Ja idag fløy jeg min gamle Jupiter med YS 110 firetakter med kompressorteknikk. Å si at det var bøllete er IKKE å ta i, med tanke på at dette flyet greier seg med en 46 motor.
Sinnsykt feit lyd ved laaaaaave bypass med full throttle
. Det var i det hele tatt mye artigere å fly med denne motoren enn alle de andre jeg har hatt i dette flyet ( Magnum 53, Rossi 53, MVVS 49, ASP 52, OS FX 61, OS FX 91, Sc 91 Fs, Tower 75, og ASP XLS 91)
Til tross for et roligere lydbilde våger jeg å påstå at flyet gikk en del fortere enn tidligere, jeg ble nesten litt nervøs når det gikk for fullt. På bakken fikk jeg samme turtall som med trimmet 91 totakt, men i luften var YS`n mye råere og holdt turtallet oppe uansett hva jeg gjorde av manøvrer, pluss at den unloadet mye i stup og det virket som om den beholdt de ekstra omdreiningene etter at jeg flatet ut.
Jeg tror at jeg nå er helt på grensen av hva flyet har godt av, så jeg tok det litt med ro for ikke å ødelegge vingen jeg lånte av Yallaair (min er allerede knekt)