Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 5:03 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Søn Sep 19, 2010 11:49 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Ser på diverse sider blant anna elefun at det er ein Anderson M5 cross motorsykkel der til 2895kr som frister veldig 8) ser kjempekjekk ut og kjøre, vurderer den sterkt.
noen andre her som har den? eller har kjenskap til den?

http://www.youtube.com/watch?v=PCLlZsiYEps&feature=player_embedded


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Fett med gyro på cross sykkel da.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 12:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
"gyroen" her fungerer på samme måte som et vanlig hjul, hvis jeg ikke husker helt feil så er det bare vekter i bakhjulet som sørger for stabiliteten. Det er ikke noe elektronisk.

Jeg har sett på denne tidligere, men aldri gått til innkjøp. Jeg falt liksom ikke helt for den, og ville vente til konseptet ble utviklet litt. Jeg har selv 2 stk onroadsykler fra Thunder Tiger, en elektro og en nitro. Sistnevnte er grisetøff, men elektromodellen er helt rå når en putter brushless i den.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 1:37 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
oki, ja onroad modellene er sikkert kule også, men denne kan man jo kjøre litt flere steder en bare asfalt og 8) ser for meg at eg kan ha det mye kjekkt med denne så den frister vertfall, så tror denne er kommet fremst i køen nå :lol: så får ny rc båt vente 8) pluss eg har jo dem 3 4000mah batteriene eg kan bruke på denne og:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 12:43 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hm er litt i tvil ang anderson m5 nå etter eg spurte på radiostyrt og der var det en som ble skuffet over sin, og anbefalte meg og heller se om eg fant brukt så eg ikke ble likeskuffa som han, han solgte sin nyligt for 700kr. så nå vet eg ikke helt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 12:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hjelper å gjere grundig research på ting man vil ha seg ja.

Men ser da ut som at disse har det morro iallefall http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1096767


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 1:17 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
ja virker som dem er ganske populære i utlande, og dem fleste ser ut til og ha det kjekkt. kan jo hende det bare ikke var noe for akuratt han som ble skuffa. alle har jo forskjellige ting dem synest er morro


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 1:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
det er ein DuraTrax 1/5 DX450 Brushless også som og den har jo børsteløs motor men den finner eg ikke på norske sider. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... CC2**&P=ML


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 1:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes ikke det er så moro med slikt når en er alene, rc motorcross er nok mest moro når flere kjører sammen. Min personlige mening er at rc motorcross er for spesielt interesserte, men har selvfølgelig ingen problem med å forstå at noen digger dem. Jeg er heller ikke så begeistra for merkenavnene som har kommet med rc motorcross så langt.

Grunnen til at jeg liker onroad rc motorsykkel er at en kan få høy fart på dem, og dra dem på bakhjula i fart. Nitroversjonen digger jeg på grunn av konstruksjonen, den er rett og slett helt rå. Går greit også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 1:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hm ja kansje den nitro versjonen er morro, leste gjenom mc tråden din igår og virket som dere hadde problemer med styringa? er dette probleme på nitro versjonen også?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Anderson M5 cross motorsykkel, noen som har den?
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 1:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den originale styrepatenten er dårlig på elektroversjonene, men på nitroversjonen står det en annen patent. Denne har jeg selv kjøpt og montert på elektroversjonen også. Sistnevnte sykkel står hjemme uten motor, og børsteløs motor/fartsregulator ligger ved siden av i påvente av montering. Pett4 her på forumet hadde BL på sin sykkel, og det var helt sykt... :mrgreen:

Styringsoppgraderingen er en slags støtdemper som funker mye bedre enn hva som er originalt på elektroversjonen, men klart, en må også venne seg til å kjøre syklene.

Elektroversjonen er nok den en lettest kan ha det moro med, det er absolutt mindre å gjøre på den enn på nitroversjonen. Det er derfor jeg ville ha en som jeg kunne putte BL-oppsett og frese avgårde med. Jeg har forøvrig Thunder Tiger Ducati 999 elektro i butikken. Har en igjen som jeg har hatt en stund, kan gi deg en bedre pris på den om den skulle være av interesse.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC