Jeg har en feltboks jeg alltid drasser med meg når jeg er ute og flyr, og har nå tenkt å modernisere denne littegrann. Etter å ha vært i steindalen i helga med en haug helikopter og fly, så ser jeg et sterkt behov for å minske på antall kofferter å bære med meg. Jeg hadde en koffert med lader, en koffert med batteri, en egen strømforsyning, verktøy og mye mer, altså litt forskjellig å drasse på. Fieldboksen min består av 2 deler, en stor del med skuffer og plass for en 2-liters fuelkanne, og en liten del som inneholder powerpanel, blybatteri og fuelpumpe. Disse to enhetene kobles også sammen for lettere frakt.
Målet mitt er å bygge inn en 220v powersupply, 12v batterikilde, fuelpumpe, computerlader, og litt andre elektroniske småting som er kjekke å ha. Jeg kunne tenkt meg å gjort dette i den lille enheten. Kanskje jeg i tillegg lager en egen modul som kan monteres på fieldboksen som kan romme et utvalg batteri og lignende også. Fieldboksen vil jo bli tung etterhvert, men tanken her er å samle de forskjellige tingene som jeg alltid må huske på ellers. Jeg er ikke typen til å slenge alt opp i kasse for enkelhetens skyld, og så er det samtidig litt moro å ha en "smart" fieldboks som har det jeg trenger når jeg trenger det. Jeg liker også sjarmen med en fieldboks som er laget av tre. Blir ikke aktuelt for min del å bruke en biltema plastkoffert og bygge alt inn i en slik, men det er jo hver sin smak
Nå vurderer jeg behovet for laderen, med tanke på hvor kraftig den skal være, og hvor mange batterier jeg ønsker å lade samtidig. Det står mellom twin eller singlelader, mest trolig blir det sistnevnte. Må være en viss sammenheng med powersupplyen, jeg tenker å montere inn en 12A PS jeg har liggende. Jeg har kraftigere også, men da begynner det å skje ting med størrelse og vekt.