Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 5:34 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 12:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fikk nye styreservoen på tirsdag, men hadde litt problemer med å få den festet. Medfølgende gummi og metallhylser ble både for store og slarkete synes jeg, så jeg ville feste direkte med skruer på plasten. Det viste seg at Futaba servoen hadde litt for store hull rundt skruene slik at skruene lett presset plasten til siden og gikk igjennom. Fant ikke passende skiver til å få fikset dette før i kveld. Men nå er den på plass, og det ser ut til å fungere utmerket. Veldig presis og rask servo! Skal testes på Skala1 i morgen!

Siden dette var en shallow mount servo fikk jeg også litt ekstra plass til elektronikken. Fikk flyttet kondensatoren fra toppen av mottakeren ned på bunnplata. Ble litt ryddigere installasjon nå.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter å ha driftet litt ute i dag måtte bilen tørkes støv av, så jeg benyttet muligheten mens jeg hadde litt deler av til å bytte om på diffene. Nå har jeg fast spool bak og ball framme. Venter på one-way multidiff som skal inn framme. Satser på at det å få en låst diff bak vil hjelpe på stabiliteten når jeg ligger sidelengs :)

Ser også ut til at jeg må ha ett sett innedekk og ett til utendørsbruk. Slites rimelig fort når man er på asfalt/betong. Må også skaffe meg beskyttelsefilm til undersiden av chassisplaten.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Tor Jun 23, 2011 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ny mottaker til denne i dag. SR3100. Dette er en DSM2 spec mottaker og jeg merket forskjell i respons på styring og gass. Mottakeren er også mindre og lettere, så den passer enda bedre inn i bilen. Om jeg får dillet meg til å bygge om styringen til tverrmontert servo vil mindre mottaker også gjøre det lettere å få plassert alt helt ned på bunnplata.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 9:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bygde om bilen til touring igjen etter lang tids drift. Dette går stort sett ut på å bytte om på diffene slik at spool er framme, samt tilhørende dogbones bytter plass.

På dagens halltreff fikk jeg testet bilen litt skikkelig, og alt fungerte egentlig veldig bra. Må ha noen andre dekk virker det som, for de jeg har blåser seg veldig opp under fart. Dette fører til at bakenden slenger seg ut fort.

En annen ting som skjedde under en av turene ned langstrekka var at jeg traff på en monstertruck. Dette endte i at bilen slo kolbøtte ned 2/3 av bana. Egentlig en imponerende krasj om jeg får si det selv! Desverre førte dette til at ene dogbonet på styringen røk tvert av :(

Bilde

Det andre er også veldig slitt, så det jeg gjør nå er å bytte til ECS leddede koblinger i steden. Disse er bedre på å fjerne vibrasjon i styringen under fullt utslag. http://www.teamxray.com/teamxray/produc ... eed%20(ECS)%20Drive%20Shaft%2052mm%20-%20Hudy%20Spring%20Steel%99%20(1)&Xnet_Session=1efe99561e15c05d6967a87c5aa5c331

Har også bestilt følgende:

XR303060 Graphite Motor Guard (1 @ £16.99) £16.99
XR305104 Multi-Diff T2 008, T2 009, T3 (1 @ £49.99) £49.99
XR306163 6-Cell Graphite Battery Strap (1 @ £31.99) £31.99
XR305446 High-Performance Kevlar Drive Belt Rear 3 x 189 mm (1 @ £11.99) £11.99

Beltet bak har fått seg en flenge, så jeg regner med det ikke er lenge til det ryker. Batteri holderen blir også en kjekk sak siden jeg så langt har tapet batteriet fast. Multi diffen er en kjekk sak som kan settes opp til enten solid aksel, solid enveis, eller vanlig enveis.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 10:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den saltomortalen du gjorde med bilen var faktisk godt verdt en knekt aksel :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 10:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe ja, skulle hatt den på film. Egentlig litt imponert over at ikke mer røk.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 10:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
savagen e like heil.. :wink:

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Tir Sep 20, 2011 11:32 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hm...eller ikkje...lada opp ijen batteriet te den og kobla til idag..poff sa det og ut kom røyken..:)imponerande etter en batteripakke..:(

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Tir Sep 20, 2011 12:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Batteri eller ESC som sa poff?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin XRAY T3 2011 spec
InnleggSkrevet: Tir Sep 20, 2011 12:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
esc...og kom røyk opp med der led lysa e..:(

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC