Da har jeg fått begge flyene i hus
Valget at størrele på Yak'n var det mange faktorer som inngikk. Jeg liker godt blått og hvitt i sammen og fant bare en neve med fly i den kobinasjonen. Desverre fekk jeg ikke respons fra forhandlere som hadde Above All Yak 54, den jeg hadde mest lyst på. Det var to ting som gjørde at jeg frafalt 35% og gikk for 33% i stede. Det ene var kostnaden med 35% er en del høyere. Det andre var støy. Når jeg klarer å putte inn en 111cc motor i et fly på 10 kg, vil jeg kunne hovre med et litt lavere turtall enn om flyet var 30% tyngre. Dette vil gi et annet støybilde. Nå klarer jeg å få plass til 2 stk tuned pipes i denne 33% yak'n, noe som vi dempe støyen ytterligere. Eksosen får jeg ut midt under flyet. Motor'n går rett inn. Dette blir uansett gøy å prøve, power'n blir nok gaske rå. Finnishen på SD model (Thunder tiger) er helt konge. Trekt med Oracover, her finnes ikke noen rynker i trekket
Alt ser helt topp ut!!!
Det andre flyet blir mye gøy. Bygget som en vanlig trainer, bare med tykk vinge. Inntrykket er bra, men vet ikke hva flyet er trekt med, Her er det i alle fall skrukker i trekket, men låner jernet til kjerringa for å glatte ut igjen dette. Her blir det en del bygging i jula.