er en STOLT far. :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jentungen har fått seg rc-bil
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 1:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Ser tydeleg på bilde der du hjelper din datter at du er en STOLT far. :D


Er stolt bare jeg tenker på ungene mine, uansett hva. Det tror jeg at de fleste foreldre er :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC