Tja, ikke godt å si hva som er best av disse to. Above All tror jeg er et meget bra fly, tror faktisk Daniel Casselby har konkurrert med dette flyet, mener jeg leste det i et MI hvor han var i Norge på en imac konkurranse. Mr. Casselby hadde nok ikke flydd det hvis sto tilbake for andre merker. (kan jo være litt reklame også)
Prisen er jo veldig hyggelig også, og så gjør det jo heller ikke noe at flyet er i et jækla fint fargskjema.
Det andre flyet ser ut som det litt mindre vsp. og er noe lettere, men det sto ikke noe om vingeareal der, fint fly det også.
Noe du bør være oppmerksom på er hardwaren som følger med flyene, her er det enorme forskjeller ute og går, med dagens kraftige servoer så er mye av dette ikke brukandes, men det vet man jo ikke før en har fått sett på det. Her koster det også en del penger hvis man må skifte dette ut til kvalitets rorhorn og linker ala dubro el.
Så er har du vingerør, stabrør, og understell, mye av denne kina aluminiumen er noe skikkelig dritt og her koster det fort penger hvis man ønsker å oppgradere til karbon.
Tenker da spesielt på understellet, disse karbon understella jeg har hatt har vært helt fantastisk gode med fjærende egenskaper, lette, og sterke som f...
Jeg hadde nok ikke stussa på å kjøpt en av disse to, men som sagt så baller det fort på seg hvis det er mye som ikke holder mål.
Kanskje dumt å nevne det men Pilot -rc er levert med alt dette som standard, til og med karbonspinner følger med. Hardwaren er veldig god kvalitet på og har Oracover betrekning, ingenting som må skiftes ut her.
Uansett hva du velger så kommer du til å bli fornøyd, å fly en Yak er rett og slett herlig, og flyegenskapene er sikkert ikke så mye som skiller på de forskjellige merkene så lenge som vekt og vingebelastingen er nogenlunde lik. Gleder meg til å se deg bli bortskjemt med ny Yak og DLE 111 power.
Hilsen yakomanen.