Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 4:02 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Lør Mai 28, 2011 12:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Eline var litt skeptisk til å poste selv så jeg får holde en byggetråd i gang for bilen hennes.

Vi tok en økt i kveld, og vi fikk montert sammen litt på drivverket. Diffene og spur er kommet på plass.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Tenker det blir en ny økt i morgen. Kanskje bilen blir ferdig i løpet av helgen.

Har også et deksel å male, så tenker vi får ta en titt på det også. Ellers må vi finne en passende motorcombo og litt andre smådeler slik at hun får den i kjørbar stand.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Lør Mai 28, 2011 1:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Se der ja. Nå må du jaggu passe deg Thomas. Tar ikke lang tid før hun knuser deg på bilbanen :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Lør Mai 28, 2011 3:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ser ut til at det blir 13,5T motor i denne, børsteløst. Novak Ballistic med en Novak GTB2 Sportsman ESC. Denne ESC'en er laget for stock class racing noe som vil si at den kun kan kjøres på 0 timing, og det er begrenset med justeringsmuligheter. Den kan ikke kobles til PC for finjustering.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Søn Mai 29, 2011 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
En økt unnagjort i kveld. Stort sett dempere og elektronikk som gjenstår. Regner med at den blir så ferdig vi greier i morgen kveld. Kanskje sette den opp med noe gammel elektronikk til det nye som er bestilt kommer.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Søn Mai 29, 2011 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bilen ble bygget ferdig i dag med unntak av elektronikken, dekk og deksel.

Bilde

Prøvemonterer gammel motor for testing.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 3:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Elines første deksel begynner å ta form. Så langt er det kuttet rundt kanten, hull er borret for montering, og hun har freset ut hull i grillen og eksosen for litt ekstra realisme. Blir nok montert noen karbon lister i grillen lignende de jeg selv laget på Lotusen. Maskering og maling skjer vel neste uke siden vi blir borte denne helgen. Planen er Camel Yellow og svart.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Lør Jun 25, 2011 9:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var endelig Eline sin bil kommet seg på veien. Var ikke mye som sto igjen, men det har vert litt travelt i det siste. Fikk montert servo og mottaker i kveld, samt batteristroppen og motorbeskyttelse. Ble en digital Savox styreservo med metallgear, rask og fin, ca 0,07 sek. Radio ble en rimelig 2,4 GHz fra Hobbyking av merke Hobbyking. Til å koste 250 kr med mottaker er den overaskende bra til amatørbruk. Tanken var inne på dyrere radio, men mtp nivå og aktivitet er nok denne midt i blinken. Får heller oppgradere til noe skikkelig dyrt noe om behovet skulle melde seg.

Bilde

Bilen har en Novak 13,5T børsteløs med sensor. ESC er Novak GTB2 som er en stock spec regulator. Kan ikke kobles til PC for justering, kun enkle endringer gjennom one-touch. Vi var en tur ute på veien og testet den, og det virket som en meget god bil å kjøre. Eneste justeringen som egentlig må gjøres utenfor pakkeoppsettet er å bli kvitt litt understyring. Den var litt ekstrem i høy hastighet. Ellers var bilen veldig stabil og fin. Ok hastighet, antar rett under 50 km/t ut i fra øyemål og opp mot drag race mot Cup Raceren min som ligger på ca 30 km/t som jeg kjørte samtidig. Blir arti å ta en måling på den senere.

Nå gjenstår det bare å få ferdig TVR Sagaris dekselet, så er egentlig alt klart. Kjørte med mitt gamle orange deksel som jeg har brukt i flere år på TB-02'en i kveld.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I anledning Eline sin 29 års dag i dag 04.09 fikk jeg plutselig ideén om å lage til et deksel til henne. Tiden var knapp, og arbeidet begynte fredag ettermiddag. Det som var å få tak i ble kjøpt inn, og bilen ble maskert og lakkert i en fei før hun var hjemme fra jobb. Bilen fikk ligge å herde et par timer før jeg fikk sneket den inn på arbeidsrommet og gjort noen småting innimellom. Det ble blant annet kuttet ut dekaler i krom for å gi bilen litt mer liv, og jeg laget et personlig skilt til bakenden.

Temaet var rosa driftebil, inspirert av Suki sin S2000 i 2 Fast 2 Furious filmen. Den bilen har som dere kanskje vet enda mer dekaler, men tiden rakk ikke til å finne/lage/få tak i noe mer enn det som er på nå. Kanskje det blir gjort i etterkant. Noe som hvertfall skal gjøres er å få på en skikkelig vinge, og det skal monteres et par skikkelige eksospotter. Planen var å putte inn et 3Racing lyssett med front, lang, blink, bak, brems og ryggelys, men det viste seg at det ikke fulgte med lysbøtter på dette dekselet så det ble raskt droppet.

Anyway, her er bildene av hvordan bilen ser ut så langt på Works felger med 6mm offsett framme og 9mm bak. (Disse felgene var forøvrig de verste jeg noen gang har puttet driftedekk på!)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
haha, fy flate, den ble jo dritfet :lol:
Denne er verdig hvem som helst, og ikke bare damer. Digget navneskiltet og playboybunny, veldig tøft gjort. Du har et øye for detaljer Thomas, og karosserier er helt tydelig en av dine greier :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 12:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Skilt er veldig morro å lage. Fant et par sider, men http://www.demonplates.com/platebuilder.php er definitivt den beste. Lager til det grunnleggende der og tar et skjermbilde, åpner i Photoshop og fikser litt ekstra dill som PlayBoy bunnyen, printer på dekal papir.

Dette dekselet kom egentlig veldig lett ihop i forhold til en del andre. Ting stemte veldig godt synes jeg. Og det er jo fullt mulig å gjøre dette dekselet over the top japse rånete om man vil putte på litt mer!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eline sin Tamiya TA05 ver. 2 R
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 12:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Et par bilder av familiens to driftere etter avdukingen av bursdagsdekselet i dag.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC