Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 5:28 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Lør Jan 30, 2010 6:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tar helt av og starter litt flere byggetråder her :mrgreen:

Idag var jeg utenfor og lekte litt med Jazz 3D, og nå fant jeg ut at jeg har brukt opp denne modellen. Teip og støttestag har løsnet her og der, og det begynner å se litt shabby ut. Halen er litt oppspist også (flypropell eid av Pett4). En annen grunn er at jeg rett og slett er drittlei hele flyet :mrgreen:

Det nye flyet har jeg hatt liggende en stund, og det er nok flere her på forumet som har hatt eller har dette flyet, så det er en velkjent modell. Planen med Twin Dragon er selvfølgelig å bygge så lett som mulig, så her skal jeg gå i tenkeboksen når jeg bygger det. Skal ikke stresse i det hele tatt. Men jeg vil ikke at vekten skal gå for mye på bekostning av styrke. Jeg tar med servoer og mottaker fra Jazz 3D, men skal bruke en annen motor og regulator.

Her er et bilde av flyet:

Vedlegg:
twin dragon.jpg
twin dragon.jpg [ 43.2 KiB | Vist 15777 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 4:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg begynt littegrann på byggingen av denne, og ser at jeg må svelge i meg ordene mine fra forrige innlegg. Er nok redd for at det ikke blir bygget i så rolig tempo som jeg kunne tenkt meg. Av forskjellige grunner bygger jeg alltid litt og litt på prosjektene mine, og siden halltreffet er om en uke så blir det ikke nok tid for meg til å gå i detaljer på denne. Kanskje noen enkle inngrep blir gjort, men hovedprioriteringen er å få det ferdig til halltreffet, that's it.

Flyet virker så langt enkelt og greit å sette sammen, og jeg tror faktisk det er lettere å bygge slike fly uten å se på manualen. Ofte skaper den mer forvirring enn forståelse :mrgreen:

Uansett, selve flykroppen med høyderor er limt sammen, og neste steg blir vel å lage til vingene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 4:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dette minner litt om det ene flyet jeg har kjøpt for å bruke i hallen :) Har ikke noe annet enn flyet så her kommer jeg sikkert til å fange opp litt tips og triks angående motorisering, batteri, servo og propell :)

Forresten, går det an å bruke en typisk lama batteripakke på et slikt fly? Er vel ca. 750mAh 2Cellers batteri man pleier å bruke, eller er det 3-cell her også?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 6:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
djupevik skrev:
Forresten, går det an å bruke en typisk lama batteripakke på et slikt fly? Er vel ca. 750mAh 2Cellers batteri man pleier å bruke, eller er det 3-cell her også?
Det går an, men det blir for tungt.

Jeg har forøverig hatt dette flyet og det fungerer utmerket, svært presist og stort areal gir det gode egenskaper.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 6:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Er det batteriene fra lama som er tunge, eller er det bare det at man går ned i kapasitet for å få lavere vekt?

EDIT: Og i så fall, hvilken kapasitet?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 6:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Det siste.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 7:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
EDIT: Og i så fall, hvilken kapasitet?


Jeg har tenkt å holde meg på batteripakker i størrelse 7.4v 450mah, de veier vel rundt 30 gram hvis jeg ikke husker helt feil. Det er samme type som jeg hele tiden har brukt på mitt gamle innefly, Jazz, og det har gitt en grei flytid. Jeg skal også ha det slik at flyet kan bruke 11.1v, og da har jeg fortsatt tenkt å bruke 450mah kapasitet for å holde vekten nede. Lettere innemodeller flyr bedre, og tåler som oftest mer når en kræsjer også. Om det er kort flytid, så er det jo bare å ha flere pakker. Og så er jo batteriene billige også.

Lama-batteriene er på 10C eller deromkring, og jeg vet heller ikke om det holder hvis den børsteløse motoren trekker litt. Batteriene blir lunkne på en Lama V3 med normal bruk.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 8:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Dette minner litt om det ene flyet jeg har kjøpt for å bruke i hallen :) Har ikke noe annet enn flyet så her kommer jeg sikkert til å fange opp litt tips og triks angående motorisering, batteri, servo og propell :)


Angående servo, så har jeg tenkt å bruke et mikrosett fra Spektrum, men et annet godt valg er E-sky sine digitale servoer (samme type som står i comanchen din), de er også rimelige og fungerer greit.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 8:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Takker for mye god info. Hvilken motorisering tror du at du går for, hvor kraftig regulator?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Takker for mye god info. Hvilken motorisering tror du at du går for, hvor kraftig regulator?


Jeg har kjøpt en hyperionmotor som veier 16-17 gram, og går nok for en 12A regulator :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hyperion Z-1705 14-Turn 1800Kv, OneDime 10A Brushless ESC og 2S ~450mAh pleier jeg å anbefale til folk.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Hyperion Z-1705 14-Turn 1800Kv, OneDime 10A Brushless ESC og 2S ~450mAh pleier jeg å anbefale til folk.


Jupp, det er et fint oppsett, tror kanskje det er samme motor som jeg har kjøpt meg. Personlig er jeg ikke så begeistra for onedime, men den funker helt greit til en god pris. Har den for salg i butikken også. Jeg liker å bruke litt gode regulatorer, men smaken er som baken :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Man Feb 15, 2010 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Det er jeg enig i, men folk vil gjerne ha det som er billig så da er det bedre å bruke penga på en skikkelig motor og heller en dårligere ESC.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Man Feb 15, 2010 12:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig enig, men en billig esc blir fort dyr da den gjerne kan føre til kræsj. Men selvfølgelig, stort sett klarer vi jo å gruse modellene selv :wink:
Greit å ha begge alternativene, det er alltids noen tar seg råd til 200,- ekstra på en god regulator.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 9:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk limt sammen vingene idag, men gjorde en liten blemme der. Jeg knasker smertestillende for tiden, og det går dessverre ut over oppmerksomheten :roll:
Når jeg limte sammen de to vingene, så har jeg snudd den nederste feil vei. Ingen farlig feil, blir bare litt tull med mønsteret. Tror ikke jeg gidder å ta det opp igjen, men hvem vet...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC