BGH skrev:
Enig med stresballen her, å ha en forholdsvis kjapp servo til throttle er viktig for både fly og heli dersom en flyr mye 3D der det trengs rask reaksjon. mange av disse standard servoene bruker over 0,2 sek. og det er for treigt. Å sette på en lenger arm og mindre vandring på servoen blir "oppløsningen" dårligere og mer upresist.
En tommelfinger regel er at en så godt som mulig skal bruke hele servoens vandringsområde for å få de beste ytelsene i den, altså ikke bruke lenger arm enn høyst nødvendig.
Men en 10 kg servo på gass er jo selvfølgelig overkill til en nitroforgasser uten fjær, tror Align 410m ville være et godt valg her med litt modding av monteringshullet, spart noen gram også.
En DS410M kan helt sikkert brukes, men jeg synes det blir for svakt, DS410 ligger vel bare på 2kg eller deromkring. Jeg har også brukt den i fly, men da med linker som har z-bend. De linkene har omtrent ingen binding, men kulelinker binder gjerne littegrann, og med temperaturvariasjon kan dette forandre seg til det verre. Da gjør det heller ingenting å bruke en servo med litt styrke. DS620 er gjerne mer enn nødvendig både på bilen og helikopteret, men om en ser på pris og specs så er det en meget fin allround servo. Jeg foretrekker å være over grensen på hva jeg trenger av specs, enn å ligge på grensen. Da monterer jeg servoen stort sett bare en gang, og den vil gjøre jobben med glans. Jeg vil også føle meg friere når jeg flyr, for jeg vil da stole mer på utstyret.
En kan gjerne kalle DS620 overkill, men hvis en skal ha en god standard size digital servo med litt hastighet, så er det ikke så mange som slår denne i pris.