Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 9:19 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Ons Aug 06, 2008 3:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Så fort snøen ligger er iallefall jeg med :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Ons Aug 06, 2008 11:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
jeg og er med så fort snøen ligger fint=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Ons Aug 06, 2008 11:08 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
me2

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da var jeg i gang med å fikse karosseriet til denne gamle traveren. Bilen står på ei hylle på rommet mitt, så da er det nesten en skam at den ser så ille ut. Jeg har faktisk kjøpt et Chevrolet S10 stadium truck karosseri som jeg tenkte å bruke i lag med de orginale hilux dekk og felger. Men jeg tror heller jeg vil gjøre i stand dette karosseriet. Chevroletkarosseriet passer ikke med de ferdige hullene heller siden den er laget for en TA02 istedenfor en TA01 som dette er.

Trykkluft fikk bort en good del av lakken. Men sliter nå med de siste 2% som sitter veldig GODT. Dette er i tillegg spredt utover hele karosseriet, så det er mye jobb. Skal se om jeg får slengt ut bilder etter hvert. Håper på å få det maskert i morgen og klart for lakkering.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 12:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har du prøvd å la det ligge i bremsevæske?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 3:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det har jeg ikke. Karosseriet er så clean på innsiden nå at det ville tære mest på lexanen. Tror det er best å få bort de siste restene på en annen måte. Fikk jo bort store flak bare med trykkluft, så det har ikke vert brukt riktig lakk her kan du si ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 3:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har ikke testet noe særlig med bremsevæske selv, men jeg la ut en tråd på radiostyrt.no en gang tidligere, og fikk noen tips der. Har hørt om bremsevæske fra langt tilbake, men det dukket opp noen tips i sammenheng med bruken av bremsevæske, og det var ingen som nevnte noe om tæring på dekselene der. Dette var også personer som hadde brukt den teknikken en del, men som sagt, har ikke testa selv, så jeg vet ikke. Har noen deksel jeg skal teste på etterhvert, men det skjer ikke før jeg begynner restaureringene.

Men selvfølgelig, sitter det løst nok til at du får lakken av på enklere måte, så er vel ingenting bedre enn det :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 6:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hadde det vert brukt rett lakktype her så tror jeg at jeg kunne glemt å fått løs lakken på den måten jeg gjør nå. Er mye enklere å bare sette seg ned med et flatt skrujern, noen negletupper og en kompressor istedenfor å begynne å styre med å få tak i bremseveske og en balje å ha det i. Har også et par klistermerker igjen på karosseriet som jeg tenker å beholde siden jeg ikke har nye :)

Men ja, bremseveske brukes av mange. Spørst om det ikke blir prøvd ut en gang det også :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da har dekselet fått sine første strøk med lakk. Legger ut noen bilder fra underveis.

Første runda med lufttrykk:
Bilde

andre, tredje og fjerde.. Minst :D
Bilde

Disse skulle vel hatt seg en tur i lakkboksen også.. Må pusses og slikt først tenker jeg.
Bilde

Bilde

Litt stress når maskering ikke følger med :P
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da var bilen ferdiglakket. Litt uheldig når jeg tok av maskeringen (utolmodig heter det vel :D).

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 11:04 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 26
Bosted: Voss/Bergen
I like it.

_________________
[bil] nanda swift II, hpi rush evo II, kyosho mantis
(båt) kyosho jetarrow m/ kyosho gs12
{fly} Dynam cessna 182


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 11:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ble jo greit det der da. Men jeg trodde det var litt andre klistermerker du mente når du snakket om å redde klistermerkene :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 12:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Har du noen nye liggende til meg så tar jeg de gjerne. Heller slitte lykter enn ingen lykter :P
Det ble vel så bra som det kunne bli.. Karosseriet var godt herpa, så det ble mest for erfaringens skyld. Og så vet du jo hvor vanskelig det er å kaste noe stressballen ;) Tenker å forsterke det litt med alutapen til Tamiya på innsiden. Så skal jeg se hva jeg får gjort med dekaler senere. Jeg maler sikkert noen detaljer på utsiden om jeg får tak i lexanmaling i rette farger. Skulle helst hatt en tusj. Tror Tamiya har dette også :) Blir det bra så er det en fin bil å ta ut i bakgården en solfyllt søndag med en sølvkanne eller noe annet som ikke gir den største farten :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Tor Des 17, 2009 9:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg ser det står noe om sølvkanne og solfylte søndager i mitt forrige innlegg, men nå er i alle fall planene noe helt annet. Etter å ha slitt ut knastene på de dekkene jeg hadde på asfalt, så har jeg montert på tamiya sine block rally tyres eller hva de heter. Tipper de tar seg litt bedre fram. Får bare satse på at det kommer litt snø, og noen som kan kjøre rally med meg i jula *hint hint*.


Vedlegg:
DSC00002 (Medium).JPG
DSC00002 (Medium).JPG [ 64.59 KiB | Vist 6162 ganger ]

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's rallyprosjekt...
InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 11:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Yess! Da har jeg hatt min andre tur i snøen med denne i år. Første gangen ble det ikke lange turen ettersom skruen på servoarmen løsna og forsvant. Men planen var uansett å skifte servoen til en vanntett traxxas, så det ble gjort og jeg gikk ut å freste snø. Bilen funker utrolig bra for å vere så gammel. Ikke uendelig med futt, men sport tuned funker bra nok til at det blir et par haler av snøsprut etter bilen :D
Kan hende jeg må skaffe meg noen nye drivaksler da de er litt bøyde noen av de som står på bilen nå.


Vedlegg:
DSC00013 (Medium).JPG
DSC00013 (Medium).JPG [ 71.11 KiB | Vist 6141 ganger ]

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC