Husker ikke selv engang, det står i den lille sorte boka mi der jeg logger alle motor målinger og data ,og den ligger i boda nå, gidder ikke å løpe ned og hente den. Saken er den at Yallaair bolser med den MVVS 91 motoren som han presset til bristepunktet med tuned pipe og tvangsforet den med 15% nitro selv om den er konstruert for å gå på 0-5% max

Til tross for dette lå han fremdeles bak min Dremmel fresede OS 91 FX som kun hadde potte til 15$ pluss litt Reodor Felgen mekk

Husker ikke eksakt alle målinger men den på den nevnte propellen lå han som sagt bare 50 rpm etter. Trolig blir det mer på de lettere propellene siden MVVS 91 er kjent for å være en torque motor som liker å dra store propeller og ikke skinner på de mindre og hurtige propellene. Hvis jeg også hadde guffet på med tuned pipe hadde vi snakket om total utklassing siden den tilfører ca 30-40% mer effekt, men det var altså ikke nødvendig for å vinne dette kappløpet
Nå etter en flaske grei rødvin løsnet kjøpevegringen atter en gang, og et par 30-40C

11.1 lipo pakker samt en 3400kv motor er på vei til Zagi`n. Jaggu tipper jeg at de målte 21 000 rpm på propellen skal måtte se seg grundig slått da ja.